sammyo dat valt mee hoor, ligt denk ik ook aan de stugheid/dikte van de manen. Heb bij mijn pony en paard beide gewoon geknipt en bleef prima rechtop staan hoor.
ik meld me even in dit topic, mijn verzorgpony heeft last van zomereczeem. draagt een eczeem deken, heeft eigenlijk geen last van zijn manen (een beetje bij z'n schoft) en verder jeukjes over z'n lichaam. maar zijn staart is wel echt verschrikkelijk.
vanaf ongeveer maart begint het geschuur en rond september/oktober stopt hij met het ergste schuren. nu had ik een vraag, want wat helpt er nu echt? is er nog steeds geen wondermiddeltje dat zorgt dat paardlief geen jeuk heeft
en heeft het zin om in de winter de eczeem deken er op te houden?
Kimbeerly
Geplaatst: 05-11-12 16:26
@[***] ik vind het niet lelijk hoor, en over een paar weken lijkt het al weer heel anders. Ik heb vorig jaar mijn paard ook genipt, niet zo kort en daar zaten hele erge happen in. binnen een aantal weken kon je dat al niet meer zien. Ik twijfel nog of ik het moet gaan knippen. in het midden is het namelijk erg kort en de rest is redelijk lang.
Kimbeerly
Geplaatst: 05-11-12 16:29
@XNienke_ Wat ik het beste vind is gewoon eczeemdeken op. ik heb verschillende middeltjes gebruikt en bij mijn paard hielp het allemaal niks. wel doe ik haar wassen als ze heel erg jeuk heeft en later dan weer gewoon de eczeemdekn op. Ik heb haar dan wel op gras maar niet op vers hoog gras. In de winter een eczeemdeken op doen heeft geen zin, aangezien ze dan niet schuren.
okee, m'n verzorgpony staat normaal dus wel het hele jaar door met eczeemdeken.. nu staat hij dus al met een winterdeken daar over heen. heeft het zin om de eczeemdeken er nog onder uit te halen nu?
en pony is extreem bang voor al dat enge water wat naar hem toe komt spuiten ik ga in het voorjaar trainen met het water zodat hij een keer echt helemaal schoon kan worden gemaakt.
Nog mensen met de deken nog op? Het duurt lang dit jaar heb ik de indruk
Kimbeerly
Geplaatst: 05-11-12 17:01
Ja ik heb regendeken met hals nu nog om. ik durf de hals er nog niet af te halen.
Mag ik vragen waarom ze het hele jaar door met eczeemdeken staat?
aisie
Geplaatst: 05-11-12 17:02
Ik had ze vanmorgen alleen met regendeken naar buiten maar de zon brak door en ik zag weer allemaal knutten rondvliegen Paarden onrustig. Dus de exceemdekens maar weer op, regendeken er overheen. Het duurt erg lang dit jaar. Heb nu al 12 jaar excemers maar heb de indruk dat het seizoen steeds langer duurt.
XNienke_
Geplaatst: 05-11-12 17:06
Kimbeerly schreef:
Ja ik heb regendeken met hals nu nog om. ik durf de hals er nog niet af te halen.
Mag ik vragen waarom ze het hele jaar door met eczeemdeken staat?
ik weet het eigenlijk niet, ik zou het even tegen de eigenaar zeggen
Roane
Geplaatst: 05-11-12 18:12
Mijne staat nu sinds donderdag zonder deken en heeft nergens last van. Heb alleen zijn regendeken nog om.
Ga ik zeker doen Als ze nu wat gaan groeien en willen blijven rechtstaan zal het best wel stoer zijn.. [***] met z'n (dikke) hengstennek en dan daar die lichte kleur in fjordencoupe erop .. Ik zie het wel zitten
Helaas heeft Mischa vandaag toch weer de deken op. Rook gisteravond al wat onraad, paar plukjes manen stonden verdacht omhoog. Helaas was het zo donker dat ik het niet zeker wist, Mischa stond niet te schuren. Was vanmiddag helaas wel even anders, kriebelaanval!
Snel gewassen met warm water en teershampoo, manen in vlechten, derfen er in en de deken weer op. Mn vader moest net krabben, dus hopelijk kan de deken snel weer af!
keona
Geplaatst: 05-11-12 22:25
ik ben nog steeds blij en pony ook nu onder hand al 1mnd en 1 week deken loos en ze staat 24/7 buiten
Die van mij is van de exceemdeken naar de regendeken gegaan (zonder hals trouwens) schuurt niet tot nu toe, kan zelfs het raam in de stal open laten, als ie echt jeuk heeft schuurt ie het kozijn er bijna uit, maar nu gelukkig niet. Het is hier ook prutweer, af en toe wel droog, maar dan gelukkig nog geen jeukaanvallen.
Mijn paard stond vandaag te stampvoeten en heeft haar uier flink over de grond lopen schuren.
Deken blijft dus op
NathalietjeB
Geplaatst: 06-11-12 21:35
hier ligt er gewoon een regen dekentje op omdat ik eigenlijk geen zin heb om mijn pony droog te wrijven als ik wil rijden... maar verder geen schuursels alles word hier lekker weer lang.. ik smeer dit trouwens iedere dag in zijn staart en manen masseer ik goed in op ze staart wortel en die van mij is echt een enorme excemer en tot nu toe heeft hij niet meer geschuurd