[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekV

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:01

Ik vind het wel meevallen, komt denk ik ook omdat de staartflap zo lang is.

Fjordengek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 11:40

Mijne jeukt alweer..

Kan ik nu gewoon een eczeemdeken en 0gram regendeken opgooien? Ze heeft hele winter zonder gestaan.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:05

Nu al jeuk?

meestal gooi ik hem rond begin april erop..
maar ligt voornamelijk aan de temperatuur.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:09

Welke maat heb je nu genomen MXLISSA?
Ik vind 'm wel netjes zitten. Niet te groot en niet te klein, mits schouder goed vrij is

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 16:04

Hier ook al last vd vliegen, maar tot dusver voldoende bescherming van regendeken + hals.
Had m vorig jaar ook al per 1 maart opliggen en was er toen voor t eerst op tijd bij.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 19:58

Mxlissa, ik vind de achterkang wel lang.
De staartflap hoort zo, maar de deken van appie heb ik aan de achterkant,bij de benen dat gedeelte en stuk omgezoomd, vind het eng in verband met rollen dat hij er op gaat staan

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:25

Ik had voor mijn merrie een nieuwe rsih besteld en die zit ongeveer hetzelfde. Ik moet alleen nog opzoek naar een goed vliegenmasker, iemand tips?
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:40

Ik had hem ook besteld maar teruggestuurd. Ik vind het maar een raar model, het lichaam was goed, maar achter van die lange flappen en de hals veel te lang. Jammer, want de lichte kleur lijkt me toch minder warm

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:48

Hals is bij mijn merrie ook vrij lang maar als ze staat te eten zit het goed en dan trekt het ook niet bij de oren. Ik heb wel het idee dat de dekens achter langer zijn geworden of mijn andere dekens zijn gewoon gekrompen :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 21:52

Afbeelding

Hier kun je wel zien dat ik de boel heb omgezoomd,zo zit het bij appie wel goed

Jolandast

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 23:13

hallo mensen,

ik kom ook even binnenvallen.
Ik heb een paard gekocht eind oktober waarvan mij niet was verteld dat ze eczeem had, maar heeft geschuurd omdat ze het slecht heeft gehad ( ja ik weet het wie geloofd zoiets nou)
Maar ik ben dus goed van vertrouwen.
Later kwam ik erachter dat zij wel degelijk eczeem zou hebben.
De fokker met wie ik contact zocht vanwege de missende moederlijn heeft het bevestigd en later ook de handelstal, maar aangezien ik het paard via een tussenpersoon heb gekocht ( die na 3 maanden gedoe en advocaat kosten niet als tussenpersoon te hebben gehandeld maar als koper bij de handelaar waardoor ze het paard met winst aan mij heeft kunnen verkopen) blijkt zij degene te zijn die het mij had moeten vertellen.
Zij ontkent nu nog steeds dat het paard uberhaupt eczeem heeft.

Dus ik vroeg mij af of tussen alle eczeem deskundigen die hier aanwezig zijn iemand mij een richtlijn kan geven wat betreft het begin van de actieve periode van de knutten.
En of het verstandiger is om daarop te wachten om het fysiek aan te kunnen tonen.

Ik ben benieuwd!!!

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:17

stvieee schreef:
Welke maat heb je nu genomen MXLISSA?
Ik vind 'm wel netjes zitten. Niet te groot en niet te klein, mits schouder goed vrij is

Maat 175 toch maar gedaan. Deze maat heeft ze altijd en past bij deze deken dus ook prima! De schouder is goed vrij dus ik denk dat ik een goede aankoop heb gedaan :j

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 00:39

Jolandast schreef:
hallo mensen,

ik kom ook even binnenvallen.
Ik heb een paard gekocht eind oktober waarvan mij niet was verteld dat ze eczeem had, maar heeft geschuurd omdat ze het slecht heeft gehad ( ja ik weet het wie geloofd zoiets nou)
Maar ik ben dus goed van vertrouwen.
Later kwam ik erachter dat zij wel degelijk eczeem zou hebben.
De fokker met wie ik contact zocht vanwege de missende moederlijn heeft het bevestigd en later ook de handelstal, maar aangezien ik het paard via een tussenpersoon heb gekocht ( die na 3 maanden gedoe en advocaat kosten niet als tussenpersoon te hebben gehandeld maar als koper bij de handelaar waardoor ze het paard met winst aan mij heeft kunnen verkopen) blijkt zij degene te zijn die het mij had moeten vertellen.
Zij ontkent nu nog steeds dat het paard uberhaupt eczeem heeft.

Dus ik vroeg mij af of tussen alle eczeem deskundigen die hier aanwezig zijn iemand mij een richtlijn kan geven wat betreft het begin van de actieve periode van de knutten.
En of het verstandiger is om daarop te wachten om het fysiek aan te kunnen tonen.

Ik ben benieuwd!!!

Effectief kun je stellen dat de knutten wakker worden als de nacht temperatuur rond de 5 graden blijft niet lager en overdag rond de 10 graden met weinig wind .
Dan worden de knutten actiever .
Heeft jou beestje eczeem zal ze dan opgevreten worden door de knutten met name bij zons opgang en zons ondergang zijn de knutten het agressiefste / hongerigste .
Maar t is wel hard om haar in die tijd buiten te zetten om vervolgens te kunnen aantonen dat ze eczeem heeft .
Want als ze genoeg getriggerd is tot schuren dan heb je kans dat ze t hele seizoen niet meer stopt met schuren

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 13:46

Hier in Noord Oost Drenthe Shetmerrie Barbie (eczeempatientje): paddock met in/uitloopstal en nog geen geschuur, ze staat nog "bloot".
In de nachten vriest het, overdag is het rond de 6-7 graden, dus 't gaat nog net wel. Ik hou het met dat mooie zonnetje van de laatste dagen wel scherp in de gaten!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:50

MXLISSA schreef:
Ik heb de RSIH aangeschaft, klopt het dat de achterkant zo lang is? :o Is de achterkant bij jullie ook zo lang?
Hoe vinden jullie hem vallen bij mijn haflinger? Alvast bedankt!

[ [url=m/2zZ8KQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is prima, zo beschermt hij des te beter!
Bij mijn paints hangt hij ook zo hoor!

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 14:57

Helaas gaat het jeukseizoen weer bijna beginnen. Ik moet dit seizoen een nieuw masker. Voorgaande jaren een masker van QHP gehad waar ik wel tevreden over was, maar is nu stuk. Welke hoofdkappen hebben jullie en hoe bevallen ze? Ik zit nu te kijken naar de Rambo Vamoose vliegenkap, iemand ervaring?

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:03

Het mooie weer komt er inderdaad aan. Had gehoopt dat haar jurk nog even af kon blijven. Maar even in de gaten houden. We beginnen deze week in ieder geval wel met Hippo eczema. Hopelijk helpt dat genoeg om haar jurk tijdens de stalperiode af te laten (ze staat tijdens zonsopgang en zonsondergang op stal, de rest buiten). We zullen het zien..

Ik heb een shiresmasker wat me ook erg goed bevalt. Bedekt een heel groot gedeelte van haar hoofd en blijft goed zitten

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:35

Ik denk dat ik hem voor de zekerheid ook maar opleg. Hij doet nog niks maar dat wil ik graag zo houden en het wordt hier 11 grafen en vol int bos..

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:58

Ik heb hem inderdaad ook alweer klaar liggen. Zo balen. Ik vind de winter niks aan maar voor mijn shet is het denk ik de fijnste periode in het jaar -O-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:57

Ik ben een weekend weg dus kan het zelf niet id gaten houden dus doe het maar bij voorbaat haha

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:51

Afbeelding

..

Het mooie weer komt eraan, ik vind het heerlijk maar tja haha

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:54

Maarehm de komende 5 nachten vriest het in mijn woonplaats nog. Dus hier blijft het nog ff regendeken + hals.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:59

Ja hier ook lichte vorst maar overdag wel +10 en in bosrijke plaatst. Ik ben het weekend weg dus geen oog erop, ben het dan liever voor

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:17

Ik heb ze ook nog onder een winterdeken staan, houd ze wel goed in de gaten want de manen zijn eindelijk weer een beetje aan het groeien.

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 22:22

Hier gelukkig nog zonder dekens, wel wordt erg goed op haar gewicht gelet en veel gereden