PanamaD schreef:Mag ik dit topic omhoog gooien?
Sinds een maand heeft mn paard mok links achter. Begon met een klein beetje en werd steeds erger. Begon met sudocreme smeren gezien dat altijd werke. Maar omdat het erger was raadde iemand mij kootholtezalf van de paardendrogist aan. Dat gekocht en gebruik ik nu zo’n 2 weken.
Vorige week was de mok naar binnen geslagen. Dag erna 4 dikke echt dikke benen wat gelukkig weer na enkele dagen weg was maar het mok been blijft wat gevuld.
Iemand raadde mij nu MTG aan maar gezien ik het ken niet vraag ik hier om ervaring.
MTG kan, maar als het echt ontstoken is zou ik het niet doen.
zie hier haar beentje....
[ [url=m/m9oKPO.jpg]Afbeelding[/url] ]korsten weken met vette crème en daarna er af wassen en pulken met Betadine scrub. Is even rot werk maar als daarna de huid vrij is van de korsten en schoon kun je het goed in de mok creme zetten... Op de korsten smeren heeft geen enkele nut namelijk.
Ik zelf doe na het smeren een Namgee verband omheen en Vetwrap. Dit om de boel schoon en droog te houden. Anders blijven er korsten en vuil op terug komen. Als je gaat rijden of je zet het paard in de wei dan kun je verband er af halen en goed dik in smeren met vaseline ter bescherming en ook weer dat de korsten niet terug komen. Savonds weer schoon maken en opnieuw smeren, verband er om enz... Dit tot het rustig en genezen is.
Mijn paard staat smorgens in een zand paddock, ook hier laat ik het verband met de Vetwrap er nog omheen om te beschermen. Smiddags op de wei doe ik de vaseline.
Toen mijn paard haar mok gele vocht bleef af geven en ze dikke benen had kreeg ik van de dierenarts Dog Excema Dit hielp echt heel goed tegen de ontsteking. Verder zijn Neocutigenol, Sudocreme en zilverzalf ook fijn maar als het echt heftig is dan doe ik er een corticosteroïden crème op als Dog Excema of een gemengd door de DA
Wie heeft raad voor ons?
Ps: geef nu sinds 3 dagen Detox phytonic vanwege haar afvalstoffen, dikke benen, en iemand zei dat dit ook goed was voor de mok?