Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:49

het zit geloof ik nu ook al in twenthe....

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:51

lotje1108 schreef:

:j

lotje1108

Maar ik weet niet of ik nu wel naar springles en naar cc kan?
Mijn cc in nog niet afgelast, en ik wil wel graag heen...

bir

hahaha dat zat gisteren al daar!
NIET VAN HET ERF AF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zijn jullie nu echt zo slecht van begrip????????????????????????????????? _-:(
Laatst bijgewerkt door bir op 05-03-12 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

lotje1108

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:52

Melanie_B schreef:
lotje1108 schreef:

:j

mijn pony staat in Exloo hopen dat het daar weg blijft

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:52

lotje1108 schreef:

met beetje verstand doe je het niet :n

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:53

Ik vind het belachelijk dat Rhino geen meldingsplicht heeft, ook al is het geen gevaar voor de volksgezondheid maar wel voor paardenwelzijn! Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen maar verbaas me daar echt over, vind dat zoiets raars!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:53

BrankaZ schreef:
Vermoed dat er alleen meldplicht is als een ziekte risico heeft voor de volksgezondheid. Bij rhino is dat niet het geval.
Ben wel voor meer openheid, dan kunnen er passende maatregelen worden genomen. En dan bedoel ik dus niet ruimen van stallen, maar het tijdelijk sluiten ervan en verbod op vervoer in de regio gedurende een periode.
Door huidige geheimzinnigheid blijven mensen er onzeker en angstig en blijven geruchten bestaan.

Laten we het er op houden dat 'een risico voor de volksgezondheid' een breed en subjectief begrip is ;)
Maar wat mij betreft sla je idd de spijker op z'n kop. De geruchten kun je makkelijk de kop indrukken door meer openheid te geven.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:54

Wendy schreef:
Voor veel epidimieen bij mensen bestaat er een meldplicht bij de GGD. Waarom is er niet iets dergelijks als het gaat om dieren? Of gaan daarbij ineens de zakelijke belangen voor dierenwelzijn?

Eens! Ik mis ook een centraal punt (bijvoorbeeld door DA of Universiteit Utrecht in het leven geroepen) waar gemeld moet worden, waar meldingen gecontroleerd worden en waar actuele en betrouwbare informatie te vinden is.

Het kaartje kon ik, met een tip van bokker Bonny_CT, vinden via google: http://maps.google.com/maps/ms?hl=nl&ie ... 9a387abde1

lotje1108

Chay_Flame schreef:
lotje1108 schreef:

met beetje verstand doe je het niet :n

Ja, het is idd niet verstandig maar ik heb er wel super zin in.
Maar denk dat ik dan maar thuis blijf en afwacht...

schipper1

Als er een uitbraak wordt gemeld aan de redactie van Bokt, deze bellen en krijgen of niemand te pakken, of ze willen niks zeggen, dan wordt het dus niet op de voorpagina vermeld. Terwijl deze uitbraak al 2 maanden aan de gang is, en de personen van deze stal gewoon op concours zijn geweest.
Dan heeft het melden dus eigenlijk weinig nut, want als men wil zwijgen, zwijgt men. Gelukkig zijn deze mensen aangesproken door collega's, en hebben onder grote druk nu eindelijk zelf een paar contacten gebeld en bevestigd dat ze het hebben. Ook RTV Oost meldt het inmiddels. De stalnaam zal uiteindelijk alsnog, ook in de media, bekend worden. Rest alleen nog, van wie krijgen ze wanneer een ontzettende bekeuring en/of berisping, zoals wedstrijdontzegging, inleveren alle gewonnen prijzen en winstpunten, een tevoetstelling, een boete of weet ik veel wat omdat ze gewoon bewust hun uitbraak stil hebben gehouden gedurende weken en daarmee door gewoon op concours te gaan heel veel mensen bewust in gevaar hebben gebracht. Met hun dure vrachtwagen...BAH!!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:56

Rhodos schreef:
Wendy schreef:
Voor veel epidimieen bij mensen bestaat er een meldplicht bij de GGD. Waarom is er niet iets dergelijks als het gaat om dieren? Of gaan daarbij ineens de zakelijke belangen voor dierenwelzijn?

Eens! Ik mis ook een centraal punt (bijvoorbeeld door DA of Universiteit Utrecht in het leven geroepen) waar gemeld moet worden, waar meldingen gecontroleerd worden en waar actuele en betrouwbare informatie te vinden is.

Het kaartje kon ik, met een tip van bokker Bonny_CT, vinden via google: http://maps.google.com/maps/ms?hl=nl&ie ... 9a387abde1

Oh, dit is een mooi overzichtelijk kaartje :)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:57

Marleen_ schreef:
Ik vind het belachelijk dat Rhino geen meldingsplicht heeft, ook al is het geen gevaar voor de volksgezondheid maar wel voor paardenwelzijn! Sorry dat ik zomaar binnen kom vallen maar verbaas me daar echt over, vind dat zoiets raars!

ik denk dat je eigenlijk maar blij moet zijn dat t zo is.. als de regering zich er echt mee gaat bemoeien zitten er onherroepelijk hele starre regels aan vast.
klein voorbeeld : nu kan je nog met je paard naar een kliniek als ie flinke koliek heeft bv, als er meldingplicht komt en daarop een vervoersverbod heb je gewoon geen mogelijkheden om je paard naar de kliniek te brengen...
elk nadeel hep ze voordeel...

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:58

ik kom even binnen vallen. Hoe zouden jullie het dan doen met medische gevallen?
Mijn paard moet eigenlijk voor een scan en foto's van zijn rug naar bodengraven. Ook daar is het geconstateerd (stond in de krant vanochtend) maar ja....hij heeft wel last van zijn rug.
Daarnaast moet ik eigenlijk ook naar mijn DA toe voor zijn controle en voor zijn nieuwe dosis medicijnen...
Ik vind het lastig. Mijn DA staat voor 30 maart geplant en kliniek nog geen afspraak en die ga ik zo bellen ook wat hun verstandig vinden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:59

schipper1 schreef:
Dan heeft het melden dus eigenlijk weinig nut, want als men wil zwijgen, zwijgt men.

dit is niet helemaal waar, omdat er over de hele linie erg positief gereageerd wordt als we bellen om meer informatie.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:00

_Jessie, heeft je paard ook pijn als ie gewoon in de wei staat? Als dat wel zo is dan zou ik wel gaan, tenzij je echt midden in het besmette gebied zit, maar dat is volgens mij niet zo. En 30 maart duurt nog even, mss zijn er in die tijd wel geen nieuwe gevallen meer bijgekomen. Anders gewoon even met je arts overleggen of hij het verantwoord acht.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:01

lotje1108 schreef:

Thuis blijven.

mebianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:02

Ernie061111

knollentuin schreef:
Marleen_ schreef:

ik denk dat je eigenlijk maar blij moet zijn dat t zo is.. als de regering zich er echt mee gaat bemoeien zitten er onherroepelijk hele starre regels aan vast.
klein voorbeeld : nu kan je nog met je paard naar een kliniek als ie flinke koliek heeft bv, als er meldingplicht komt en daarop een vervoersverbod heb je gewoon geen mogelijkheden om je paard naar de kliniek te brengen...
elk nadeel hep ze voordeel...

Zeker mag je dan met je paard naar de kliniek met een attest van de DA

Melanie_B

_Jessie schreef:
ik kom even binnen vallen. Hoe zouden jullie het dan doen met medische gevallen?
Mijn paard moet eigenlijk voor een scan en foto's van zijn rug naar bodengraven. Ook daar is het geconstateerd (stond in de krant vanochtend) maar ja....hij heeft wel last van zijn rug.
Daarnaast moet ik eigenlijk ook naar mijn DA toe voor zijn controle en voor zijn nieuwe dosis medicijnen...
Ik vind het lastig. Mijn DA staat voor 30 maart geplant en kliniek nog geen afspraak en die ga ik zo bellen ook wat hun verstandig vinden.

Ik zit met het zelfde dilemma.. Mijn paard moet vanmiddag naar de DA want hij loopt behoorlijk kreupel.. maar om nu naar de DA te gaan is beetje onverantwoord, denk ik..

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:03

_Jessie schreef:

Wat ik wel weet is dat de Uithof momenteel in overleg is over of ze alle afspraken gaan cancelen (m.u.v. spoedgevallen uiteraard) en dat de meeste mensen hun afspraak daar ook uit zichzelf al hebben afgezegd.
Als het niet echt heel dringend nodig is, zou ik het bezoekje nog even uitstellen.

ivy_power89

Weet je waar ik mij zo over verbaas?
Dat er nu veel waarschuwingen worden gegeven, niet van het erf af, niet onnodig vervoeren (dus niet naar CC) en dat er mensen zijn die er nog over twijfelen of ze wel of niet naar CC gaan?
Waarom kan dat niet 1 maandje wachten, tot het weer wat rustiger is allemaal.
Waarom per se naar een wedstrijd gaan?

Dat een paard naar een kliniek moet, tja daar kun je niets aan doen, en als een DA zegt dat je kunt komen, dan ga je gewoon.

rowo

Het concours wat ik zou starten is ook nog niet afgelast. Maar aangezien het op een manege/pensionstal/wedstrijdstal is, kan ik me niet voorstellen dat die al dat vreemde paardenspul op het erf wil hebben.

ivy_power89

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:04

ik zou zelf besluiten om niet te gaan rowo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 11:04

Als een paard vanwege een probleem naar een DA moet is dat altijd mogelijk. Een DA weet wat hij op stal heeft staan en hoe daar mee om te gaan.
Is er bij een bepaalde DA een groter gevaar op besmetting dan kun je best bellen en in overleg evt een andere kliniek kiezen.