[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:24

Ik kom ook weer even binnen vallen;

Hoe gaat het met jullie paardjes?

Ik plaatste al eerder dat ik bezig ben met Subli Semit.
Ben nog steeds heel tevreden. Eén ding wat duidelijk opvalt; Jewel is véél fitter en niet meer zo nukkig. Ze was bij tijden echt een rotkreng en niks mee te doen. Zeker in de ergste maanden juli/augustus. Bijten, trappen, sloom. Dat gaat nu veel beter, ze is heel vrolijk.
De echte tijd moet nog beginnen, maar ik heb goeie hoop.

Succes iedereen.

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:25

hanneronja: heb net je advertentie gelezen, dus weet inmiddels wat je zoekt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:15

Rapperijder schreef:
Toevallig kwam ter sprake dat de man Friese paarden had met staart- en maneneczeem. Daar had ik nooit van gehoord. Wat hij bedoelde, noemden wij vroeger thuis op de boerderij zomerschurft. We bestreden dat met afgelopen tractorolie.

-O-
verlopen tracktorolie..
als ik zoiets lees dan hoef ik al niet meer....is hartstikke kankerverwekkend dat spul!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:16

''vroeger'' ellepel
in dezelfde tijd dat asbest gebruikt werd op daken :)

in dat bericht is NERGENS te zien dat hij dat ook in zijn wondermiddel heeft zitten!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:20

dat "vroeger" is wel uit mijn tijd zo'n beetje :P

wij gebruikten verlopen olie voor mok.
voor zomerschurft werd er in een potje gepiest en het paard daarmee ingesmeerd.
of er ging een stapel brandnetels in een emmer water en we smeerden de paarden daarmee in.
heb jaren bij oude boertjes rondgelopen die echt van alles gebruikten voor verschillende aandoeiningen..stomme was dat het nog werkte ook ;)

geloof prima dat kruiden te gebruiken zijn tegen zomereczeem,zowel inwendig als uitwendig.
maar dat bericht van die olie vind ik er totaal niet in passen.

ohw ja asbest....heb nog geholpen om die platen weer vast te zetten als ze na een stevige bui weer loszaten..flink er in boren om de schroefjes weer netjes vast te krijgen :+

mirror666

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:22

ben jij ook al 70 dan?
je hebt het zelf ook gebruikt, maar dat wil niet zeggen dat je het nogsteeds gebruikt ;)

ik heb overigens van de week geprobeerd dat beest van mij brandnetels te geven, mooi niet he :')

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:23

Als je de site leest, is het een massa zweverig gezemel over de goeie ouwe tijd van 50 jaar geleden toen alles nog natuurlijk was en ze al die problemen met zieke beesten niet hadden. Ik krijg er jeuk van }>

Met zulke prijzen kan je maar één ding besluiten: dit is gewoon zwendel. We zijn Leen Taal toch nog niet vergeten hier, hoop ik?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:26

misschien is dit wel familie van leen taal.
:P

naaltje ik ben nu 37,en de tijd waar ik over spreek is dus een 20 jaar geleden,toen werden dat soort middeltjes ook veel gebruikt.
verlopen olie doe ik nooit weer,niet nadat een paard van mij is overleden aan huidkanker...dat dier is vroeger echt veel behandeld
met olien tegen de mok( toen was ze nog niet van mij)

brandnetel gaf ik ook wel over het voer, gewoon de gedroogde vorm,ging er pirma in bij appie :D
dat paard er mee in smeren werkte vroeger trouwens wel bedenk ik me net..
emmer warm water en daar zoveel brandnetel in als maar wil.
dag laten staan en de volgende dag met het water ervan je dier afspoelen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:32

brandnetel eten wilde diddle niet
niet zo, en niet gedroogd :+
zal hij het wel niet nodig hebben :=

ik zeg ook nergens dat het wél goed is, maar in je post stond het er alsof je maar meteen dat middel veroordeelde omdat het die olie bevatte
en dat was niet juist..
ik zal het ook niet gebruiken, maar daar ging het niet over ;)

overigens is mijn stalbaas er ook van overtuigd dat diddle eczeem heeft omdat ik hem was/omdat hij ''raar'' voer krijgt/omdát hij een deken om heeft..
sja :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:36

afgelopen motorolie gebruikt mijn staleigenaar ook bij zijn eigen paarden, dat spul stinkt zo dat de vliegen weg blijven, nou geef mij maar een deken.. als het in een wondje komt dan lijkt me dat niet gezond..
ik heb [naam] vandaag met Helosan ingemseerd, echt leuk vond ie het niet maar hij liet het uiteindelijk wel toe.. ook loopt ie nu met een vliegenkap met neus om, waar meneer meteen een scheur in maakte toen hij hem nog geen 2 minuten om had die krijgt hij op stal dus niet meer om (hij staat er ook bijna nooit in)
de DA was er vanmorgen en die had het over nieuw testspul van een DA uit Garijp, dat kon je gratis ophalen om te testen, het was in het buitenland getest en een aantal paarden reageerden er heel goed op, en een aantal reageerde er helemaal niet op.. dus die ga ik ook nog even bellen om te kijken of ik dat spul ook kan krijgen! hij wilde zelf zien of het iets deed dus vandaar dat je het gratis kan ophalen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:41

Naaltje schreef:
ik zeg ook nergens dat het wél goed is, maar in je post stond het er alsof je maar meteen dat middel veroordeelde omdat het die olie bevatte
en dat was niet juist..

heb je gelijk in,lijkt net alsof ik het zo bedoelde.
was dus niet zo hoor :o

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:49

dees-daan.hou ons op de hoogte van spul,erg intressant.
hoewel ik met sun niet meer ga experimenteren. heb vorig jaar met PAVO onderzoek eczeem meegedaan,sun mocht alleen deken op en wassen en spul eten(vond ze niet te pruimen, was ook de echte geen placebo) heb nog nooit zo"n slecht seizoen gehad,sun stuk tot bloedens aan toe (tja spul begon pas midden in de zomer ipv begin seizoen)
arme sun,nee ik doe ff niet mee, ga wel helosan halen,helpt het sun niet....heb ik een lekkere handcreme :D (zoals jullie zeggen ha ha )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:54

ik heb ook meegedaan met dat pavo onderzoek, erg slecht idd, bijna aan het einde van het seizoen en hij reageerde er totaal niet op. heb erna ook niets meer gehoord (of ik het echte spul had of niet, wat de resultaten waren enz.)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:01

ik heb wel de uitslag gekregen, dat spul wat zo stonk was de echte (daarom aten ze het niet) mijn andere 2 kwpners hadden placebo en aten het wel (zijn zeer moeilijke etens)
uitslag was": placebo gaf goed resultaat,minder klachten??!!
echte spul willen ze gaan verbeteren met nieuwe testen,smaak aanpassen.
minder resultaat dan placebo.
ik kreeg weer een uitnodiging, maar niet gedaan.
sun kreeg onwijze grote bulten op haar nek/hals waar je niet meer aan mocht zitten,ze ging op de grond liggen als ik het aanraakte, zooooo zielig. (had paard van mijn vriendin ook,degene die die testen deed is haar klasgenootje, dus ik kreeg de resente dingen te horen erg makkelijk) ;)
al met al: ik kijk wel uit met dingen testen, hoewel ik gehoopt had, dat dit zo helpen, daarvoor doe je mee tenslotte, maar het leed wat sun ervan had,sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:05

mijn stagebegeleidster had spul dat naar biergist stonk.. het spul dat ik had stonk ook wel, maar niet zo erg volgens mij.. dan zal mijn pony de placebo wel gehad hebben (at het eerst ook niet maar dat zijn we gewend van hem). ik vond het wel jammer dat ik nooit meer iets gehoord heb..

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:09

biergist was de echte,andere was reukloos.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:26

heb even geen puf om 179 pagina's terug te lezen :o

Banjer krijgt vrijdag een dubbele dosis enting tegen schimmel (van de veearts)... dat schijnt te helpen...
wat zijn jullie ervaringen met deze enting?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:29

de eerste keer hielp die enting bij [naam] wel, de 2e keer helaas niet meer..

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:33

Ik geloof ook niet in dat middeltje....
Er zijn al genoeg kruidenmixen en er zijn ook kruidenmixen die idd wel wat helpen maar dat is niet HET middel en daarbij klinkt het meer als afzetterij....
Buiten heb je ook gewoon zonlicht en dat is gratis :roll:

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:38

ik heb alle kruidenmixen, homeopatische dingen, etc. al geprobeerd.. het enige dat leek te helpen waren homeopatische druppels, maar na verloop van tijd begon Banjer zich toch weer tot bloedens toe open te schuren... zelfs met Boett-deken schuurde ze nog.

Ik woon nu op een kleine 6 km vanaf de (Wadden-)kust en ze begint nu toch weer te schuren.. ;(

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:50

Banjer
die enting is ook were net geluk hebben of het wel of niet aanslaat

wat doe jij kwa voeding?

ik houd het dit jaar even bij het eczeem rantsoen (beperkt gras met ruwvoer en bietenpul+zemelen met zeewierkuurtjes

ingepakt houden in deken
wondjes met helosan smeren en verder sprayen met bremsenbremse, smeren met antievliegengel vn hetzelfde merk
en indien ze toch manen en staart gaat schuren gaat daar de goudsbloemen olie van zelfde merk (zedan)

volgend jaar wil ik als dit niet afdoende helpt toch okozon gan proberen aangezien ze echt maar lichte eczeem heeft

ow, en voor degenen die een woordje duits kunnen lezen

http://forum.das-sommerekzem.de/index.php
errug veel info over verschillende behandelingen etc etc

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:55

Bietenpulp zit erg veel suiker in.......

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:55

Banjer staat nu nog zonder deken.. dat is echt ons laatste redmiddel...

Ze krijgt basisbrok van Pavo (geen sportbrok meer), hooi ipv kuilgras). Het gras in het land staat niet al te hoog meer...

Okozan ken ik niet... Banjer heeft in het begin een middeltje gehad... de naam weet ik niet meer, maar er kwamen een heleboel O's in voor... :+ het moest over het voer en in de manen en staart gemasseerd worden... daar bleek ze helaas allergisch voor te zijn... ze kreeg er allemaal schilfertjes van :\

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:57

Vroeger zat er meer zwavel in de afgewerkte olie, tegenwoordig niet meer, vandaar dat dit soms wat kon helpen. Ik heb het ook een keer gedaan, in mijn naiviteit, volgens mij brandde het enorm in zijn huid, en bovendien was ik nog weken bezig om alles weer schoon te krijgen (ook de stal). |o

Zwavel zit ook vaak in de hedendaagse eczeemmiddelen.

Ik gebruik nu D-Itch poeder, en hij heeft net een massagekuur om de lymfeklieren te stimuleren & een reinigingskuur achter de rug. Vorig jaar augustus heeft ie een anti-schimmelinjectie gehad, omdat ie van de natte deken uiteindelijk regenrot en door de open plekken weer schimmel kreeg (pas dus op met natte eczeemdekens!). Daarnaast natuurlijk een vliegendeken, ook met rijden, een borstelframe in de stal, vaak wassen met koud water of niet-ontvettende shampoo, Pavo Nature's Best, vliegenspray, met zonsop- &ondergang op stal, en soms wat smeren. Volgens mij doe ik nu alles wat mogelijk is... ;)

Tot nog toe schuurt ie net zoveel of weinig als andere paarden, een paar jaar geleden lag hij nog tot bloedens toe open op de manenkam, ik hou mijn vingers gekruist voor dit jaar!

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:22

Nou, VA is gebeld, kosten zijn ongeveer 70 euro (40 bloedonderzoek, 10 buisjes+bloed tappen, 30 voorrijkosten). Hij komt morgenmiddag. Iemand een idee hoe lang zo iets gaat duren? Ben wel erg benieuwd of er iets uitkomt, zo heb ik er wel alles aan gedaan om zijn lichaam een beetje op de goede rails te krijgen ;).

Qua jeuk kan ik er geen pijl op trekken :n. Met deken, zonder deken, veel/weinig gras....ben er nog niet helemaal over uit wanneer het erger is....hij jeukt, dat is een feit :(.