Hopelijk reageert roos snel op de prascend. Wouter 2x beginnend hb geweest door de cushing eerste keer tijdens de uitslag en afgelopen mei symptomen verdwenen heel snel door de medicatie.
Door ander bericht hier bedacht ik me ook wouter zijn vacht is ondanks medicatie ook nooit veranderd naar zijn oude vachtje, hele jaar door blijft het maar groeien.
De mijne is ook zo'n beer ondanks medicatie. Merkte dat ze het er gisteren met het bizar warme weer wel zwaar mee had. Komend voorjaar wil ik toch wat scheren denken ik, maar liefst wel zo dat dekens niet nodig zijn. Eerst een streep en dan verder adhankelijk van het weer. Iemand daar ervaring mee?
Gewoon een streepje bij de hals kan al meer dan voldoende zijn en ben je ook geen dekens nodig.
vopo914
Geplaatst: 17-10-17 22:35
Ik heb mijn shet nu bijna 2 week op een achste pilletje prascend, en ik zie toch al een positieve verandering. Ze stond altijd te zweten als een gek en zwaar te ademen...nu na deze warme dagen geen zweet gezien en ze ademt normaal....wat heerlijk voor haar. Ik merk dat ze zich duidelijk fijner voelt Maar ik vraag me af of ik de dosis nu nog moet verhogen of dat ik dit eerst eens een tijdje moet blijven doen met een 1/8ste pilletje...........
Roos was vanmorgen waar mogelijk nog slechter dan zondag. Metacam doet niet voldoende en dus sinds vanavond over op buut. Hebhaar met voeren 2x overeind gezet maar beide keren ging ze binnen 5 minuten weer liggen...
Hopelijk is ze morgen ochtend niet zo slecht als vanmorgen. Nu stond ze er redelijk fris bij.
Dat pergolide de stofnaam is en Prascent de merknaam, wil niet zeggen dat de pil exact hetzelfde is. Ook niet als het beide 1 mg is. Met humane medicatie kunnen bijwerkingen bij de een veel meer zijn dan bij de andere pil. Ligt ook aan de vulmiddelen die erin gaan. Met humane medicatie kan ik daar van meepraten (helaas). Met Prascent weet ik dat niet, maar daar ga ik ook achter komen, denk ik. Alhoewel de apotheek vorige x volhield dat het gewoon verkrijgbaar is, moesten ze nu toch ook 0 op request geven. Ze gingen nig voor me rondbellen, maar vrees het ergste...
Dat kan, inderdaad. Maar ben bang, dat we nu weinig keuze meer hebben
Anoniem
Geplaatst: 18-10-17 08:41
Oei het zelf maken/ los bestellen is om mee te beginnen een stuk duurder dan ik dacht! Maar eens even een rekensommetje maken of het de investering waard is..
Hoe bouwen jullie training op? Aangezien ze eind augustus/september ineens veel spiermassa kwijt is geraakt, nu erg zoekende hoe het rustig weer op bouwen.
Medicijnen zelf maken vind ik erg tricky, het is zo'n precies werkje en als je al zo rustig moet opbouwen, komt die dosering echt heel precies.
Anoniem
Geplaatst: 18-10-17 09:16
Ja precies is het wel ja, Sed krijgt 1/4e pil per dag dus 0,25 mg = 0,00025 gram. Maar met een goede weegschaal is het misschien wel de moeite waard? Al is zo’n nauwkeurige weegschaal niet te vinden lijkt het..?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-10-17 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Dat is niet te doen. Ze vertelde mij dat het vanaf 1 pil te doen was. Daaronder niet.
Essie73
Moderator Algemeen
Geplaatst: 18-10-17 09:20
Shanna schreef:
Oei het zelf maken/ los bestellen is om mee te beginnen een stuk duurder dan ik dacht! Maar eens even een rekensommetje maken of het de investering waard is..
Aangezien pergolide bij humaan gebruik veel nare en gevaarlijke bijwerkingen heeft zou het mij niet verbazen als het uiteindelijk helemaal niet meer via die weg te verkrijgen is. Of als het zelfs niet meer toegelaten zou zijn op de Nederlandse of Europese markt, zoals bijvoorbeeld ook in de VS het geval is.
Natuurlijk is Prascend een duur medicijn, maar in vergelijking met andere uitgaven is het een klein bedrag. Voor dat geld zou ik iig niet het risico nemen om het zelf te maken.
Essie73
Moderator Algemeen
Geplaatst: 18-10-17 11:17
Nou ik vind €49,- per 30 dagen toch best een flink bedrag. Daarnaast al zijn poedertjes, vitamine en speciaal voer.... Oh en speciaal beslag ivm de vele hoefzweren word het toch echt een heel hoog bedrag, boven op de vaste stallingskosten. Maar er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem niet te helpen met dmv prascend hoor. Baal alleen enorm dat het prijsverschil zo gigantisch is. Ik was dit bedrag niet eens voor 3 maanden pergolide kwijt.
Heb de mazzel dat ik een dagje meer kan gaan werken...alles voor meneer paard.
Mijn Wendy staat nu 5 dagen op een kwartje. Ik moet zeggen dat ze er erg goed op reageerd, krijg langszaam mijn pony weer terug
Miepmiept
Geplaatst: 18-10-17 21:20
Iemand ervaring hier met CushCare?
Mijn pony (welsh a) bleek al even niets meer te krijgen. Inmiddels verhuisd en medicatie weer opgestart. Nu krijgt ze drie x daags 800 droog gewogen Seniores Priores en beetje lijnzaad. Maar vanwege de ingezakte bovenlijn zou ik graag ook wat van de CushCare bij willen voeren. Ik besef dat het ook weer een beetje wachten is tot de medicatie weer zijn werk doet, maar hoeveel zou ik er nog van bijgeven? Bovenop de SP.
Waratje
Geplaatst: 18-10-17 22:45
Is mooi voer, ik geef het ook (een beetje) aan mijn merrie, ze krijgt haar pilletje met die brokjes. In de winter krijgt ze er wat meer van en ook wat SP om rond te blijven. Een welsh A zou ik misschien een kwart schep Cushcare geven per dag, of hoogstens een derde. Geef je pony ook een beetje tijd om weer bij te trekken nu je de medicatie weer hebt gestart.
Miepmiept
Geplaatst: 19-10-17 12:14
De medicatie is idd belangrijkste factor in zowel wat kilo's bijkomen als het rechttrekken van haar cushing hangbuik. Bijwerkingen hebben we weer gehad, is een paar dagen wat suffig geweest maar bleef goed eten. Inmiddels weer goed wakker.
Dan ga ik daar 2x daags een koffiekopje ongeveer van bij laten geven. Zit toch net wat extra's in en gezien we net naar de koudere seizoenen gaan...