Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:26

Weet iemand of er ergens een centrale site is waar te lezen is wat de status van Rhino-uitbraken zijn? Ik bedoel een centraal punt waar alles verzameld, gecontroleerd en gepubliceerd wordt? Ik ben namelijk wel benieuwd naar het verloop van de uitbraken: waar is het aanwezig, waar is het inmiddels over, waar zijn risicogebieden?

Over twee weken hoop ik mijn nieuwe aanwinst te kunnen ophalen en ik zou het wel heel jammer vinden als ik dat weer moet uitstellen...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:26

Ik ben ook benieuwd wanneer er meer gevallen bekend worden.. hier in de buurt gaan ook geruchten maar geen stalnamen, Kan dus helaas nog niks door geven.. Echter de plaats die Lielle noemde, ergens in L****** kunnen we dus niks mee. Die plaats bestaat echt en is 4 km van mijn huis af :) Hier heerst niks voor zover ik weet tot nu toe

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:27

In het AD staat ook een stuk over rhino, pagina 7

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:27

Rhodos schreef:
Weet iemand of er ergens een centrale site is waar te lezen is wat de status van Rhino-uitbraken zijn? Ik bedoel een centraal punt waar alles verzameld, gecontroleerd en gepubliceerd wordt? Ik ben namelijk wel benieuwd naar het verloop van de uitbraken: waar is het aanwezig, waar is het inmiddels over, waar zijn risicogebieden?

Over twee weken hoop ik mijn nieuwe aanwinst te kunnen ophalen en ik zou het wel heel jammer vinden als ik dat weer moet uitstellen...

Lezen lezen en lezen... Er is al denk ik 1000 x genoemd dat er een kaartje te vinden is met daarop alle plaatsen.. Paarden voorlopig niet vervoeren en van andere stallen halen.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:28

ik heb ook erg veel gehoord van hier uit de buurt... probleem is dat het óf niet bevestigd wordt óf we weten alleen een plaatsnaam en gaan stalnaam... ik weet 100% zeker dat het op meer stallen/plaatsen is dan op dat kaartje staat....

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:29

Ik weet ook geen stalnamen.. Alleen de naamplaatsen!

_Anneruth

Bonny_CT schreef:
Lezen lezen en lezen... Er is al denk ik 1000 x genoemd dat er een kaartje te vinden is met daarop alle plaatsen.. Paarden voorlopig niet vervoeren en van andere stallen halen.

Dan kan je me vast vertellen waar dat kaartje te vinden is :)

fjordowner18

dat hier fabels verteld worden dat het verteld MOET worden is niet waar!!!

IK weet zo al 2 plekken uit eerste hand waar het heerst waar hier niet over gesproken word of waarvan gezegt word dat het niet waar is.
ik ga verder geen namen noemen ook niet per pb.
ik ben van mening dat je gewoon ALLES moet doen om je eigen paard te beschermen of het naar jou idee nou wel dichtbij is of niet, maakt geen fuk uit!!!!!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:31

S_en_Z schreef:
ilayda schreef:
Nou zit ik met de vraag, mijn pony word vanmiddag geënt omdat hij op de manege komt te staan waar elk paard geënt moet zijn.

Ik moet daar vanmiddag met de trailer naar toe alleen is er nou een vervoersverbod of niet ????
Ik woon in Bergen op Zoom.

Er is geen landelijk vervoersverbod. Het wordt alleen afgeraden.

Onze stal ZELF heeft een verbod om het terrein af te gaan.

Ik zou even met je DA en de stal waar je komt te staan overleggen. Zelf zou ik juist nu niet enten, omdat enten de weerstand verlaagt. Enten helpt zowiezo niet voor de neurologische variant, alleen verlaagt het de infectiedruk op stal mits de hele stal is geent. Als 1 paard dan niet geent is maakt dat niet zo heel veel uit. Bij ons op stal komen er zowiezo geen nieuwe paarden bij nu tot dat alles achter de rug is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:34

Bonny_CT schreef:
Ik ben ook benieuwd wanneer er meer gevallen bekend worden.. hier in de buurt gaan ook geruchten maar geen stalnamen, Kan dus helaas nog niks door geven.. Echter de plaats die Lielle noemde, ergens in L****** kunnen we dus niks mee. Die plaats bestaat echt en is 4 km van mijn huis af :) Hier heerst niks voor zover ik weet tot nu toe

ik weet dat die plaats bestaat, en ik hoopte dus een onomstreden voorbeeld gevonden te hebben. Zo komen dus geruchten in de wereld :D

andere poging dan maar. Met tips als 'ergens in Accra (Ghana)' kunnen we dus niets.

Chay_Flame

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:35

Pas geboren veulens, dat word ook flink oppassen zeker? Verzorgpony van een vriendin is vannacht bevallen en er komen ook wel eens mensen die bij andere pony's komen!

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:36

Wat mij het meest verbaasde dat tijdens de voetbalwedstrijd van Ajax-Roda JC er politie paarden aanwezig waren. Deze waren niet vervoerd volgens de politie maar naar het stadion gereden.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:37

Als je je tv op tv west zet zie je ook een stukje over het rino virus, wat bij 2 stallen is uitgebroken....
Veel info is er niet vanaf te halen, maar ze vertellen er wel wat over, op het nieuws.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:38

Haha geeft niets hoor Lielle, even off topic, heb je wel eens op dat terrein daar getraind?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:38

eldango schreef:
Wat mij het meest verbaasde dat tijdens de voetbalwedstrijd van Ajax-Roda JC er politie paarden aanwezig waren. Deze waren niet vervoerd volgens de politie maar naar het stadion gereden.

Kans dat ze met andere paarden in aanraking zijn gekomen onderweg lijkt mij minimaal ;)

Hier aankomend weekend onze koudbloedenwedstrijd ook maar afgelast. Jammer, maar helaas!

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:39

Krijg net bericht dat mijn ORUN-locatie voorlopig ook sluit... Ze hebben daar drachtige merries op stal en nemen geen enkel risico.

amazing_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:39

eldango schreef:

Mmmm .... Wat is volgens hun dan het verschil tussen ergens naar toe vervoeren of naar toe rijden??? Komt op hetzelfde neer toch??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:41

Vervoeren naar plaatsen waar andere paarden zijn, dus stallen, wedstrijden, clinics etc

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:42

is dat kaartje nog wel up-to-date? al die geruchten moeten toch ergens vandaan komen? En ik weiger te geloven dat het nog steeds alleen die plaatsen zijn die het kaartje aangeeft. Daarbij is er al 2 dagen geen update, terwijl de geruchten maar binnen blijven stromen. Niet dat het heel veel uitmaakt, gewoon uit voorzorg op eigen terrein blijven en niemand erop laten, waar die uitbraken dan ook zijn.

Wendie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:42

over 5 min is er weer een uitzending op tv west.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:44

Waar is dat kaartje te vinden? Op welke pagina?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:44

Vanwaar al die geheimzinnigheid?

Voor veel epidimieen bij mensen bestaat er een meldplicht bij de GGD. Waarom is er niet iets dergelijks als het gaat om dieren? Of gaan daarbij ineens de zakelijke belangen voor dierenwelzijn?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:46

Denk dat het bevestigen van t weekend ook op een laag pitje heeft gestaan omdat veel bedrijven in het weekend dicht zijn of alleen tegen hoger tarief beschikbaar zijn.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:47

Vermoed dat er alleen meldplicht is als een ziekte risico heeft voor de volksgezondheid. Bij rhino is dat niet het geval.
Ben wel voor meer openheid, dan kunnen er passende maatregelen worden genomen. En dan bedoel ik dus niet ruimen van stallen, maar het tijdelijk sluiten ervan en verbod op vervoer in de regio gedurende een periode.
Door huidige geheimzinnigheid blijven mensen er onzeker en angstig en blijven geruchten bestaan.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:48

Ik snap het van bokt uit wel dat ze niet alle plekken weten.
Sommige eigenaren/dierenartsen willen niet in de picture komen te staan en proberen het stil te houden.
Dus ja bokt kan daar ook niet achter komen.

Meldingsplicht lijkt me een heel goed plan ja.