Fangio schreef:Fijn dat iedereen zo z'n ervaringen deelt, dan hoef je niet iedere keer zelf het wiel uit te vinden!
De mijne krijgt ook volop pre en probiotica op aanraden van de kliniek. Die gaven ook aan dat dat zeker kon helpen. Mijn paarden hebben verder geen last gehad van het overschakelen op nat hooi, maar dat is waarschijnlijk ook wat paardgebonden. Hier eten ze op de paddock allemaal nat hooi, op stal alleen de hoester.
Ik ga morgen naar een Haygain kijken. Is wel de kleinste versie, dus zal wel 2x moeten stomen, maar dan kan ik al beginnen.
Ja, probiotica had ik ook direct gegeven.
Wij maken nu eind van het seizoen nat, omdat het hooi toch wat stoffig was soms. Ze eten het wel, maar vinden het minder lekker soms.
Ze moeten soms even door hebben hier dat ze echt niks anders krijgen.
Sandra_H schreef:Superpony, ja groenlipmossel is ook bij paarden eigenlijk voor de gewrichten. Daar had ik het ook in eerste instantie voor gekocht (slik het trouwens inmiddels zelf ook, wel in capsulevorm want.....

) maar gezien het hoge gehalte aan vetzuren is het natuurlijk voor meer dingen goed.
Oke, ik heb reuma en wel vaag een adv gelezen ooit, maar nooit verder wat het precies is.
Maar iets hoog in vetzuren kan natuurlijk ook naast eiwit rijk hapje.
Enige nadeel vind ik soms met dingen proberen dat je niet weet wat werkt of dat het echt werkt. Als je iets geeft en dan na paar weken iets erbij, kan het ook zijn dat dan pas het eerste zijn werk begint te doen.