Het mag niet boven de 20 zijn.
Voor je dingen die onderaan de norm zitten kun je wel een poeder van horseflex geven,zit geen suiker in en wij geven het met succes aan ons paard

Welke uitslag heb je nu nog niet binnen?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ohjajoh6 schreef:IR gaat volgens mij nooit meer over. Het inderdaad onder controle, wat natuurlijk helemaal super is, maar IR hebben paarden, net als mensen met suikerziekte, voor de rest van hun leven...
Annick schreef:ohjajoh6 schreef:IR gaat volgens mij nooit meer over. Het inderdaad onder controle, wat natuurlijk helemaal super is, maar IR hebben paarden, net als mensen met suikerziekte, voor de rest van hun leven...
Of insulineresistentie is te genezen hangt af van de oorzaak. Wanneer de oorzaak bestond uit een tekort aan magnesium kan het genezen. Wanneer het paard een fors overgewicht heeft kan, net als bij menselijke patiëten, de insulineresistentie verdwijnen wanneer het overgewicht wordt aangepakt. In andere gevallen kun je, door pieken in het glucose-aanbod te vermijden de insulinebehoefte dusdanig verlagen dat de symptomen verdwijnen. @ paard natuurlijk .
Maar ik vraag me toch iets af , misschien is het hier al besproken maar dan heb ik er overheen gelezen Maar we houden onze IR paarden dus super sober , laten ze testen en krigen dan de uitslag dat de bloedwaarde ok zijn, in het geval van Damian was het dus door overgewicht , nu hij dus bijna geen suikers binnen krijgt is hij een beetje down zeg maar zit duidelijk niet lekker in zijn vel , doordat hij weinig gras binnen krijgt ( strook begrazing ) krijgt hij dus wat suikers betreft ook weinig binnen , ik heb nu opgezocht waar het van kan komen dat je paard niet echt blij is en net als bij mensen is dat een tekort aan Serotonine, je zou dan haver kunnen geven , maar er word gezegd dat IR paarden geen granen mogen hebben , hoe denken jullie hier over ? zouden onze paarden ook een tekort kunnen krijgen aan suiker ? misschien is het een hele domme vraag , maar ben benieuwd hoe jullie hier over denken
irisje2 schreef:Vandaag mijn shet naar de DA laten gaan. Ze is kreupel en weten niet waarom. Afgelopen jaar dus 3x kreupel geweest. Ze heeft overgewicht en wil moeilijk afvallen. De DA heeft niks gevonden kwa warmte afwijkingen in haar lijf tot zo ver. Bloed laten prikken lukte niet omdat ze een te dikke speknek heeft waardoor ze niet bij de aderen kon. Ze wou hiermee het bloed laten testen op PPID (chusing). Hoefbevangen zou het anders ook nog kunnen zijn. Maar tot nu heeft ze hiervan vanaf de buitenkant geen symptomen van. Ze staat nu wel onder pijnstillers voor 3 dagen. Waar ze gelijk na opknapte vandaag, veel oplettender en vrolijker ook liep ze een stuk beter. Ze heeft ook medicijnen om alle afvalstoffen af te laten voeren. Nu is het even afwachten hoe ze op alles reageert als haar kuur op is en DA weer bellen.
Nu ben ik zelf alles even aan het opzoeken en kwam ik bij suikerziekte. Ze heeft hiervan wel kenmerken die ik kan linken aan haar (niet afvallen, dikke nek, echt met kuilen, vetophoping bij schouder en ook haar billen). Nu vraag ik me af wat denken jullie ervan? Als het bijvoorbeeld suikerziekte is. Wat zijn de dingen waarmee je het moet onderhouden wat kan wel en niet?
Zinzi_jewel schreef:En hoe lang longeer je of fiets je ?
Ik merk bij mijn merrie wezenlijk verschil als ze smorgens bijvoorbeeld 30/45 minuten in de stampmolen gaat voor ze naar t land gaat .
En later op de dag nog ander werk ...
Moet de verbranding zogezegd wakker schudden .
Nu heeft ze aantal maanden vakantie achtige tijd gehad ivm veulen en sinds maand of 2 weer wat arbeid .
De laatste week weer niets gedaan en ze wordt gelijk weer opgeblazen ...
Bol in de buik zal ze altijd wel blijven maar vet kan echt verbranden door duur training .
Actief stappen is er al een van
Mandyke schreef:Hallo, even een vraagje. Mag je voederbieten aan een insulineresistent paard geven of is dit een slecht idee?