Ik zag mijn merrie vandaag al wel jeuken met haar manenkam/hals. Binnenkort dus maar een deken op stal neerleggen voor het geval dat. Voorlopig denk ik dat het zonder ook nog wel gaat.
Cherise schuurt niet aan haar manen of buik nu. Wel aan haar staart terwijl die is afgedekt door de staartflap van haar winterdeken. Vandaag heb ik er toch maar wat Derfen op gedaan. Haar staart is nu zo mooi vol, ook bovenaan, dat zou ik toch graag zo houden.
Als ze enkel de staart aanzet schuren kunnen ze ook last hebben van Aarsmaden ...
papagroom
Geplaatst: 03-03-16 16:40
tiwi1969 schreef:
Cherise schuurt niet aan haar manen of buik nu. Wel aan haar staart terwijl die is afgedekt door de staartflap van haar winterdeken. Vandaag heb ik er toch maar wat Derfen op gedaan. Haar staart is nu zo mooi vol, ook bovenaan, dat zou ik toch graag zo houden.
Omdat mijn pony al begon te schuren ben ik met de hippo-ex-cema begonnen. Hij krijgt het nu 4 dagen maar lijkt wat slomer dan anders.. Hoop dat hij er even aan moe wennen want hij is normaal al niet vooruit te branden hihi
Hier sneeuw en vriezen dus nog geen jeuk!! Zie hem ook niet schuren maar zijn luikje is wel altijd dicht, lijkt of het ook deels gewenning te zijn. Hij kan nog aan zat andere dingen schuren als die wil maar dat js toch minder lekker denk ik
ellepel
Geplaatst: 04-03-16 17:57
Dat slome zou kunnen omdat het lichaam misschien bezig is om afvalstoffen er uit te werken. Ik weet niet hoe die hippo excema werkt hoor,maar dat zou kunnen en dat kost energie
Jester, nou beter toch dat het goed gaat
Maar ik ben wel zat van die regen hoor, Nu geen zomereczeem,maar juist huidproblemen door die eeuwige nattigheid.
Heeft iemand ervaring met dan wel de Shires eczeemdeken dan wel de Weatherbeeta Sweet Itch Combo? Ik wil dit jaar een nieuwe deken kopen en ik heb deze twee op het oog.
Welke eczeemdekens raden jullie aan voor slopende shetlanders? Dit jaar willen we misschien weer één proberen bij een shetje die bij mijn verzorgpony staat. (Liefst niet te duur ivm proberen) Tweedehands mag ook aangeboden worden, hoeft niet heel te zijn
Hoihoi! Ik val even binnen! Ik vroeg me af of iemand van jullie bekend is met het gebruik van cortavancespray??
Dit is een middel voor honden en katten maar mijn dierenarts zegt goede resultaten te hebben gezien bij paarden. Nu kan ik er maar zo weinig over terugvinden...
ellepel
Geplaatst: 07-03-16 07:46
Is met hydrocortison,staat wel veel info op google . is voor de plekken die wat ontstoken zijn denk ik. Zou dat middel alleen gebruiken als het echt niet anders kan, eerder had ik daar wel hydrocortiderm voor
Ik had het nog even met een vriendin over eventueel aarsmaden (zij heeft een bedrijf in wormonderzoek), zij achte die kans erg klein omdat ze onlangs nog ontwormd is met Equest Pramox en die werkt ook goed tegen aarsmaden.
Na 1 keer Derfen heeft ze niet meer geschuurd gelukkig, dus de schade valt mee. Nu dus geregeld een drupje Derfen in de staart. Gewoon uit voorzorg.
Mijn dame staat weer op Gluco balance . Dit omdat ze een iets harde manenkam kreeg . Alleen besluit mevr nu ook weer een opgezette uier te krijgen . Zou dit in relatie kunnen staan met de Gluco Balance ? Iemand ervaring mee
Ik wil dit jaar voor het eerst mijn paard een eczeemdeken op doen. Ze heeft ieder jaar meer jeuk, dus wil het nu gelijk grondig aanpakken. Maar beginnen jullie komend weekend al met de deken, nu het wat warmer gaat worden? Of pas als je de eerste tekenen merkt van schuren?
assebassie
Geplaatst: 07-03-16 20:27
Ik heb geen ervaring met Gluco balance, wel met een merrie die vaak een dikke en warme uier had, ze had dat als ze te dik werd, als ze afviel ging het weer weg, was wel dikwijls en heftig hengstig, dus ik denk dat het ook een hormonenkwestie was.
Deken doe ik pas op als ze gaat schuren. Hier 's middags al erg veel grote zwermen muggen, maar ze steken niet denk ik.
ellepel
Geplaatst: 07-03-16 20:58
dikke uier inderdaad alleen bij een erg dikke merrie, verder ken ik het niet.
Heb mijn vraag gemaild naar Den Hoek . Eric belde me vanmorgen op om antwoordt te geven . Ze hadden het nog niet eerder gehoord met het opstarten van Gluco balance . Maar dat er een hormonaal probleem zit is duidelijk ! Gluco balance is ook om hormonaal ( schildklier ) probleem op te lossen ! Advies was als t aanhield eventueel HormOne bij te geven om de hormonen weer normaal te laten werken . Vandaag was het uier een stuk minder gezwollen . Kijk t even aan nu
Dik is ze echt niet meer nu ... Ze heeft niet eerder zo goed in d'r vel gezeten eigenlijk.
_merel_
Geplaatst: 07-03-16 22:24
ellepel schreef:
Is met hydrocortison,staat wel veel info op google . is voor de plekken die wat ontstoken zijn denk ik. Zou dat middel alleen gebruiken als het echt niet anders kan, eerder had ik daar wel hydrocortiderm voor
Dat heb ik ook gevonden! Maar ik wil graag ervaringen lezen
Hier maar een graad of 4 . En bewolkt ! Maar de lente lijkt er wel langzaam aan te komen ! En ik zoek met spoed de juiste deken met veel ruimte in de hals
MXLISSA
Geplaatst: 08-03-16 10:43
Ik heb de RSIH aangeschaft, klopt het dat de achterkant zo lang is? Is de achterkant bij jullie ook zo lang? Hoe vinden jullie hem vallen bij mijn haflinger? Alvast bedankt!