[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:29

dan moet je je veearts vragen Knipoog

kan een voedingsfout zijn, misschien staat ze in te vet gras, of kan ze niet tegen een bepaalde brok.

het kan verveling zijn,dus dat ze misschien teveel binnen staat. of te weinig beweging krijgt, dat ze daarom jeuk krijgt.
kan wormen zijn,kan mijt of schimmel zijn.
kan zo ontzettend veel zijn he?

vraag je veearts dus of die wil kijken,die weet het het beste.
wij kunnen wel van alles gaan roepen,maar we zien jouw dier niet Knipoog

LYNN05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 16:44

Ja begrijp ik, maar ze is dus 2 weken geleden bij de aankoop klinisch gekeurd!
De dierenartsen op de kliniek hebben haar iets geschuurde staart wel gezien, maar zeiden dat het geen eczeem was, omdat haar manen niet geschuurd waren.....
Nu bij mij heeft ze haar manen dus wel (1x) geschuurd!!!!!
Ik heb gelezen/ begrepen dat door verandering (van omgeving en/of voer) eczeem kan ontstaan, dus......?! IK vraag me nu inderdaad af, of het toevallig is (of uit verveling o.d.) dat ze zich heeft geschuurd OF eczeem?! HOE weet of zie je dat!?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:26

word ze anders gevoerd dan bij de vorige eigenaar?
neem daar anders contact mee op,dan kun je dat misschien beter op elkaar afstemmen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:57

Voel eens aan haar manen kam... is deze erg dik? Zo ja dan is het een ophoping van eiwit en kan het dus best zijn dat het overgevoeligheid daarvoor is.

Kijk eens naar haar manen waar ze geschuurd heeft... is het ribbelig? Zo ja dan grote kans dat het eczeem is.

Anders toch even proberen goed te wassen... wormspuitje er in en kijken of de jeuk uitblijft.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 09:59

voor de mensen die de dekensingel gebruiken inplaats van de buikflap ... blijft hij wel goed bij jullie zitten ? bij mij is hij laatst namelijk los gegaan ... komt zeker omdat ik hem te los heb ?

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:09

bij mij blijft ie goed zitten

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 11:46

Hallo,

Ik heb ook een paardje met zomereczeem.hij is nu drie en kreeg er voor het eerst last van toen hij terugkwam van de kliniek waar hij gecastreert is.Schuurde zijn manen en staart.Vorig jaar had hij er erg last van en heb hem toen laten spuiten tegen zomereczeem.Dit hielp zeer goed en was ook tegen het einde van het seizoen.Afgelopen april ben ik met mijn paarden verhuisd naar een plek dichter bij zee en hij staat op een vrij korte wei op open land waar het dus lekker doorwaait.Hij heeft tot nu toe nog nergens last van gehad.Misschien 3 hele kleine plekjes in zijn manenkam , maar hij heeft gaan jeuk en schuurt niet.Ook niet als ik hem op stal zet.Deze plekjes smeer ik iedere dag in met Itch Balm van de Boerenbond.Ook een beetje preventief om het zo maar te zeggen.Nou had ik een deken voor hem gekocht maar ik heb deze nog niet nodig gehad gelukkig.Ik denk dat al deze veranderingen mijn paard heel erg goed hebben gedaan.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:11

Rhythem84: Waarmee heb je je paardje in laten spuiten? Wel fijn dat hij op zijn nieuwe stal zo weinig last heeft! Lachen

Overigens... doet dit (voor ons) nare zomerweer onze eczeempaardjes wel goed. Beter dan die hitte en drukkende dagen Lachen

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:42

zou nog een foto maken met hoofdkap:
dit is dus de vantaggio eczeemdeken met de pagony hoofdkap
de hoofdkap blijft erg goed zitten tot nu toe dus ben er erg tevreden mee Ja

Witnie de Aliën *LOL*
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 28-07-07 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:47

XxSultanxX schreef:
voor de mensen die de dekensingel gebruiken inplaats van de buikflap ... blijft hij wel goed bij jullie zitten ? bij mij is hij laatst namelijk los gegaan ... komt zeker omdat ik hem te los heb ?

bij ap zat ie vanmorgen nog gewoon goed vast,staleigenaresse houd het gelukkig ook voor me in de gaten Knipoog

Citaat:
Witnie de Aliën

hahaha echt een alien he Tong uitsteken

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 12:50

ja haha Tong uitsteken
m'n broertje vond het meer op een ridderpaard lijken met dat ding op *LOL*

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 15:36

Kelly: die deken lijkt erg veel op de BOETT deken... Is deze stevig? Heb je hem al lang? Blijft hij goed zitten?
En dan ook nog de vraag: wat kost ie??

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:05

XxSultanxX schreef:

Ik heb hem idd vrij strak(kan niet losser Bloos paard heeft flinke omvang)Hij is bij mij nog nooit los gegaan

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:13

@ Dendi
Ik geloof dat hij met cortisonen ingespoten was.Heb er in dit topic ook al eens over gelezen.Spuit werkt ongeveer 2 maanden dus je zou hem in het seizoen meerdere keren moeten laten spuiten. Heb hem vorig jaar 1 keer in het einde van het seizoen laten spuiten en het hielp echt heel goed , maar aangezien dit niet echt gezond is heb ik dit jaar voor de Pagony eczema gekozen.Maar gelukkig heb ik hem nog niet nodig gehad. Heb hem nog niet eens is gepast,zit nog in de doos. Ik hoop dat het goed blijft gaan dus ga nog niet te hard roepen.Ben allang blij dat hij nog steeds jeukvrij is.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:16

Ziet wel stoer uit zo ingepakt.

Sinds we de onze 1 keer per week lotion op doen gaat het nu eigenlijk goed, eerst was haar manenkam wat dikker en beetje gelig-oranje vlekken, nu is ie mooi zacht en soepel en gewoon weer wit van kleur. Wil dat zeggen dat we de goede kant uit gaan?!
Ze heeft meestal gewoon haar deken op, kun je op een gegeven moment ook stoppen en de deken af laten?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:23

Nickeltje schreef:
Kelly: die deken lijkt erg veel op de BOETT deken... Is deze stevig? Heb je hem al lang? Blijft hij goed zitten?
En dan ook nog de vraag: wat kost ie??

ik heb ehm zo'n ruim 2,5 maand gok ik en hij blijft goed zitten (heb ehm nog geen 1x goed moeten schuiven ofzo omdat die niet bleef zitten) en er is nog niks stuk aan gegaan en zitten ook nog geen scheurtjes e.d in dus ik ben zeer te vreden

http://www.ooteman.nl/productdetail.asp?subId=2444
deze kost normaal 69,95 maar is afgeprijsd naar 62,50

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:24

Dankjewel!!!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:26

Kelly: Mooi paard heb je zo Knipoog Alleen de hals van de hoofdkap moet onder de hals van de bodydeken. Normaal zitten aan de binnenkant van de bodydeken 2 gespen om dat touwtje aan vast te maken. Als de hals van de hoofkap en het bevestingstouwtje bovenop de hals liggen, dan kan je paard er met zijn achterbenen in blijven hangen als hij aan zijn manenkam krabt.
Op de hoofdkap zit als het goed is een lusje vlak bij de oren. Hier kan het bandje van de sluiting van de nek van de bodydeken (wat een zin Haha! ) door heen halen. Zelf heb ik ook een ander merk hoofdkap dan de deken en ik maak alleen het lusje vast. Het touwtje heb ik er afgeknipt, omdat deze bodydeken geen gespen aan de binnenkant heeft. Bij Sammy blijft de hoofdkap zo prima zitten.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:26

Anke schreef:
Ziet wel stoer uit zo ingepakt.

Sinds we de onze 1 keer per week lotion op doen gaat het nu eigenlijk goed, eerst was haar manenkam wat dikker en beetje gelig-oranje vlekken, nu is ie mooi zacht en soepel en gewoon weer wit van kleur. Wil dat zeggen dat we de goede kant uit gaan?!
Ze heeft meestal gewoon haar deken op, kun je op een gegeven moment ook stoppen en de deken af laten?

denk alleen als ze er geen zwaar alergische reactie meer krijgt op die mugjes
want 1 steekje van zon mug en ze krijgen al weer hele erge jeuk als die nog eczeem heeft
die van mij gaat ook heel goed maar laat tog de deken op , durf niet te riskeren dat het weer de foute kant op gaat

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 16:31

Jennyxx schreef:
Kelly: Mooi paard heb je zo Knipoog Alleen de hals van de hoofdkap moet onder de hals van de bodydeken. Normaal zitten aan de binnenkant van de bodydeken 2 gespen om dat touwtje aan vast te maken. Als de hals van de hoofkap en het bevestingstouwtje bovenop de hals liggen, dan kan je paard er met zijn achterbenen in blijven hangen als hij aan zijn manenkam krabt.
Op de hoofdkap zit als het goed is een lusje vlak bij de oren. Hier kan het bandje van de sluiting van de nek van de bodydeken (wat een zin Haha! ) door heen halen. Zelf heb ik ook een ander merk hoofdkap dan de deken en ik maak alleen het lusje vast. Het touwtje heb ik er afgeknipt, omdat deze bodydeken geen gespen aan de binnenkant heeft. Bij Sammy blijft de hoofdkap zo prima zitten.

klopt daar was ik met op doen ook al achter gekomen dat die er onder moet net *LOL*
maar mn moeder moet eerst die touwtjes er aan vast naaien want bij mijn deken zitten aan de binnenkant geen lusjes dan kan ik ze goed bevestigen
maar had ehm nu nog heel even zo gedaan want anders schuift die af ben ik bang
vanavond maakt mn moeder ehm als het goed is daar onder vast zodat die goed zit
maar bedankt voor de tip want ik snapte nog niet helemaal hoe dat nou zat Tong uitsteken

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:24

Als je je pony geen spuit wilt geven, of geen deken wil aanschaffen, heb ik wel een andere oplossing..... Haha!
Een mengsel van de apotheek die je 2 keer per dag moet aanbrengen en vervolgens schuren ze nie meer ( bij zomereczeeem)
Ik had 2 ponys die schuurde... De ene had zomereczeem... De andere is nog best nieuw... En die baas zei dat hij ook zomereczeem had... Blijkbaar toch niet! Altijd als hij in de wei stond schuurde hij niet maar in de stal wel... Nu heb ik de oplossing een deken in de stal...
Wil je het recept PM mij... Tong uitsteken

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:28

ik heb ook iets.

een mengsel van:
*acijn
*knoflook
*citroen
en alles wat er tegen vliegen en muggen is.

en tegen de droogte wat uierzalf

Marmot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 15:40

Zijn hier mensen die meedoen met het onderzoek van Erik Laarakkers en die in de 1e groep zitten? Wij zitten in de 2e groep van 100 paarden, de eerste groep is dit voorjaar begonnen en nu (bijna) klaar. Ik ben benieuwd naar de ervaringen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 17:48

met ap gaat het nog steeds super Haha!

drachtige merrie bij ons op stal heeft ook wat jeuk in de manen en staart en daar hebben we ook de sweet itch voor gehaald.
na enkele dagen smeren nam bij haar de jeuk ook al af, wat dat betreft blijf ik het een goed product vinden,maar je meote gewoon wel elke dag smeren Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 18:01

Marmot schreef:
Zijn hier mensen die meedoen met het onderzoek van Erik Laarakkers en die in de 1e groep zitten? Wij zitten in de 2e groep van 100 paarden, de eerste groep is dit voorjaar begonnen en nu (bijna) klaar. Ik ben benieuwd naar de ervaringen!

Wij hebben met 2 paarden meegedaan.
En we weten niet goed welk paard placebo gekregen heeft en welke het middel.
Beide paarden schuren gewoon net als elk jaar. Alleen de Anda die vorig jaar zijn manenkam tot bloedens kapot schuurde heeft nu nog wat manen en ook niet zijn staart tot bloedens, dus mogelijk krijgt hij het spul wat werkt waardoor het minder erg is dan vorige jaren...