Nou zag ik vanmorgen ook ineens deukjes die hij eerder niet had. Herkennen jullie dit? Of zijn de typische Pssm2 deuken echt groter?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Floortje_NL schreef:Tinkermuts schreef:Dat gezegd hebbende, ik heb de cbd olie besteld in de hoop dat dit misschien die laatste strohalm is.
Ben heel benieuwd hoe die van jou het erop gaat doen. Hou er rekening mee dat je een weekje aanloop hebt voordat je echt effect gaat zien.
Unicornetto schreef:MyChoice, dat klinkt goed zeg! Wat fijn dat je zo'n verbetering merkt met dit voer.
Tinkermuts, hoe gaat het nu met jouw paard?
Ik heb vandaag de Pssm2 test binnengekregen, dus meteen haren getrokken en morgen gaat hij meteen op de bus.
Tot die tijd wil ik mijn paard wel graag ondersteunen, door alvast met supplementen te beginnen.
Hij krijgt nu sinds een tijdje:
- (natuurlijke) Vitamine E
- Magnesiumchelaat
- Zout
En ik heb erwteneiwit besteld, dat moet nog binnenkomen. Is dit een oké begin zo? Ik weet nu dus nog niks over of hij Pssm2 heeft en dus ook geen variant. Dus ik probeer een beetje te geven wat bij de meeste varianten overeenkomt.
MyChoice schreef:Unicornetto schreef:MyChoice, dat klinkt goed zeg! Wat fijn dat je zo'n verbetering merkt met dit voer.
Tinkermuts, hoe gaat het nu met jouw paard?
Ik heb vandaag de Pssm2 test binnengekregen, dus meteen haren getrokken en morgen gaat hij meteen op de bus.
Tot die tijd wil ik mijn paard wel graag ondersteunen, door alvast met supplementen te beginnen.
Hij krijgt nu sinds een tijdje:
- (natuurlijke) Vitamine E
- Magnesiumchelaat
- Zout
En ik heb erwteneiwit besteld, dat moet nog binnenkomen. Is dit een oké begin zo? Ik weet nu dus nog niks over of hij Pssm2 heeft en dus ook geen variant. Dus ik probeer een beetje te geven wat bij de meeste varianten overeenkomt.
Ja echt heel blij mee! Heb haar nog niet eerder zo kalm en ontspannen gehad. En gisteren echt super fijn kunnen rijden.
Ik zou je paard op een basis zetten waar alles in zit wat in principe elk paard nodig heeft, en dat aanvullen met de aminozuren/eiwitten die PSSM paarden extra nodig hebben. En niet om reclame te maken, en ik heb ook geen aandelen of sponsorship, maar kijk eens naar de producten van equi-xcel. Je kunt ook een advies opvragen, volgens mij is dat gratis en vrijblijvend. Maar ze denkt sowieso echt super fijn mee. En op haar website staat fijne informatie over oa PSSM.
De mijne krijgt nu:
Agrobs alpengrun mash 250 gram
Handje Keltisch zout
33 gram mangaanbrokje van discountfutter
60 gram myocare van equi-xcel
300 gram sports & leisure van equi-xcel
Mijn oudste merrie krijgt hetzelfde, behalve de mangaanbrokjes. Als zij straks door haar andere blessure heen is ga ik kijken of ik haar weer onder het zadel kan krijgen na 3 jaar pensioen ivm PSSM niet goed genoeg gemanaged te krijgen om te rijden. Ook zij knapt zienderogen op op dit dieet. Is altijd een lastige eter geweest, vandaar ook lastig te managen (1 poeder die ze niet lust en ze laat haar hele bak staan), maar bij dit voer moet de hele bak leeg gelebberd worden
Daarnaast staan ze 24/7 buiten. Bij kouder dan 20 graden een deken op, en bij regen sowieso een deken.
Tinkermuts schreef:Die van mij lijkt stuk vrolijker op cbd
Maar gister liep ie helaas niet goed op rechtsvoor
MyChoice schreef:Met mijn zware paarden kom ik over de 100 euro per paard. Met een licht paard ben je wel goedkoper uitIn principe kun je de brokjes en poeder samen voeren zonder slobber. De mijne krijgen daar nog agrobs bij, maar dat is meer voor mijn idee zodat ze echt wat te eten hebben haha. Met alleen de producten van equi-xcel kom je niet aan de 100 per maand
wat ik zelf in de myocare van marstall miste is L-carnitine.
MyChoice schreef:Ja, gelukkig doe ik met zo’n zak bijna 2 maanden, dus dat zijn de kosten niet zo
Zou wel balen zijn zeg, mocht je 2 PSSMers hebben. Heb er helaas zelf 2.