Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lauwsiej schreef:Ik heb de laatste x pagina's gelezen. Er staan echt onwijs goede tips in, bedankt!
Ik heb Bounty vanavond voor zijn eten zn eerste pilletje gegeven, 0,125mg.
Hoe zorgen jullie er trouwens voor dat de stukjes even grot zijn?
Het wilde de eerste keer nog niet helemaal lukken met snijden, dus ze zijn een beetje ongelijk
Even een vraag:
Hoe kunnen jullie de medicijnen van de mensen-apotheek verkrijgen?
Is er geen recept etc voor nodig?
Het scheelt wel erg veel geld. Bij de DA zijn ze veel duurder..
_Roosmarijn_ schreef:De dosis van Max zijn medicijnen worden ook opgehoogd! Morgen ga ik de dierenarts bellen voor overleg over de nieuwe dosering en de manier van opbouwen. Ga haar direct vragen hoe zij denk over scheren ja of nee.
Lauwsiej, ik heb geen idee hoe je dat het beste kan doen. Ik zou zelf met een scherp mesje en dan echt een zaagbeweging maken. Maar volgens mij is het wel eens eerder voorbij gekomen in dit topic, weet alleen niet meer hoe lang dat geleden is.
Over medicijnen ophalen bij de mensen-apotheek, daar weet ik niet zo veel over, weet wel dat het kan ja.Ben benieuwd.
_Roosmarijn_ schreef:@fargo: Ik denk dat het opgevoerd wordt naar een heel pilletje maar vanmiddag overleg met de dierenarts. Dus we zullen zien!
_Roosmarijn_ schreef:Het is getest doormiddel van een bloedtest.![]()
Geen extreme waardes gelukkig hoor.Maar helaas wordt het naar mijn idee nu wel iets erger.
Hij is inderdaad nog jong voor die ziekte maar er zijn wel meerder gevallen bekend die jong cushing krijgen. Maar gewoon is het inderdaad niet.
Ze wilde het eigenlijk nog een keer testen maar de eigenaresse vond het wel prima zo. Sinds hij de medicijnen krijgt gaat het ook stukken beter met hem qua hoefbevangenheid enzo. Dus lijkt me opzich duidelijk.
Wat betreft symptomen. Max heeft last van zijn longen, erg gevoelig voor longontsteking, ontstoken tandvlees, sloomheid (nu gelukkig niet meer), hoefbevangenheid, problemen met zijn vacht (lang, dik, met slag en slecht verharen), toegenomen eetlust, zweten. Hij is in het verleden wel eens een keer spontaan omgevallen tot 2x aan toe, maar dit hebben we nog niet helemaal kunnen plaatsen. Wel is bekend dat ze met cushing flauw kunnen vallen. Maar dat is inmiddels alweer erg lang geleden dus maak ik mij niet zo'n zorgen over.