Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:04

_Jessie schreef:
ik kom even binnen vallen. Hoe zouden jullie het dan doen met medische gevallen?
Mijn paard moet eigenlijk voor een scan en foto's van zijn rug naar bodengraven. Ook daar is het geconstateerd (stond in de krant vanochtend) maar ja....hij heeft wel last van zijn rug.
Daarnaast moet ik eigenlijk ook naar mijn DA toe voor zijn controle en voor zijn nieuwe dosis medicijnen...
Ik vind het lastig. Mijn DA staat voor 30 maart geplant en kliniek nog geen afspraak en die ga ik zo bellen ook wat hun verstandig vinden.

Ik denk dat de DA en de kliniek het beste advies kunnen geven. Bel hen dus gewoon op.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:04

Misschien dat je van tevoren kan bellen wat zij het verstandigst vinden.
Voor de rest zou iedereen voorzorgsmaatregelen moeten hebben eigenlijk..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:05

ivy_power89 schreef:
ik zou zelf besluiten om niet te gaan rowo

Nou je moest daar zelfs vooraf startgeld betalen om op de startlijst te komen en dat heb ik niet gedaan omdat ik dat vertik. Dus waarsch kan ik daarom al niet eens mee doen :))

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:05

Ik heb mijn kliniek gebelt en gevraagd of de DA bij ons thuis kan komen om mijn paard te controleren. Word er straks over terug gebelt.. Ben bang dat het alleen niet mogelijk is, want ik vermoed dat er ook foto's gemaakt moeten worden..

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:07

_Jessie schreef:
ik kom even binnen vallen. Hoe zouden jullie het dan doen met medische gevallen?
Mijn paard moet eigenlijk voor een scan en foto's van zijn rug naar bodengraven. Ook daar is het geconstateerd (stond in de krant vanochtend) maar ja....hij heeft wel last van zijn rug.
Daarnaast moet ik eigenlijk ook naar mijn DA toe voor zijn controle en voor zijn nieuwe dosis medicijnen...
Ik vind het lastig. Mijn DA staat voor 30 maart geplant en kliniek nog geen afspraak en die ga ik zo bellen ook wat hun verstandig vinden.

Thuis blijven, die scan en foto's kunnen ook nog later. Liever wat pijn zijn rug dan straks er niet meer zijn. Ik heb zelf ook een afspraak met mijn paard bij de kliniek in Utrecht, ik ga echt niet. Nieuwe medicijnen kun je vast wel ophalen en vaak kunnen dierenarts en fysio of chiropractor nog wel aan huis komen na de voorzorgsmaatregelen te hebben genomen. Is het een geval van leven of dood is het wat anders, maar zolang dat het niet is.... Foto's lopen niet weg.

_Jessie

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:12

ik heb geen idee of hij ook pijn heeft als hij in de wei staat. Enige wat ik zie is dat als hij speelt met zijn vriendjes hij niet echt kan draaien zeg maar. Zijn schouder aanraken met zijn neus lukt ook niet dus ja heeft hij pijn??

Ik neig inderdaad heel erg naar jammer dan kan wel wachten maar ja...wil hem ook niet met pijn laten staan.
Hij komt net terug uit een revalidatie proces waarbij alle spieren en ook gewicht weg gevallen was dus ja.
en wat jij zegt pasdedeux het loopt niet weg en als Uithof ook al gaat cancelen.
Dat moet hij maar even wachten. Probeelm van mijn DA is dat ze niet bij mij op lokatie komt maar bij iemand anders en niet naar mij toe "wil/kan" komen en ik dus daarheen moet wat ik eigenlijk ook al eng/spannend vind.

uiteraard bel ik straks even met de kliniek maar was ook benieuwd naar andere meningen.
Onze tandarts die vrijdag komt neemt extra maatregelen, net als de hoefsmid. Ik zelf ga nergens anders heen en mijn stalgenoten ook niet.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:13

Ons jonkie moet ook nog geënt worden. Toch wel lastig aangezien ze overal en nergens komen.... Al ga ik er vanuit dat ze zeer voorzichtig zijn.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:14

@ _Jessie: kan je m geen pijnstiller geven?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:16

Pijnstillers zou een optie kunnen zijn ja. Zeker voor tijdelijk. Nog wel een goede, had ik eigenlijk nog niet bij nagedacht dank je!
alleen weet ik dus niet of hij echt pijn heeft of waar hij last van heeft dat is dus wat ik op de kliniek wil laten onderzoeken.
Laatst bijgewerkt door _Jessie op 05-03-12 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:17

Gevaar met pijnstillers is dat ie het dan niet meer voelt en met spelen zichzelf misschien wel meer beschadigd.. Zou ik toch echt niet doen als ik niet weet waar de pijn vandaan komt

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:19

Ja ik zou het wel overleggen met de dierenarts, maar een halve pijnstiller om net die druk eraf te houden, lijkt mij geen kwaad doen.
Dat staat gelijk aan een halve paracetamol zeg maar.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:21

Gewoon overleggen met de DA alvorens zelf wat aan te klungelen.

_Jessie

ik vind het inderdaad lastig maar wel een tip om in mijn achter hoofd te houden. Ik ga morgen even bellen met de kliniek. Tussen 8 en 9 telefonisch spreek uur dus kan nu niet meer bellen met mijn vragen waterval :Y)

Marjella86

baalbaalbaal wij zouden aanstaande vrijdag een driejarige op gaan halen! maar dit kan dus waarschijnlijk niet doorgaan! mits het nu rustig blijft maarja dat verwacht ik eigenlijk niet! wil het risico echt niet lopen!

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:23

Je kunt je dierenarts toch wel buiten het telefonisch spreekuur bereiken?

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:24

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat er mensen zijn die nog in twijfel zitten om op wedstrijd te gaan of hun paard willen verhuizen. Waarom vraag ik me dan af. Zo bang om eventueel 2 winstpunten te missen? Of krijgen ze op de oude stal geen eten en moeten ze daarom per direct weg? Een paar weken allemaal de deur dichthouden en we zijn we weer vanaf. Natuurijk is het vervelend als er bepaalde plannen niet door kunnen gaan, maar dit is gewoon overmacht. Spoedgevallen naar de kliniek zoals koliek zijn onvermijdelijk, maar verder gewoon lekker thuis blijven. Er zijn trouwens ook verschillende veeartsen met een mobiele fotoservice. Noodzaak om voor foto`s naar de kliniek te rijden is er dus nooit.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:26

Mijn eigen DA wel ja :j kliniek niet.

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:30

je kunt altijd een ander laten komen met mobiele apperatuur en de gegevens doorsturen naar je eigen dierenarts.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:32

Mensen met mobiele apparatuur komen ook bij andere paarden, dus tja, dan kan je net zo goed naar de kliniek gaan. Dat risico is niet meer of minder imo

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:33

Melanie_B schreef:
_Jessie schreef:

Ik zit met het zelfde dilemma.. Mijn paard moet vanmiddag naar de DA want hij loopt behoorlijk kreupel.. maar om nu naar de DA te gaan is beetje onverantwoord, denk ik..

Tip van de dag:
bel de DA even.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:40

Ik denk dat de meeste dierenklinieken wel zo slim zijn, om de ruimte te reinigen en hunzelf...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:40

Word trouwens elke dag gereinigd, een paar keer, met of zonder rhino..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:42

Vanmorgen contact gehad met onze kliniek ivm dat m'n merrie vandaag geent zou worden voor influenza en tetanus. En ze al niet een super hoge weerstand heeft (is net weer beter van een hardnekkige schimmel).
Maar de da raadde dus af om haar nu te enten omdat het toch de weerstand iets naar beneden haald. Nu is het pas 9 mnd geleden dat ze geent is dus kom niet in de knoop ermee.

Ook vertelde hij dat er hier in de regio idd nog onbevestigde gevallen waren. Hij wist wel waar maar mocht hier niets overzeggen/naar buiten brengen. Dus vrees dat het ook hier verzwegen gaat worden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:43

Waves schreef:
IngridM schreef:
Nog 1 maal de vraag; moet ik ook douchen als ik naar 2 verschillende stallen ga of is alleen schone kleding, schoenen en handen wassen voldoende ?

Het lijkt me verstandiger als je met deze vraag even je dierenarts belt morgenochtend. Op Bokt zitten ook maar amateurs, daar moet je niet blind op vertrouwen. Wat als wij zeggen, "ja joh is goed zo", of "je moet douchen en jezelf met chloor schrobben". Ga je dat dan doen??

Op Bokt zitten heel vaak mensen die wel ECHT ergens verstand van hebben. Er zullen bovendien meer mensen met deze vraag zitten dus zo vreemd is ie niet. Jouw reactie daarentegen wel ;)

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:45

Update: weet niet of het al bekend is maar omgeving midden nederland Rhino al zeker één paard aan overleden
Laatst bijgewerkt door Mchll__ op 05-03-12 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt