[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:38

Volgens mij heb ik dit al eerder voorbij zien komen, was dat ook door jou? Of zijn er meer mensen met goed resultaat :Y)

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:05

waar is die te koop en voor welke prijs ?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:23

Hier nog steeds een paard zonder deken. Gaat prima. Wel wat staan schuren.. maar niet schrikbarend. Laat hem mooi af, vind het wel batje!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:55

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:56

owjoh, dat valt nog reuze mee :P
had eigenlijk echt meer verwacht, maar werkt het echt ?

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:03

XNienke_ schreef:
owjoh, dat valt nog reuze mee :P
had eigenlijk echt meer verwacht, maar werkt het echt ?

ikweet het ook niet...zat even te googlen naar dit product...

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:24

Ik heb de deken zondag afgehaald.. de kap al een week eerder. Het gaat super.. helemaal niets geschuurd! Liza heeft nu een bos manen.. echt niet normaal. In 2 1/2 jaar van "kaal" naar 70 cm :D

EsLoveHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:38

Hoi,
ik heb een fjord met zomer-exceem, ze heeft hier vorig jaar veel last van gehad,
dit jaar heb ik een nieuw middeltje gebruikt en ze heeft de hele zomer buiten gestaan zonder deken en niet geschuurd! super!
ik denk dat het dus per paard heel verschillend is wel middeltje je gebruikt.
bij het ene paard werkt een spray wel en bij een ander paard heeft het bijv. helemaal geen effect...
maar goed, hebben jullie nog goede sprays voor over het hele lichaam?
het middel dat ik nu heb is ook goed en ik ben er heel tevreden over maar ik ben eigenlijk opzoek naar iets goedkopers. ik heb het nu niet meer nodig (winter komt eraan), maar meestal begin ik in maart weer met spuiten, eventueel deken etc. dus ik ben af en toe aan het neuzen ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 07:02

appie lopt met een bloot halsje rond en dat gaat goed!
nou ja,hij blij en ik blij,scheelt hem weer als ie niet helemaal ingepakt staat :j

eslovehorses.
als je met een smeerseltje klaar bent dan zou het best kunnen dt je paard geen zomereczeem heeft maar een allergie voor andere vliegen of voor iets anders?
tegen de echte zomereczeem is maar 1 remedie en dat is een eczeemdeken op.
dat is ook de goedkoopste oplossing, met een goede deken de je jaaaaren :j

EsLoveHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:18

ellepel schreef:
appie lopt met een bloot halsje rond en dat gaat goed!
nou ja,hij blij en ik blij,scheelt hem weer als ie niet helemaal ingepakt staat :j

eslovehorses.
als je met een smeerseltje klaar bent dan zou het best kunnen dt je paard geen zomereczeem heeft maar een allergie voor andere vliegen of voor iets anders?
tegen de echte zomereczeem is maar 1 remedie en dat is een eczeemdeken op.
dat is ook de goedkoopste oplossing, met een goede deken de je jaaaaren :j

ja, dat is zo, ik moet het even anders formuleren: ik heb ipv een deken een spray gevonden die hetzelfde effect heeft.
in de heftigste periode deed ik haar af en toe toch een deken op.
de spray die ik heb is een laagje op de huid, dat ongeveer hetzelfde werkt als de deken, alleen het verspreid ook een geur die de Culicoïdes mugjes afweert. ik heb ook wel een smeerseltje (uit een potje, het heet geloof ik MSM cream).
het eerste jaar dat ik haar had heeft ze de deken gewoon kapot geschuurd! maar toen had ik nog geen verdere ervaring met zomerexceem.
Bij Yesta is de spray en (af en toe) de deken genoeg, ook staat ze zomers dag en nacht buiten, dan hoefden we de deken niet elke nacht af te halen (omdat ze in stal anders de deken kapot kon gaan schuren).

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:41

hier deken nogsteeds op, pony heeft nog veel jeuk:(

is het niet erg dat de deken telkens kletsnat wordt? en dukt het zijn wintervacht niet plat??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:22

Hier is de deken al weer anderhalve week af en nog niet weer geschuurd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:41

Hier toch weer jeuk .. :(
Niet heel erg, maar ik zag het toch aan z'n hals en er hingen wat manen aan de stal.. korte stukjes maar, hij heeft niks anders meer :Y)

Weet nu niet wat ik moet doen .. heeft het zin om een kapotte deken terug op te leggen?
Morgen product erop doen, hopelijk doet dat voldoende voor het laatste stukje .. zou het anders echt niet weten :=

MyKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:46

Hier sinds gisteren de deken af, tot nu toe minimaal geschuurd, even afwachten wat het weer gaat doen anders gaat de deken weer een poosje op.

Bij veel regen had ik er een regendeken overheen, drukt volgens mij niet echt de vacht plat, als ik de deken eraf haalde was het iig niet volledig platgedrukt.
Bij een beetje regen was de deken weer erg snel droog.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:56

Hier de deken sinds maandag weer op.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:54

Zijn de mugjes er nu dan nog steeds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:02

Blijkbaar zweeft er nog wat irriterends rond ja .. Het is ook al een paar dagen weer 10+°C en geen nachtvorst, denk dat ze weer terug tot leven gekomen zijn :+

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:13

intel_1x schreef:
Maïskolven eten is ook nog eens heel gevaarlijk. Het kan zorgen voor maagscheuren. Pas daar dus altijd mee op.

Nog nooit van gehoord?!?!? Maar goed was ook niet de bedoeling dat Baylyn eraan kon eten die mais, was van de boer naast onze wei
We hebben het daarna ook meteen met stroomdraad afgezet, maar helaas had ze toen al veel gevreten
Kels niet, maar Baylyn duwt gewoon de houten omheining omver om te vreten }>

Ik heb de deken nu al een tijd af van Kels en ze heeft nu wel een klein beetje aan manen gejeukt, maar het valt reuze mee, ze staat ook gewoon rustig in de wei, ik zie haar niet rollen en krabben gelukkig
De afgeknipte manen van Baylyn zijn al lekker aan het groeien gelukkig

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:17

Hier staat de pony al een tijd onder de winterdeken met hals want ze is geschoren.

Ik heb vandaag een zak subli zonder gehaald. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik voer ook marstall vito maar doe er altijd een paar handjes marstall cornmuesli doorheen omdat ze dat lekker vindt. Ik ga nu eens die subli zonder voor haar proberen, stond op de zak dat het geschikt was voor pony's en paarden met allergieen dus ben benieuwd.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:29

maikeltje schreef:
Hier staat de pony al een tijd onder de winterdeken met hals want ze is geschoren.

Ik heb vandaag een zak subli zonder gehaald. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik voer ook marstall vito maar doe er altijd een paar handjes marstall cornmuesli doorheen omdat ze dat lekker vindt. Ik ga nu eens die subli zonder voor haar proberen, stond op de zak dat het geschikt was voor pony's en paarden met allergieen dus ben benieuwd.

Ja hier ook eentje die subli zonder geeft.
Wel in combinatie met http://www.subli.nl/Supplementen/nl/114 ... 9-Mix.html. Dat was de advies die ik kreeg van Subli.

Paard doet het er goed op, maar de jeuk verdwijnt niet helemaal.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:27

Het is ook nog heel zacht voor de tijd van de het jaar.
Hier ligt ie nog steeds op.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:00

Ohh oliebol zeg! Ik kwam net bij Misty, helemaal kaal bij de manenkam, en het ging al een paar weken weer goed! Ik had niet verwacht dat het weer zou komen, dus nou heb ik geen deken, behalve twee dekens die ze aan flarden heeft gescheurd... |( Dus 10 lagen Derfen en vliegenspray er overheen, en toen was ze wel weer redelijk rustig.. :(

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:06

Ik moet zeggen dat het hier al tijden vrij rustig is, heel soms licht geschuur en de staart blijft gewoon wild staan, maar het groeit wel weer mooi bij. :)

Let vooral niet op de baggerboel. :+
Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:17

Wacht maar tot de haren langer worden, dan vallen ze naar beneden en zie je de kruinen niet meer. En dan hopen dat je het volgend jaar nog wat beter onder controle krijgt.

Blacky doet het nu prima zonder deken, geen pleeborstel staart meer en ook niet overmatig schuren als hij op stal komt.

Famke begon ineens aan haar hoofd te schuren. Blijkt dat de korst van een kopstoot los zat en haar mateloos irriteerde. Ik heb hem eraf gehaald en de jeuk was over.
Mevrouw loopt tijdelijk op een paddock met schuilstal die normaal voor pony's gebruikt wordt. Midden in dat hok zit een lage balk (ca 1.80) van de dakconstructie. Met haar 1.60 kan ze er prima onderdoor maar dan moet ze niet haar hoofd omhoog doen, wel gedaan dus een flinke plek onder haar maantop. Ik was me rot geschrokken dacht eerst aan een heftig opkomend eczeem, tot ik een pluk haar aan de balk zag zitten.

Het valt mij sowieso op dat ze erg geïrriteerd reageert als er maar een klein dingetje aan haar lichaam niet klopt, vooral als het kriebelt.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:30

En hier ligt de deken nog steeeeds op :\

Ik begin te vrezen dat die dit jaar gewoon niet meer af kan :n

Dit weekend gaat hij toch echt af, om te zien of het lukt.
Begin maart gaat de deken alweer op en zou toch graag hebben dat ze eventjes zonder deken gestaan heeft.