Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tessebes schreef:Houdt die zonnekap het daglicht wel voldoende weg dan? Klinkt echt als een photosensitieve reactie, de ongepigmenteerde huid reageert op uv straling. Vocht helpt natuurlijk niet mee in het herstelproces maar lijkt niet de veroorzaker.
Ik zou niet wassen, maar zoveel mogelijk uit uv straling houden en insmeren met bijvoorbeeld honingzalf. Doe dit het liefst s avonds, zodat het goed kan intrekken zonder dat er uv op komt. En ik zou de detox afbouwen, bij een dusdanig effect.
Popstra schreef:Vraagje aan de mensen met ervaring in het verzorgen van mok, als er lichtgekleurde korst/velletjes vorming is en de mok verder droog moet je die korsten en vellen dan nog steeds verwijderen met Betadine shampoo of laten zitten?
Groeit daaronder nu een nieuw velletje of blijven er bacteriën terug in broeien?
Ik vind het zo lastig. Mijn merrie heeft erge mok aan haar achter koten en dat begon van hevig rood/ nat, korsten en dik been naar enige tijd nu rose huid met lichte geel gekleurde vellen/korsten. Vind dat er rustiger uit zien dan de vurige rode plekken van eerst. Daarom twijfel ik zo hoe ik het verder moet behandelen. Steeds maar deze korsten weg halen lijkt me ook zo een aanslag op de huid.
Ze is behandeld met ( eerst paar keer gewassen met Betadine scrub) Neo Cutigenol crème, droogzetters en omdat dit afdoende hielp nog met Dog Ecsema. Dit op aanraden van de dierenarts.