Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelyne schreef:Sanniej wat voor hooi voer je? Hooi weken is namelijk een nogal achterhaalde methode. Je moet echt uuuuuren weken om er een heeeel klein percentage suiker uit te kunnen krijgen. Mijn paard krijgt graszaadhooi en dat kan hij super goed hebben. Hij is ondertussen IR vrij maar natuurlijk moeten we altijd blijven opletten. Mocht je vragen hebben mag je me altijd een pb sturen!
HiFive5 schreef:ik vrees dat ik mij hier ook mag melden. Alle symptomen wijzen in deze richting. Mijn merrie is momenteel drachtig en elke winter gaat het bergaf met haar maar deze winter maak ik mij echt wel zorgen. Ze hoest vrij veel, voornamelijk bij inspanningen maar tegenwoordig ook vaker gewoon in de stal. Ze heeft net schimmel gekregen, voornamelijk over haar hals. Ondanks ze drachtig is , en dus een dik buikje heeft ( ze moet in juni veulenen ) is ze toch vrij dik. Ze heeft een hartvormig kruis en een dikke nek. Vet aan haar schouders heeft ze niet want ze is toch vrij gespierd. Ze wordt bij wijze van spreken dik van lucht. Echt lusteloos kan ik ze niet noemen. Het is een rustig paard van nature maar haar gedrag is verandert. Ze is echt zuur geworden naar mijn andere merrie en soms ook naar mij. Ik wijt dit gedrag wel aan haar zwangerschap.
Terwijl ik dit typ krab ik letterlijk in mijn haar. Had nog nooit van IR gehoord maar toen ik haar symptomen begon op te zoeken. Nu begin ik toch wel lichtjes te panikeren... Zowiezo komt de dierenarts maar kan ik ze tot die tijd voeren zoals ik bezig ben? Ben bang iets verkeerd te doen...
HiFive5 schreef:Ab voor haar hoest. Moet ze nog steeds wassen met imaverol voor haar schimmel ook. En hooi nat maken, voordropg geven. Ze moet nog vier maand. Vooral veel stappen moeten we doen. In haar voer wil ik niet te veel prutsen, mede voor het veulen.
fluffyfox schreef:HiFive5 schreef:Ab voor haar hoest. Moet ze nog steeds wassen met imaverol voor haar schimmel ook. En hooi nat maken, voordropg geven. Ze moet nog vier maand. Vooral veel stappen moeten we doen. In haar voer wil ik niet te veel prutsen, mede voor het veulen.
Hoe is ze gehuisvest?
Wat heeft ze dagelijks aan beweging?
HiFive5 schreef:Als je leest zie je dat ik de da al gebeld had? Da is gisteren geweest. Ze dient flink af te vallen en heeft AB gehad.
beatje schreef:HiFive5 schreef:Als je leest zie je dat ik de da al gebeld had? Da is gisteren geweest. Ze dient flink af te vallen en heeft AB gehad.
Je schrijft dat je hem ging bellen en niet dat hij al geweest was.Misschien duidelijker schrijven dan.
Maar fijn dat het niks bijzonders is en dat het weer beter met haar gaat.