MightyMike schreef:Hier helaas de ellende van iemand anders overgenomen, een nieuwe pony blijkt COPD te hebben. Wij hebben vandaag de Equihaler geprobeerd van Boehringer. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Hier vloog een afsluitdopje waaraan je kunt zien of de pony in of uitademt, er nl bij 1 keer niezen van de pony vanaf en daarna werkte het dopje niet meer. Dierenarts neemt contact op met fabrikant, maar erg jammer van zo'n duur medicijn. Willen het zeker proberen, in de hoop de pony verlichting te kunnen geven, dus ben benieuwd naar ervaringen van anderen! Of ervaringen met andere inhalators? Ik zie door de bomen het bos niet meer in dit topic. Pony leek met proefrijden prima, maar begon na verhuizing al snel te hoesten en zwaarder te ademen. Hebben een longspoeling laten doen, waarbij Equine Asthma (COPD voorheen genoemd) naar voren kwam in een ernstige mate. De pony begint nu steeds meer te hoesten, Raspultin doet voor hem helaas niets. Stofvrij staat hij voor zover je dat kan beperken, bijna de hele dag buiten, 's nachts in een buitenstal op vlas, hooi wordt geweekt. Mijn dochter hoopt er natuurlijk toch nog een beetje plezier van te hebben, het is absoluut een lieverd, dus het is hem gegund, wat werkte voor jullie COPD'ers?
Ja ik heb de equihaler ook, dikke ellende ook, lees mijn berichten maar eens terug.

Inmiddels (ik gebruik hem nog wel steeds verder voor zover het gaat) begint hij ook te lekken aan de zijkanten. Je moet het neusstuk er na ieder gebruik afhalen en uitspoelen en laten drogen, maar nu begint hij dus niet lekker meer op elkaar te passen.
Voor die prijs verwacht je toch iets meer van zo'n ding...