Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mayflower schreef:Dat Cushing eventueel van voer zou kunnen komen, vind ik ook wel wat kort door de bocht.
Mijn paard heeft nog nooit biks of ander krachtvoer in zijn leven gehad. Hij krijgt alleen 1 handje muesli voor zijn medicijnen en that's it.
Maar goed, het ene paard is het andere niet en wellicht zijn er wel paarden die met flink wat krachtvoer Cushing kunnen krijgen, wie weet.
Caballos schreef:Met bovenstaande ben ik het helemaal eens, alleen zit er een "vraag" in mijn hoofd. Wat ik me afvraag is, moet men dan wel iedere dag een vitamine/mineralen supplement bij voeren dag in, dag uit, het hele jaar rond????
Dat het paard dus iedere dag precies alles binnen krijgt wat ie nodig heeft, het hele jaar rond? dat kan toch ook niet gezond zijn?
Caballos schreef:Ik denk eerder doordat het paard te dik wordt van wat ie eet, gras, hooi, krachtvoer, dat dat de kans op cushing aanzienlijk verhoogt (welvaartziekten)
Maris schreef:Maar dan zou cushing wellicht ook omkeerbaar zijn, beter voeren = geen cushing meer. En altijd goed voeren is nooit cushing.
Misschien dat je dat nu ook ziet bij b.v. het paard van JP, beter voeren ( laag suikers EN genoeg mineralen) = minder/geen cushing ?!