[INFO] Insulineresistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fibra

Re: [CENTRAAL] Insulineresistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 12:24

Fibra is wel aanwezig op EquiDay! Dus kom gerust een proefverpakking halen!

Inge
Fibra Paardenvoeders

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 13:42

Fibra schreef:
Fibra is wel aanwezig op EquiDay! Dus kom gerust een proefverpakking halen!

Inge
Fibra Paardenvoeders

Dan kom ik ook even langs voor een proefverpakking!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 16:37

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 17:26

Ah, dank je!

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 21:56

Jet schreef:
Equilin Basic heb ik wel voor je en ik ben ook op de Equiday als toeschouwer, dus dan zou je even kunnen pb-en hoe en waar we afspreken :D . Maar ze staan er ook, dus het kan ook zijn dat je daar proefzakjes kan krijgen, je zou ze kunnen bellen.

Die van Vitalbix staan er ook en die hadden op Paard 2015 in Houten proefemmertjes voor € 4,00.

Van Metazoa hoor ik dat bepaalde belangrijke verhoudingen nogal uit balans zijn, daar zou ik als ik jou was dus echt nog even verder naar kijken dan alleen bij voervergelijk.

http://www.rwdh.nl/ is de verdeler van Agrobs, als je niemand vindt die het voer heeft, kan je altijd contact met hem opnemen. Sinds kort heeft hij ook de lijn van Dodson & Horrell, daar zit ook vast iets geschikts tussen.

Van Marstall Vito is volgens mij ergens laatste kwartaal vorig jaar de samenstelling veranderd en ik weet niet of dat al op Voervergelijk is aangepast.

Fibra staat denk ik niet op Equiday, net als RWL en de verdeler van Marstall voor zover ik weet, ze staan denk ik wel open voor verzenden van proefzakjes.

Hi
ik heb wel gemaild naar equilin, maar nog niks gehoord. tot nu toe is eigenlijk alleen de Vitalbix geen probleem. de andere merken verstrekken of geen proefzakjes of alleen als je een zak voer besteld....(zucht ik wil pas bestellen als ik een proefzakje heb laten testen natuurlijk)
Gelukkig heb ik een aantal dingen nu bij stalgenoten kunnen regelen die het voeren.

zou jij misschien een handje equilin basic voor mij mee willen nemen in een zakje?
dan stuur ik je zo even een pb met mijn nummer en dan smsen we wel even waar we elkaar treffen op de Equiday. is dat een idee?
ik zou er enorm mee geholpen zijn sowieso!!

Metazoa hoor ik idd veel negatieve verhalen over. toch lijkt het op papier erg mooi.. nou we gaan het zien als ik eraan kan komen. Testen kan nooit kwaad.
Net ook gebeld met Subli. Meneer verstrekt ook geen proefmonstertjes, maar is overtuigd dat de dieetmix zonder problemen gevoerd kan worden. Helaas ben ik niet zo goed gelovig, dus ook hiernaar nog naarstig op zoek haha.

Wat ik nu nog niet in bezit heb is:
Subli Hap Pallets
Subli Dieetmix
Agrobs Wiedemineral cobs
Agrobs natur mineral
Metazoa Timotexx (dit is enkel timothee. een soort luzerne vervanger...)
Marstall Vito Muesli

Misschien kunnen mensen die dit hebben een handje in een broodzakje oid opsturen met de post, ik vergoed natuurlijk de postzegel!!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 07:39

Ja, ik neem een paar handjes in een boterhamzakje mee voor je van de Equilin Basic hoor, geen probleem. PB je nummer maar, dan regelen we morgen dat je dat krijgt. Ik zal vanavond nog even op stal vragen aan iemand die Marstall voert, welke dat is ( d.w.z. andere stalgenootjes die haar paard nu even verzorgen omdat ze op vakantie is). Ik hoop dat die dat weten en dan neem ik dat ook mee.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 11:27

Jet schreef:
Ja, ik neem een paar handjes in een boterhamzakje mee voor je van de Equilin Basic hoor, geen probleem. PB je nummer maar, dan regelen we morgen dat je dat krijgt. Ik zal vanavond nog even op stal vragen aan iemand die Marstall voert, welke dat is ( d.w.z. andere stalgenootjes die haar paard nu even verzorgen omdat ze op vakantie is). Ik hoop dat die dat weten en dan neem ik dat ook mee.

Super fijn!!!
Alvast enorm bedankt.
Ik pb je zo

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 12:20

Ik gaf ook Metazoa maar op papier is het niet zo mooi, er zit best veel ijzer in . Dat is nu juist voor een IR paard niet goed.Buiten dat mijn paard het ook niet zo graag luste was het ijzer gehalte bij mij vooral de rede om het niet meer aan mijn paard te geven.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:25

Marstall force voer ik nu .
Eerder VS200 ook super fijn spul maar duurder als de force .
Mijn IR merrie doet het goed erop ..
1/2 potje per dag door ander voer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:30

Ik vond zelf de YHT poeder ook erg fijn maar mijn pony eet het niet meer.
Ik heb nog staan,mag voor een klein prijsje weg maar als iemand bv een klein beetje voor test wil kan dat ook.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:38

Anoniem schreef:
Ik vond zelf de YHT poeder ook erg fijn maar mijn pony eet het niet meer.
Ik heb nog staan,mag voor een klein prijsje weg maar als iemand bv een klein beetje voor test wil kan dat ook.

YHT? wat is dat precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 20:40

Das vitamine/mineralen poeder.
Your Horse Trace.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:06

Ik weet dus niet welke Marstall ze voerde, ze is overgegaan op Subli Dieetmix, maar ze heeft het nu nog gemengd. Een andere stalgenoot heeft ook Subli Dieetmix, daar zal ik als het even lukt morgenochtend nog een handje van halen en meenemen. Ik bedacht me onderweg naar huis pas dat je dat ook nog zocht ;) .
Die HAP pellets ken ik niet van Subli, die hadden ze bij ons bij de Welkoop in elk geval niet zag ik vandaag. Die zullen ze wel kunnen bestellen, maar het zit dus niet standaard in het assortiment bij ons.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 00:01

Jet schreef:
Ik weet dus niet welke Marstall ze voerde, ze is overgegaan op Subli Dieetmix, maar ze heeft het nu nog gemengd. Een andere stalgenoot heeft ook Subli Dieetmix, daar zal ik als het even lukt morgenochtend nog een handje van halen en meenemen. Ik bedacht me onderweg naar huis pas dat je dat ook nog zocht ;) .
Die HAP pellets ken ik niet van Subli, die hadden ze bij ons bij de Welkoop in elk geval niet zag ik vandaag. Die zullen ze wel kunnen bestellen, maar het zit dus niet standaard in het assortiment bij ons.

Ik ben blij met jou!
Haha
Super fijn. Dankjewel voor het meedenken :D
Tot morgen!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 07:41

Hoi allemaal, ik meld mij.

Ik heb een paard waarvan ik IR vermoed maar niet zeker weet, maar iig een stofwisselings probleem. Ik wil glucobalance bij gaan voeren om haar evt te ondersteunen en kijken wat het doet voor haar.. kan dat zo maar? Of moet ik eerst even overleggen met de DA?

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 12:09

Bralindy schreef:
Hoi allemaal, ik meld mij.

Ik heb een paard waarvan ik IR vermoed maar niet zeker weet, maar iig een stofwisselings probleem. Ik wil glucobalance bij gaan voeren om haar evt te ondersteunen en kijken wat het doet voor haar.. kan dat zo maar? Of moet ik eerst even overleggen met de DA?

Ik zou niet zelf aan de knutsel gaan.
Wat weerhoud je ervan om haar te laten controleren door bijv laarakker of overeenkomstige DA?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 13:08

Omdat zij voor de rest prima uit ziet en lekker in haar vel zit :) Maar ik heb zelf de knoop doorgehakt en ik ga morgen bellen met de DA

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:13

Bralindy schreef:
Omdat zij voor de rest prima uit ziet en lekker in haar vel zit :) Maar ik heb zelf de knoop doorgehakt en ik ga morgen bellen met de DA

Wat zei de DA?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:11

Die vond dat het geen IR is en dat wij het hooi beter moeten doseren naar haar behoefte. Glucobalance heeft geen effect zei hij en we gaan gewoon verder met afvallen. Ook gooien wij er een zandkuurtje tegen aan want er zit ook aardig wat in haar mest.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:08

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Wat voeren jullie je paard? Speciaal voer, supplimenten? Staat je paard op zand of gras en hoeveel krijgt hij per dag en wat doe je aan rijden/bewegen?

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:21

Momenteel nog subli granenmix+ (een handje per dag) met een half schepje Gluco Balance van Phytonics.
en nu weer een kuurtje veendrenk. (1 eetlepel per dag)
Ik ben wel aan het verzamelen geweest wat betreft proef monsters voer. mijn DA komt binnenkort en gaat voer doormeten. omdat ik het idee heb dat hij nu wat mist. (hij is redelijk tam en zijn spieren komen niet goed door in vergelijking met het werk wat we doen.)
Hij loopt het hele jaar rond in een paddock in een kleine kudde (7 andere pony's) Hij komt niet op het gras en krijgt 3x per dag echt hooi. (ongeveer 10 kg per dag)
Hij staat vol in het werk, 6 dagen per week sowieso een uur per dag. soms is dit rijden, dan weer online grondwerken of liberty, buitenrijden, cavaletti werk, lange lijnen, wandelen, werk aan de hand/rechtrichten enz enz.
In april start ik met de opleiding NH instructeur en gaat hij lekker mee. Beweging is ontzettend belangrijk.
Momenteel is hij mooi op gewicht, 155 hoog en 455kg

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 13:49

Omdat ik beperkt hooi voer, en toch een knabbel wil verstrekken heb ik stro in de schuilstal liggen.
Nu kom ik hier een daar toch tegen dat de voedingswaarde hiervan soms groter is dan men vermoedt, hebben jullie hier ervaring mee?

De afgelopen maanden voerde ik graszaadhooi naast het reguliere hooi, maar dat zijn helaas erg matige partijen op het moment :-( Daarom dus stro...

Edit; dit is de voedingswaarde zoals ik die ken:

* Grashooi gem. kwaliteit : 653 VEP en 90 VREp
* Luzernehooi : 540 VEP en 122 VREp
* Graszaadstro : 409 VEP en 25 VREp
* Stro (gerste) : 338 VEP en 9 VREp
* Stro (haver) : 362 VEP en 10 VREp
* Stro (rogge) : Onbekend.
* Stro (tarwe) : 265 VEP en 8 VREp

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:35

Wie gaat er nogmeer naar de lezing over IR en ZE bij Den Hoek in de Bilt aanstaande donderdag avond?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:46

Hij zit vol. Ik wou me inschrijven, maar was te laat :( . Ik hoor graag de nieuwtjes.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:33

Moet zeggen dat ik mijn paard aardig in balans heb nu !
Enkel dagen dat ze te lang op de weide heeft gelopen is ze werkelijk opgeblazen .
Een slanke den zal t nooit worden , ze is nou eenmaal ook paard met veel massa en rond geribt .
Ze krijgt 2 X halve schep sport brokjes en wat pavo top sport muesli ook 2 X kwartje . Schepje Gluco balance bij t ontbijt .
2 X royaal hooi plus een net stro voor de nacht .
Wat bieten pulp erbij .
En dan halve dag Weidegang .
Loopt elke ochtend in de molen 45 minuten .
Normaal werkt ze 3/4 keer per week .
Nu door ziekte van mezelf al hele maand geen werk gehad .