Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BrankaZ schreef:Vermoed dat er alleen meldplicht is als een ziekte risico heeft voor de volksgezondheid. Bij rhino is dat niet het geval.
Ben wel voor meer openheid, dan kunnen er passende maatregelen worden genomen. En dan bedoel ik dus niet ruimen van stallen, maar het tijdelijk sluiten ervan en verbod op vervoer in de regio gedurende een periode.
Door huidige geheimzinnigheid blijven mensen er onzeker en angstig en blijven geruchten bestaan.
Wendy schreef:Voor veel epidimieen bij mensen bestaat er een meldplicht bij de GGD. Waarom is er niet iets dergelijks als het gaat om dieren? Of gaan daarbij ineens de zakelijke belangen voor dierenwelzijn?
Chay_Flame schreef:lotje1108 schreef:Maar ik weet niet of ik nu wel naar springles en naar cc kan?
Mijn cc in nog niet afgelast, en ik wil wel graag heen...
met beetje verstand doe je het niet
Rhodos schreef:Wendy schreef:Voor veel epidimieen bij mensen bestaat er een meldplicht bij de GGD. Waarom is er niet iets dergelijks als het gaat om dieren? Of gaan daarbij ineens de zakelijke belangen voor dierenwelzijn?
Eens! Ik mis ook een centraal punt (bijvoorbeeld door DA of Universiteit Utrecht in het leven geroepen) waar gemeld moet worden, waar meldingen gecontroleerd worden en waar actuele en betrouwbare informatie te vinden is.
Het kaartje kon ik, met een tip van bokker Bonny_CT, vinden via google: http://maps.google.com/maps/ms?hl=nl&ie ... 9a387abde1
Marleen_ schreef:Ik vind het belachelijk dat Rhino geen meldingsplicht heeft, ook al is het geen gevaar voor de volksgezondheid maar wel voor paardenwelzijn! Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen maar verbaas me daar echt over, vind dat zoiets raars!
knollentuin schreef:Marleen_ schreef:Ik vind het belachelijk dat Rhino geen meldingsplicht heeft, ook al is het geen gevaar voor de volksgezondheid maar wel voor paardenwelzijn! Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen maar verbaas me daar echt over, vind dat zoiets raars!
ik denk dat je eigenlijk maar blij moet zijn dat t zo is.. als de regering zich er echt mee gaat bemoeien zitten er onherroepelijk hele starre regels aan vast.
klein voorbeeld : nu kan je nog met je paard naar een kliniek als ie flinke koliek heeft bv, als er meldingplicht komt en daarop een vervoersverbod heb je gewoon geen mogelijkheden om je paard naar de kliniek te brengen...
elk nadeel hep ze voordeel...
_Jessie schreef:ik kom even binnen vallen. Hoe zouden jullie het dan doen met medische gevallen?
Mijn paard moet eigenlijk voor een scan en foto's van zijn rug naar bodengraven. Ook daar is het geconstateerd (stond in de krant vanochtend) maar ja....hij heeft wel last van zijn rug.
Daarnaast moet ik eigenlijk ook naar mijn DA toe voor zijn controle en voor zijn nieuwe dosis medicijnen...
Ik vind het lastig. Mijn DA staat voor 30 maart geplant en kliniek nog geen afspraak en die ga ik zo bellen ook wat hun verstandig vinden.
_Jessie schreef:ik kom even binnen vallen. Hoe zouden jullie het dan doen met medische gevallen?
Mijn paard moet eigenlijk voor een scan en foto's van zijn rug naar bodengraven. Ook daar is het geconstateerd (stond in de krant vanochtend) maar ja....hij heeft wel last van zijn rug.
Daarnaast moet ik eigenlijk ook naar mijn DA toe voor zijn controle en voor zijn nieuwe dosis medicijnen...
Ik vind het lastig. Mijn DA staat voor 30 maart geplant en kliniek nog geen afspraak en die ga ik zo bellen ook wat hun verstandig vinden.