fjordjes schreef:Heb vandaag de scopie laten doen, niks uitgekomen. Alles zag er netjes uit. Het is dus stofallergie.
Stof= schimmelsporen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
10tje2 schreef:Ik vroeg naar de grote prijsverschillen van het apparaat, en vond het wel een eerlijk antwoord. Geen idee wat de marge is op flixotide.
Fangio schreef:Voor mensen die ervaringen zochten met de equihaler: de mijne is ondertussen al kapot... Niet echt een aanrader dus voor die prijs. Ik ga er in ieder geval morgen mee terug naar mn kliniek om te kijken voor een oplossing.
Citaat:Een update voor de mensen die interesse hebben: er is contact opgenomen met Boehringer, die gingen het bekijken. Mijn kliniek heeft in ieder geval al toegezegd om mn geld terug te geven indien ze er met de producent niet uitkomen. Zij vonden het in ieder geval ook erg vervelend.
Ik weet niet wat er met het ding was, maar ik had dus regelmatig dat er geen medicatie vrij kwam of juist op het verkeerde moment (het apparaat werkt met 1 klik = opladen, 2e klik = medicatie toedienen normaal). Erg lastig dan om je medicatie nog correct toe te dienen.
Xyris schreef:Heyy, ik kom even binnen vallen om ook wat kennis op te doen. In de tussentijd hoop ik wat advies te krijgen mbt een 12-jarige tinkermerrie, hopelijk kunnen jullie wat pony-specifiek advies geven!
Deze merrie is nu 3 jaar bij ons, ze is drachtig uit engeland gekomen (we hadden geen idee) en ineens lag er een veulen naast. Kort hierop is ze ingereden en kwamen al snel de benauwdheidsklachten aan het licht.
- Ze ademt soms heel zwaar, soms meer soms minder. Op een slechte dag krijg je het er zelf gewoon benauwd van.
- Echt rijden zit er meestal niet bij in. In de winter gaat het beter, maar vanaf de lente kan je er eigenlijk van uit gaan dat je meestal alleen maar kan stappen.
- Soms is zelfs 2 kilometer wandelen aan de hand al te veel. Vooral op warmere dagen.
- Soms is het alleen zwaar ademen, meestal hoest ze ook en blijft er soms ook echt in hangen.
- Hooikwaliteit is een enorm grote factor. Ze krijgt Duits kruidenhooi en voordroogkuil voor paarden. Op beiden doet ze het goed, maar soms zit er een baaltje tussen die net wat stoffiger is en tis huilen met de pet op. 1 dag ervan voeren en tis weken soms zelfs maanden ellende.
Ze krijgt gedurende haar slechte periodes Respulmin gevoerd gedurende een week en er zijn in het verleden al kruidenmengels geprobeert (weet niet precies welke).
Tis een rustige merrie die moordt voor vreten dus op de weide is ze altijd wel happy, verder doet ze alles opzich wel voor je. Tis een harde.
Wat kunnen wij verder nog proberen?
Xyris schreef:En bedankt ElCid voor de duidelijke informatie! Het paard is niet van mij maar ik word wel sterk in de verzorging betrokken. Ik ga alles even voorleggen aan de eigenaresse.
Lootje1991 schreef:Wow heftig elcid
Die van mij hoest gelukkig niet meer, maar met werk heeft ze zo weinig adem lijkt wel. Gister klein stapritje gedaan en dan neus uitvloeiing en wijde neusgaten. Als ik wat draf vraag dan gaat ze stofzuigen, terwijl het altijd een sterrenkijker is geweest. We houden het nu maar bij stap.
Sinds 29-4 op een nieuwe stal, aan het bos, onbeperkt buiten, onbeperkt eten (hooi wordt speciaal nat gemaakt voor dr)
Wij zijn nu medicatie vrij. Heeft 2 maanden op de prednison gestaan, Maar heb weinig verbetering gezien.
Wil eventueel de Flexineb aanschaffen, maar of dat helpt? Er is geen slijm meer gelukkig en geen hoest meer. Dus wat zou die nu nog kunnen doen?
Slmt9 schreef:Lootje1991 schreef:Wow heftig elcid
Die van mij hoest gelukkig niet meer, maar met werk heeft ze zo weinig adem lijkt wel. Gister klein stapritje gedaan en dan neus uitvloeiing en wijde neusgaten. Als ik wat draf vraag dan gaat ze stofzuigen, terwijl het altijd een sterrenkijker is geweest. We houden het nu maar bij stap.
Sinds 29-4 op een nieuwe stal, aan het bos, onbeperkt buiten, onbeperkt eten (hooi wordt speciaal nat gemaakt voor dr)
Wij zijn nu medicatie vrij. Heeft 2 maanden op de prednison gestaan, Maar heb weinig verbetering gezien.
Wil eventueel de Flexineb aanschaffen, maar of dat helpt? Er is geen slijm meer gelukkig en geen hoest meer. Dus wat zou die nu nog kunnen doen?
Hoe weet je dat er geen slijm meer is?
Mijn paard heeft veel baat gehad bij accupunctuur. We dachten ook dat slijm weg was, na t prikken begon hij ineens een paar keer te hoesten en stroomde er weer slijm uit zn neus.
Ninx schreef:Waar kopen jullie Silvaplex? M.a.w: waar is dit het gunstigste geprijsd?
Lootje1991 schreef:Wil eventueel de Flexineb aanschaffen, maar of dat helpt? Er is geen slijm meer gelukkig en geen hoest meer. Dus wat zou die nu nog kunnen doen?
Lootje1991 schreef:Mag ik vragen welke medicatie je hebt gebruikt? Zal ook even je berichten terug lezen hoor
Lootje1991 schreef:Elcid
Ik heb mij netjes in dit topic aangemeld, met het hele verhaal van mijn paard. Meerdere keren in de kliniek gestaan en in mijn voorstel bericht heb ik ook vragen gesteld, hier helaas nooit antwoorden op gehad. Mijn kennis rijkt helaas niet zo ver en DA is uitbehandeld, want astma. Pak maar prednison. Na 2 maanden prednison (netjes afgebouwd) er mee gestopt, want zag niet genoeg verbetering en vind het maar troep. Nu heb ik omgeving aangepast en daarbij krijgt ze dus nog steeds nat gemaakt hooi.
Ik ben benieuwd waar ik haar verder nog mee kan helpen, vandaar de Flexineb en ze is niet makkelijk met haar hoofd, dus wil niet van die enkele neusgat dingen en als ik dan wel een met een motortje aanschaf wil ik het gelijk goed doen. En zou best eens z’n acupunctuur willen proberen.
Mijn kennis rijkt helaas niet zo ver en ik vind de kennis die op internet staat vaak erg moeilijk of vooral hetzelfde