Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Nathalie84 schreef:Nou, VA is gebeld, kosten zijn ongeveer 70 euro (40 bloedonderzoek, 10 buisjes+bloed tappen, 30 voorrijkosten). Hij komt morgenmiddag. Iemand een idee hoe lang zo iets gaat duren? Ben wel erg benieuwd of er iets uitkomt, zo heb ik er wel alles aan gedaan om zijn lichaam een beetje op de goede rails te krijgen.
Qua jeuk kan ik er geen pijl op trekken. Met deken, zonder deken, veel/weinig gras....ben er nog niet helemaal over uit wanneer het erger is....hij jeukt, dat is een feit
.
Bojangles schreef:Bietenpulp zit erg veel suiker in.......
Naaltje schreef:Bojangles schreef:Bietenpulp zit erg veel suiker in.......
zijn de meningen héél erg over verdeeld!en schijnt ook mee te vallen
overigens wordt in dat boek over zomereczeem (??titel??) ook aangeraden zomereczeem met zemelen te voeren (scheve Calcium fosforverhouding van bietenpulp die je recht trekt met zemelen erbij oid? )
Diddle krijgt het ook en dat bevalt perfect, terwijl hij van te rijk voer bultjes en korstjes en kale plekjes krijgt?
Nathalie84 schreef:Msophie: ik heb het al eens eerder laten doen bij mijn ander paard (viel toen heel erg terug in gewicht) waren geen afwijkingen, toen viel wel echt een last van me af. Gewoon de zekerheid dat er lichamelijk verder alles in orde is. Hij werd te schraal door het scheren, dit jaar niet geschoren en hij zit prachtig in zijn vetje.
Ben wel benieuwd hoe lang zo iets duurt, volgens mij duurde dat toen 2-3 dagen, maar dat weet ik niet meer zo precies.
Nathalie84 schreef:Nou, VA is gebeld, kosten zijn ongeveer 70 euro (40 bloedonderzoek, 10 buisjes+bloed tappen, 30 voorrijkosten). Hij komt morgenmiddag. Iemand een idee hoe lang zo iets gaat duren? Ben wel erg benieuwd of er iets uitkomt, zo heb ik er wel alles aan gedaan om zijn lichaam een beetje op de goede rails te krijgen.
Qua jeuk kan ik er geen pijl op trekken. Met deken, zonder deken, veel/weinig gras....ben er nog niet helemaal over uit wanneer het erger is....hij jeukt, dat is een feit
.
chipieke schreef:@opisop_shop: staan die van jou dan niet onder de deken? Mijn haflinger met eczeem laat al een geluk geen andere paarden in de buurt, die kunnen de deken al niet slopen en haar manen ook niet!
KFJD schreef:mijn pony is 2 jr en schuurt, niet heel erg maar wel zo dat er wat haren afgaan, (maneneczeem??)
Maar hij deed het vorig jaar ook en officieel begint het in de leeftijd 3 tm 6 , wat kan het zijn??
Hij heeft geen korsten en schuurt het ook niet kapot we dachten aan een allergie maar zouden niet weten waarvoor?
WIE WEET HIER WAT OP? PB ME DAN
KFJD schreef:mijn pony is 2 jr en schuurt, niet heel erg maar wel zo dat er wat haren afgaan, (maneneczeem??)
Maar hij deed het vorig jaar ook en officieel begint het in de leeftijd 3 tm 6 , wat kan het zijn??
Hij heeft geen korsten en schuurt het ook niet kapot we dachten aan een allergie maar zouden niet weten waarvoor?
WIE WEET HIER WAT OP? PB ME DAN