[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:39

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 01:44

Mensen bij mij op stal geven gewoon AllerFree of een ander Hooikoorts middel (anti-histamine) tijdens de zomerdagen waarop de pollen heel erg zijn, wie doet dat nog meer?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:19

Ik ken het niet, maar het ziet er wel goed uit!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:19

Ingrediënten:
Echinacea
Bijenpollen
Anti-oxidanten
L-Glutamine
Magnesium
Organisch zwavel .

grappig dat ze er ook echinacea in hebben gedaan.
klinkt op zich wel goed,valt best te proberen

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 12:51

Er staat alleen niet bij hoeveel er van alles in zit en wat de vulstof is , wel jammer.
Echinacea werkt bij mijn paard altijd wel een beetje. Vorig jaar puur pollen met MSM ( wat er ook in zit ), werkte super.
Dus nu een product van MSM en echinacea ( en nog meer ) , ik kan me voorstellen dat dat wel ( iets ) werkt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:31

appie stond vanmiddag in het zonnetje te schudden.

heb hem even laten lopen in de bak en toen weer even 10 minuutjes gereden voor het eerst sinds 3 maanden,maar toen schudde hij niet.
toen was de zon ook weg trouwens

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:12

WolinLotte schreef:
Ik zag dit bij 'Nieuw' staan bij de paardendrogist!!
Iemand al gebruikt/ervaring mee?

http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ef/101840/

ik hou dit even in mijn achterhoofd :j
ik gebruik nu puur pollen, maar mocht dat niet werken kan ik misschien dit erbij gebruiken,dat ga ik dan navragen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:48

ik zit er net naar te kijken ,op zich lijkt het wel een goed product.
ap staat alweer regelmatig te schudden,maar zet ik hem aan het werk dan is het goed.

als hij schud staat hij in de zon en bij ons in de bak staat dan de schaduw dus reageerd hij wel duidelijk op de zon.
dan gaat een middel als dat niet werken vrees ik.

wel hoest hij ook weer , echt van die stal/stoflongen.
word tijd dat ze gewoon weer de wei op kunnen

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 19:25

benneton schud nog steeds hetzelfde als altijd.

ik moest sylvia nog mest,slijm en urine opsturen, maar afgelopen maandjes is er niet veel van gekomen...

nu zit ik eigenlijk beetje te twijfelen wat ik moet doen...
kwa gedrag en schudden is er totaaaal niks veranderd na al die behandelingen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:01

tja...moeilijk dan he?

wat heb je allemaal al geprobeerd?
ik weet het namelijk niet meer

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:05

Wolin schud vrijwel niet meer.. ze heeft wel even een flinke All Septicum kuur gekregen.. en hooispray steeds in haar stal gesprayed na het opstrooien :) .
Vrijdag en zaterdag heeft ze Puur Pollen gehad en met een paar dagen krijgt ze dan weer.. heb niet gemerkt dat ze er op heeft gereageerd..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:21

Ukster schreef:
benneton schud nog steeds hetzelfde als altijd.

ik moest mijn therapeut nog mest,slijm en urine opsturen, maar afgelopen maandjes is er niet veel van gekomen...

nu zit ik eigenlijk beetje te twijfelen wat ik moet doen...
kwa gedrag en schudden is er totaaaal niks veranderd na al die behandelingen

Niet twijfelen. Gewoon opsturen. Iets wat er al jaren zit is niet met een paar behandelingen over.

Niek is helaas ook weer gevoelig. Hij heeft een schimmel op zijn slijmvliezen en ook weer de aangezichtszenuw getriggerd.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 21:31

mijn paard begon zaterdag op de terugweg met rijden ineens hoofd scheef en te kauwen op het bit veel briesen en wat te schudden
rij nu vanaf zondag weer met pollenkapje en hij briest nog wel maar schud nu niet

ik merk bij hem ook niks van de Puur Pollen ik ben bijna aan de 2 dosis per 3 weken
ben benieuwd als het straks warmer word of hij gaat schudden

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:25

Hoi allemaal,

Ik heb het topic een beetje doorgespit en zit met een aantal vraagjes aangezien mijn merrie veel symptomen heeft van headshaking en daar vrijdag op onderzocht wordt.

Ik hoop dat ik ze hier mag/kan stellen. :)

Sinds een tijdje schud ze onwijs met haar hoofd, dit is vooral tijdens het rijden/longeren. Maakt niet uit of ik een halster of hoofdstel om heb. Soms doet ze het ook als ze in de wei staat.
Ook staat ze veel met haar hoofd omlaag en heeft rimpels op haar neus omdat ze haar neus veel optrekt. Ook kriebelt ze haar neus graag aan alles en iedereen.

Vandaag is de dierenarts geweest en denkt aan dit syndroom, haar tanden zijn nagekeken en vrijdag krijgt ze een groot onderzoek en worden 2 wolskiezen getrokken (dit heeft niets te maken met het schudden, aangezien ze het ook met halster en los doet...)

Mijn vraag was of jullie dit herkennen in jullie headshakers, ook het hoofd heel laag houden?
Of denken jullie meer aan een andere allergie of iets dergelijks?

Sorry als dit niet zo duidelijk is, maar zit er best mee omdat ik nogal in onzekerheid zit...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 22:30

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:17

laura:
kijk even naar dit filmpje:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 669778142#

is mijn pony appie met een flinke aanval.
dat tikken komt van het fototoestel hoor.
je ziet dat appie het ook doet.

hij schud en gaat vervolgens met zijn hoofd naar beneden staan.
laat de dierenarts ook goed nakijken of je dier mischien last heeft van zonlichtovergevoeligheid.
als hij zo met het hoofd laag staat heeft hij geen last van het schudden.
of het dan pijn aan hoofd/ogen is of omdat hij op deze manier iets anders ontlast weet ik helaas niet

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:42

Ellepel, is dit filmpje van pasgeleden of van vorig jaar?
Vorige week heeft mijn therapeute de 'pijn gemeten' aan de aangezichtszenuw bij Niek (die staat overigens niet zo als Appie te schudden, maar zo nu en dan een knikje en ook niet iedere dag) en dat was toch best heftig wat daar uit kwam. Als een paard dusdanig schudt, zoals ik op het filmpje zie, heeft hij veel pijn. Ik zou hem dan denk ik toch uit de wind/zon/situatie halen en hem ergens zetten waar hij geen last heeft. Zenuwpijn is niet fijn, vergelijk het met jezelf als je kiespijn hebt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:46

staat er wel bij,is een filmpje van 2008..

als ap zo schud laat ik hem met rust.
op stal vind hij dan inderdaad wel fijn,het is bij hem echt combinatie zon en hooikoorts
alleen wel nadeel dat hij alleen binnen staan absoluut niet leuk vind.

ap kan behoorlijke aanvallen hebben.
ik laat weer een pluk haar bij hem testen en ik krijg weer bioresonantiedruppels.
die heeft hij eerder gehad en hielpen toen enorm goed bij hem,dat was een bijna schudvrij jaar

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:39

Ik ben nu ruim een week bezig met die druppels, ik weet niet of het al direct verschil maakt maar hij lijkt nu wel al minder last te hebben dan vorig jaar rond deze tijd terwijl het dit jaar al in februari begon en vorig jaar pas in maart.

Het schudden is bij Lodewijk als hij vrij staat niet zo erg, in de wei zie je niet veel aan hem. Maar zodra hij in beweging gezet wordt dan gaat hij wel (hevig) schudden en met zijn benen naar zijn hoofd slaan. Met een pollennetje scheelt al een hele hoop, en in stap valt het vaak ook wel mee. Maar vorig jaar heeft hij lange periodes gewoon stilgestaan omdat het echt te hevig was.
Maar het ergste bij hem is de jeuk, vooral aan zijn neus en ogen en hals, zoals ik zelf ook heb bij hooikoorts dus weet helaas hoe vervelend het is. Hij heeft vorig jaar ook in de ergste periode zo hevig staan schuren dat de sneeën in zijn neusgaten zaten ;( . Ik hoop echt dat die jeuk een stuk minder gaat worden, dat schudden is niet eens zo'n groot probleem, als hij gewoon in de wei staat heeft hij daar zelf zelf weinig last van, maar die jeuk wel :\ .

http://www.youtube.com/watch?v=VqJap9O9 ... re=related
dit was vorig jaar eind maart, niet zo heel lang filmpje maar hij kwam zijn neus schuren aan de camera :+ .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:43

nou,dat was wel duidelijk te zien hoor!
net even voor hij bij je komt die zwaai met het hoofd en dan dat beentje er bij.

wat een leuke pony zeg :D

had jij ook via josefien laten testen?
http://www.natuurlijkinbalans.nl/
ik vind haar toch wel erg goed hoor,zeker met haar druppels helpt dat bij ap wel erg goed

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:52

Wat typisch Ice princess dat jouw pony juist eerder is begonnen met schudden. Mijn paard begint normaal zo rond eind februari, begin maart te schudden, maar ik heb er tot nu toe nog niks van gezien. (eigenlijk moet ik dit direct afkloppen). Ik ben nu een week of 2 bezig met drainage compusitum om haar lichaam te reinigen en ik wil vanavond starten met puur pollen. Weet iemand toevallig of dit tegelijk met drainage compositum kan worden gegeven?

Laurabyoux, ik herken het wel. Mijn paard staat dan ook het liefst met haar hoofd naar beneden. Als ze in de wei staat met haar snuffel in het gras schud ze ook eigenlijk niet. Gaat ze lopen draven of gallopperen in de wei, dan begint het schudden weer.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:17

Oke bedankt voor de reacties.

Vrijdag wordt ze verder onderzocht.

Heb haar net gelongeerd en ze gaat als ze klaar is met haar hoofd omlaag staan en daarna omhoog en staan schudden, maar zij schud niet 'ja' maar 'nee'...

Tijdens het rijden loopt zij het liefst lang en laag en schud dan niet, wanneer zij omhoog moet met haar hoofd begint het schudden weer...

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:18

@ellepel, het filmpje van appie december 2008 met hoofdstel enzo, dat doet mijn paard alleen schud zij 'nee' ...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 06:53

ap was gister ook aan het schudden.
moet er helaas de veearts bij hebben want hij hoest ook weer.4heb het even angekeken,maar het is echt zo'n fijn droog kuchje en denk zo dat het niet zomaar wegtrekt.

laura:
maak anders een filmpje er van?
dat geeft vaak wel een heel duidelijk beeld van wat er nou eigenlijk gebeurd

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:25

ellepel schreef:
ap was gister ook aan het schudden.
moet er helaas de veearts bij hebben want hij hoest ook weer.4heb het even angekeken,maar het is echt zo'n fijn droog kuchje en denk zo dat het niet zomaar wegtrekt.

Het zal wel verband met elkaar houden.
Beterschap!