[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 11:49

Wolin schudt op het moment niet meer. Vandaag krijgt ze weer de Puur Pollen druppels.. Ook met het mooie weer van gister merte ik niks.. op stal met stof wil ze dan wel schudden, dan krijgt ze toch weer dikke ogen en schudt ze alsof ze iets in haar neus heeft.. Ik spray dus nog steeds de stal met Hooispray van de paardendrogist ná het opstrooien..
Ik denk toch dat de All-Septicum haar goed heeft gedaan :j .. ze heeft dan ook wel een flinke kuur gehad.

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:13

Is dat bij haar dan niet meer stof dan pollen Lotte?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 14:42

Nee, want het begon dit jaar bij haar nadat ze grasmix van Hartog had gegeten, waar hoogst waarschijnlijk dus graspollen in hebben gezeten... hierna werd het heeeeeeeel erg heftig. Ze staat altijd op stro etc.. maar toen ze die grasmix had gegeten werd het heel heftig.

Ze heeft het nu twee jaar elk voorjaar.. de trigger zat nu in de grasmix, de stof die op stal rondhing reageerde ze zo heftig op omdat de neusslijmvlies denk ik nog gevoelig was. Vorig jaar heb ik haar meerdere malen uit het land gevist met dikke ogen en ze kon haar hoofd niet meer stil houden.. was rond mei/juni, je zag de pollen zo door de lucht gaan..

Ik hoop dat de Puur Pollen helpen, de All Septicum heeft al wel weer een beetje de boel gekalmeerd en haar afweer op de rails gekregen..

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 23:56

Hallo,

Mag ik hier iets in de groep gooien?
Ik heb heel bokt al doorgespit, en denk dat ik hier op het goede adres ben..

Mijn pony schud sinds een paar dagen enorm met haar hoofd. Vandaag was het zelfs zo erg dat ik tijdens ons wandelingetje buiten maar ben terug gegaan want zo'n last leek ze te hebben (oncontroleerbaar)
thuis weer in de bak gezet, ook toen deed ze het maar niet zo heftig meer. Ze trekt tijdens het schudden met zowel haar boven als onderlip en duwt daarbij tegen mij of de voorganger aan.

Nu lees ik hier vanalles over o.a pollenallergie dat rond deze tijd actief wordt, en heeft ze duidelijke symptomen. Ze heeft dit echter nooit eerder gehad.. kan dit zomaar optreden?

begrijp me niet verkeerd, als dit aanhoudt laat ik haar testen, maar ik lees hier in ieder geval even mee. :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:55

PN_anne schreef:
Hallo,

Mag ik hier iets in de groep gooien?
Ik heb heel bokt al doorgespit, en denk dat ik hier op het goede adres ben..

Mijn pony schud sinds een paar dagen enorm met haar hoofd. Vandaag was het zelfs zo erg dat ik tijdens ons wandelingetje buiten maar ben terug gegaan want zo'n last leek ze te hebben (oncontroleerbaar)
thuis weer in de bak gezet, ook toen deed ze het maar niet zo heftig meer. Ze trekt tijdens het schudden met zowel haar boven als onderlip en duwt daarbij tegen mij of de voorganger aan.

Nu lees ik hier vanalles over o.a pollenallergie dat rond deze tijd actief wordt, en heeft ze duidelijke symptomen. Ze heeft dit echter nooit eerder gehad.. kan dit zomaar optreden?

begrijp me niet verkeerd, als dit aanhoudt laat ik haar testen, maar ik lees hier in ieder geval even mee. :)

dat kan ineens opkomen
mijn paard heeft het bij de vorige eigenaar niet gehad en hij was 2 weken bij mij in een andere boomrijke omgeving en hij begon last te krijgen
ik ben in febr begonnen met Puur Pollen en rij nu met pollenkapje op zijn neus
hij volgende maand weer naar de wei waar bomen staan en krijgt gelijk een vliegenmasker met neuskap op

en toevallig heb ik een zoon waarbij dit jaar ook ineens boom en graspollen allergie is opgekomen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:04

PN_Anne, het lijkt alsof het ineens komt maar het is een opeenstapeling van problemen in het lichaam die zich dan uiten in een pollenallergie. Een allergie is een symptoom.

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:16

singasong schreef:
PN_Anne, het lijkt alsof het ineens komt maar het is een opeenstapeling van problemen in het lichaam die zich dan uiten in een pollenallergie. Een allergie is een symptoom.

oké dat is duidelijk... zal eens kijken hoe ze vandaag is met dit mooie weer.
ze is afgelopen zomer hoefbevangen geweest en is ook op nieuw stro komen te staan, dat is wat ik kan bedenken..

kan je de veearts gewoon bloed laten prikken ofzo? of moet je zelf wat opsturen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 09:20

PN_anne schreef:
singasong schreef:

oké dat is duidelijk... zal eens kijken hoe ze vandaag is met dit mooie weer.
ze is afgelopen zomer hoefbevangen geweest en is ook op nieuw stro komen te staan, dat is wat ik kan bedenken..

kan je de veearts gewoon bloed laten prikken ofzo? of moet je zelf wat opsturen?

Hoefbevangenheid komt ook ineens maar ook dat is een opeenstapeling van problemen in het lichaam. Dus op zich niet gek dat ze nu die allergie heeft.

Je kunt een bloedonderzoek laten doen maar vraag eerst aan je DA of dat nut heeft.

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:07

Ja dat is waar. Als het aanhoudt laat ik toch de DA er even naar kijken.

Vanmiddag in de bak was het wel weer vrij heftig, maar tijdens het rijden (het was al donker) heeft ze er geen last van gehad.
Heb voor de zekerheid een nosecover opgehaald, we zullen morgen wel zien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:56

appie loopt nu in de wei ook knikkend rond,maar gister heb ik hem even aan de longeerlijn gezet om te horen hoe het met zijn hoesten gaat en toen schudde hij helemaal niet.
hoesten ook maar 1x,dus dat gaat al de goede kant op

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:20

Fijn dat het hoesten de goede kant op gaat. Kyra begint nu ook meer te schudden, maar het is nog wel goed te doen gelukkig. Met het rijden gister stopte het zelfs op een gegeven moment, dat heb ik voorgaande jaren niet gehad. Ik teken ervoor als het zo blijft, maar dat zal wel niet

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 20:20

mijn pony had vorig jaar last van pollen allergie.. nu ben ik dus eind februari al begonnen met de allegro kruidenmix en msm zwavel poeder.( msm krijgt ie het hele jaar door )
hij krijgt voor de zekerheid de puur pollen erbij!
in de wei is er tot nu toe gelukkig niks aan de hand en met rijden ook niet..af en toe een briesje..
alleen heeft hij wellast van het hooi op stal maar deze is ook erg stoffig en zanderig ( denk dat het te kort op de grond afgemaaid is. hopelijk blijft het dit jaar hierbij want vorig jaar was een ramp.
het is toch zo dat paarden 2 seizoenen lang ( incl medicatie, homeopathie) nodig hebben om hun imuunsysteem hiervoor op peil te krijgen?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:44

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:02

het ziet er op zich wel goed uit,maar of mijn pony het wel zo leuk vind dat ik ook nog eens in zijn neus ga sprayen????
ik kijk nu eerst even aan, want hij heeft maar heel weinig last...
in de wei hoor ik hem niet , af en toe een briesje als ze hooi eten...( hooi is nu weer goed van kwaliteit gelukkig ).. aankomende weken gaan de bomen enzo echt in bloei dus ga eerst even afwachten in welke mate hij hier nu op reageert..en dan kan ik het alsnog bestellen om te proberen....

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:11

Er zijn al genoeg bomen in bloei nu hoor ! Hazelaar, els en de mooie katjes.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:20

bij ons beginnen ze te komen, maar ligt er ook aan welke bomen he...maar gelukkig nog weinig tot geen last!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:33

ik heb appie weer laten testen bij natuurlijkin balans en dit is
de lijst waar appie allergisch voor is:

berk,haver,olm,hazelaar,populier,plataan,wilg.
tarwe, witbol,eik els.
timotheegras,engels raaigras,veldbeemgras,beemdlangbloem.
rogge ,rode beuk,kropaar,gerst, kastanje,kalver.

dat was em zo'n beetje ;)
veel he?
krijg nu weer druppels voor hem en hopelijk helpt het een beetje want hij schud me echt te veel de laatste tijd

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:03

Ik hoop dat de druppels snel gaan werken voor Appie !
Heb je hem ook al eens probiotica gegeven ? Allergieen schijnen vaak uit de darmen te komen...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 13:26

Ik hoop ook voor je dat de druppels voor Appie gaan helpen Ellepel.

Goldz staat momenteel ook op probiotica. Hij heeft langere tijd antibiotica gehad ivm een bacteriële infectie en rhino. Hij heeft nu nog steeds bronchitis :(:) . UIt bloedonderzoek is ook gebleken dat er van zijn eigen weerstand niks meer over was :(:) . Ik kreeg al weer hele doembeelden voor me dat het met hem dezelfde kant uit zou gaan als met Ino zijn weerstand en hij ook een shaker zou worden :o :o :o :o :o :o .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:04

maris:
ja ap heeft al vrij vaak probiotica gehad.
nou weet ik eigenlijk niet of hij in die periode minder schudde.
hij krijgt wel een supplement door zijn voer met gist er in,weet niet of dat vergelijkbaar is met probiotica?

ilonka:
wat sneu!
heeft hij dan rhino gehad?
dat is balen zeg! kan inderdaad heftige verschijnselen achter laten.,

welke probiotica gebruik jij nu?

ik ga er vanuit dat de bioresonantiedruppels bij ap voldoende werken, dat was de vorige keer ook,toen was hij in jaren bijna schudvrij.

nou hopelijk knapt goldz weer helemaal op.
ik heb wat met paarden met rpoblemen, de merrie die ik verzorg heeft ook een gevoelig maagdarm kanaal

Natalie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 19:59

mijn paardje heeft er ook last van,, maar het wordt al steeds minder ik kan het steeds makkelijk onder controle houden,, maar met wandelen gaat het touw altijd alle kanten op,, heb al een keer mijn gezicht open gehad omdat de hengste ketting tegen mijn gezicht aankwam :( ze heeft er wel gewoon het hele jaar door last van

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 23:57

ellepel schreef:
maris:
ja ap heeft al vrij vaak probiotica gehad.
nou weet ik eigenlijk niet of hij in die periode minder schudde.
hij krijgt wel een supplement door zijn voer met gist er in,weet niet of dat vergelijkbaar is met probiotica?

ilonka:
wat sneu!
heeft hij dan rhino gehad?
dat is balen zeg! kan inderdaad heftige verschijnselen achter laten.,

welke probiotica gebruik jij nu?

ik ga er vanuit dat de bioresonantiedruppels bij ap voldoende werken, dat was de vorige keer ook,toen was hij in jaren bijna schudvrij.

nou hopelijk knapt goldz weer helemaal op.
ik heb wat met paarden met rpoblemen, de merrie die ik verzorg heeft ook een gevoelig maagdarm kanaal

Ik had voor Goldz om probiotica gevraagd aan de DA, op de pot stond dat het gist was. Ik neem aan dat dan probiotica en gist hetzelfde zijn.
Nu de probiotica van de DA op is, ben ik overgegaan op opkikker. Ik neem gezien de enorme hoeveelheden atibiotica die Goldz heet gehad liever geen risico.
Goldz heeft de verkoudheidsvorm van rhino gehad. Zijn lichaam heeft echt een enorme optater gehad met eerst de bacterie-infectie en daarna de rhino, hij ziet er nog steeds niet helemaal goed uit. De DA waarschuwde 2 weken geleden al dat ik op minimaal 2 maanden hersteltijd moest rekenen. Ondertussen houd ik hem heel nauwlettend in de gaten.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 14:17

Hallo,

Mijn pony heeft in de zomer ook altijd last van hoofdschudden, nou doet hij er niet de hele tijd door, gewoon af en toe maar dan schudt hij wel flink. Ik heb een neusnetjes geprobeerd, haalt niet echt veel uit lijkt mij. maar nu denk ik dus dat het zijn oren zijn, hij is heel gevoelig, al raak je maar een haartje aan en hij schudt van hier tot tokio, dus nu denk ik dat het insecten zijn, pluisjes die dan in zijn oren vliegen, is dat absurd wat ik nu zeg of zou dit goed kunnen? dan spring ik nu op mijn brommert en ga ik een oornetje halen. :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:44

je zou het kunnen proberen zo'n oornetje... mijn pony heeft alleen zo'n UV neusbeschermer aan zijn halster...dit werkt ook wel wat tegen de pollen en is 10 keer steviger als een pollennetje..van dat netje ging hij alleen maar meer schudden, omdat het steeds tegen zijn kriebelige neus waaide...
op dit moment briest hij wat in de wei en af en toe op stal en flaimt hij wat...nog geen schudden...over 2 weken komt Eva van praktijk erik laarakker weer langs en dan meet ze hem weer door...Maar even afwachten wat hij de rest van het seizoen gaat doen, maar als het alleen bij briesen en flaimen blijft ben ik al wat gelukkiger, dan weet ik dat hij erop vooruit gaat met zijn middeltjes.. we zullen zien...

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 21:38

@tylando: klinkt een beetje als wat mijn paardje ook doet. Ik heb bij haar het idee dat de irritatie meer rond de oren zit, al vind ze zo'n netje bij de neus ook mega irri.

Wat was de eerste manier van aanpak bij Laarakkers? Wat kreeg je qua medicijnen van Laarakkers?