Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvank_ schreef:Dat is zo maar dan is en blijft het voor een deel toch mangement waar in tekort geschoten wordt. Dat paarden alleen maar in de winter een paar uur paddock krijgen en rest op stal bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat het bij jullie zo is! Maar je ziet het vaak voorbij komen. Mijn staleigenaar wou ook geen paarden op de wei in de winter. Daarom ben ik verhuist nu. Paard staat zelfs in andere provincie en is voor een stuk verder rijden. Maar hier kan hij wel de wei op alle dagen. En dat heeft voor enorme veranderingen gezorgd.
Ethelate schreef:Ik heb mij paard 3 zomers 24/7 op de wei (mega weides, genoeg gras) laten lopen, 3x in een andere kudde, maar iedere keer knapte ze in september/oktober weer op als ze nachts op stal mocht. Zij pakt haar rust echt op stal. Helaas is het bij veel stallen of weinig buiten/gras of 24/7 buiten in de zomer. Nu heb ik een stal op het oog waar ze wel jaar rond overdag op gras komt, mega weilanden, super voer management hebben enz. Sta als eerste op de wachtlijst. Maar eerst moet ze fit zijn, want verhuizen is toch weer een berg stress voor haar.
Gisterochtend heeft ze de eerste boterham appelstroop met blauwe discodip op, die vond ze heerlijk!
Benieuwd hoe snel er verbetering zichtbaar is
__elise__ schreef:Mijn paard is vorige week ineens behoorlijk ingevallen. Ik was zelf op vakantie en heb zelf niet goed in de gaten kunnen houden waardoor dit is gekomen. Schrok me eigen rot toen ik de deken eraf trok.
Ik durf alleen met de maagzweer niet teveel brok bij te voeren. Ze krijgt nu onbeperkt hooi en 350 gram metazoa-brok. Daarnaast 6 schepjes gastri comp, in de ochtend 2 en in de avond 4. Dat meng ik met ongeveer 3 handjes slobber.
Hoe kan ik haar het beste wat aan laten komen?
Hieronder een foto. Niet charmant, Maar geeft wel de situatie goed weer.
[ [url=m/Ejdb8h.jpg]Afbeelding[/url] ]