[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:17

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:56

sonja: ja sun heeft het extreem erg,kocht haar jaren geleden(daar stond ze rondom stroomdraad in de wei) maar toen ik haar thuis kreeg.....vreselijk, meteen dierenarts erbij. en dan begint de ellende.
zo zielig voor de dieren,andere paard (kwpner) heeft het lichte vorm, beetje hals/staart die hoeft ook geen deken op, ze staat snachts ook op stal. (sun heeft loopstal hele jaar door, maar staat er snachts wel in)
maar ga dat spulletje van jou ook eens testen,gewoon in de ruitersportzaak te koop? thanks voor de tip

Sonja_vR

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:02

ik haal het bij de plaatselijke ruiersportzaak idd

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:22

Hier gaat het nog steeds hartstikke goed!
Er is wel wat kriebel aan het midden van de manenkam.
Staart is nagenoeg helemaal jeukloos :D

Ga de drainage nu toch wel afbouwen, ook geef ik geen vitamines meer bij. Hoop dat het eind van de maand nog steeds zo goed gaat.

Ga morgen weer even foto's maken van staart en manen. Zal ook even mijn deken op de foto zetten (voor dat tussenstuk bij de voorbenen zodat ie niet meer te lang is)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:09

ik heb net de Helosan gehaald, bij Divoza hadden ze het niet, dus maar doorgereden naar de Tweespan, en daar hadden ze het gelukkig wel, daar kostte een tube van 300 gr. 8,95. ben benieuwd of het gaat werken :j smeren jullie dat er elke dag op?

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:17

Ik smeer het bijna overal op :+. Is echt zo'n all-in-one creme :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:21

er stond ook op dat het voor je handen te gebruiken was, dus de verkoper zei ook, een lekker spulletje voor je handen? nou nee :=

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:30

*\o/* Nu ik mijn deken wat ingemaakt heb, blijft hij echt super zitten! Ik heb nu ook geen drollen meer in de achterkant gevonden en hij houdt zich weer mooi schoon.
Paard is er volgens mij ook wel blij mee, alleen het aandoen vindt hij wat minder omdat ik wat onhandig ben met het over zijn hoofd heen trekken :o Hoe doen jullie dat?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:43

ik pak de deken bij het elastiek van de hals vast.
dat elastiek schuif ik dan over appie zijn hoofd heen tot het achter zijn oren zit.
vervolgens pak ik de deken beet en draai hem zo dat het over zijn rug ligt.
en dan maak ik het vast.

ap vind het prima,meestal als hij even verstopt zit achter de deken zeg ik kiekeboe en geef hem een knuffel haha.vind ie volgens mij wel leuk :D

beetje moeilijk uitleggen,er is wel een site waar precies op staat hoe je het moet doen.maar die kan ik zo gauw niet vinden.

ik kan er wel es fotootjes van maken,dat is wel handig want zie deze vraag wel vaker voorbij komen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:49

Ik pak het hele zooitje (van staartflap tot vooraan) prop het toch 1 ring, ga voor mijn pony staan, laat haar d'r hoofd hoog houden en druk zo het hele zooitje over haar hoofd. Zo gepiept eigenlijk.
Begin was ik ook klungelig, na mate je vaker doet wordt je er vanzelf handiger in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:54

Helosan is idd heel goed spul :j werk ook heel goed tegen mok!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 17:59

:= deken aandoen is bij diddle eerst de grootste flap over zijn schouders leggen, dan zijn hoofd in de hals doen, de rest van de deken alvast over zijn rug goed leggen en dan zijn hoofd pas uit de hals laten komen
en al die tijd staat hij op rust wat te koekeloeren :+

helosan.. volgende keer bij de ruiterzaak eens goed kijken :j altijd handig om te hebben als ik jullie zo hoor :) beter dan de uiercreme die ik eerst overal op smeerde :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:01

ik doe het net als ellepel :j laat het 'ruggedeelte' voor de pony hangen, stroop de deken samen en trek het over zijn hoofd heen, echt leuk vind hij het niet, maar hij laat het wel toe, hij heeft eigenlijk nooit moeilijk gedaan met dat ding gelukkig.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:12

Ik pakte het halsgedeelte zo vast dat het een grote ring was en de onderkant van de hals aan de bovenkant en hing de rest over mijn schouder en dan wel zo dat Senna er niet op kon gaan staan. Dan deed ik het deken om haar hoofd trekken (ze heeft een heel groot hoofd dus paste niet echt), deed de hals goed naar achter, draaide dan de hals goed (met manen mee) en legde dan gelijk de rest van het deken op haar rug. Nu heb ik een Rambo Hoody en ben ik van dat gezeur af, gooi het deken er in één keer op en hoef dat deken niet meer over haar hoofd te trekken.

Senna is niet helemaal jeukvrij, maar gelukkig niet zo'n jeuk als vorig jaar. Ik las hier ergens dat magnesium goed is tegen een hare manenkam, dus dat krijgt ze er nu bij. Ik heb ook een nieuw zalfje, Itch Free van Grand National, het ruikt lekker en volgens mij werkt het ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:17

heb je het idee dat de magnesium helpt of dat niet? ik zou misschien de Helosan ook langs zijn manenkam kunnen smeren? hij heeft 1 dag zonder deken gelopen en meteen weer plooien in zijn manenkam..

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:38

Ik heb de mijne nog steeds dekenloos staan, heb spray en tot nu toe lijkt het zn werk goed te doen (mag ook wel was best een dure fles)
Hij heeft al 3 dagen niet geschuurt terwijl hij de dagen daarvoor niet wist waar hij het zoeken moest.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:40

dees_daan schreef:
heb je het idee dat de magnesium helpt of dat niet? ik zou misschien de Helosan ook langs zijn manenkam kunnen smeren? hij heeft 1 dag zonder deken gelopen en meteen weer plooien in zijn manenkam..

Ik heb het vandaag pas voor het eerst gegeven dus dat weet ik nog niet.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:01

Ik zorg gewoon dat Daantje de neus in in hals steekt en dan leg ik de rest over de rug en trek ik hem verder over het hoofd heen.
Ze staat dan wel even geblindoekt, maar hier heeft ze geloof ik niet zo veel problemen mee.

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:04

Mijn paard staat ook een tijdje geblinddoekt ;) Maar ze is heel relaxt dus dat gaat prima. Ik leg ook altijd de rest van de deken over haar rug en stroop dan de hals op.
De hoofdkap is nog moeilijker! Die zit strakker. Ik houd m vast bij de oren en help haar wat met de neus. Voor de rest duwt ze keihard haar neus er in. Zo'n schat mijn paard :D

Sophie_Sacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:04

AngelsDitch schreef:
Dank je Sophie (tenminste zo heet jij toch?). Vind Sacha ook erg mooi! Zou het leuk vinden om weer eens nieuwe foto'tjes van haar te zien. Rij je ook wedstrijden met haar?
Wat heeft je zusje voor pony? Vervelend dat ze last heeft van ZE

haha ja ik heet Sophie :p
Ja ik rij dressuur wedstrijden met haar (nu L1+9, moet maar weer eens iets inschrijven). Ik wil ook nog springwedstrijden met haar gaan rijden. Dat is meer haar ding.
Mijn zusje heeft een shetxwelsh. Een luxere shet zegmaar (langere benen en hals, en ruimere gangen). Het is inderdaad lastig dat ze zomereczeem heeft. Het is een heel gedoe met dekens, lotions en wassen. Maar daar zal jij alles vanaf weten :)
Ik pb je binnekort wat foto`s, maar die moet ik dan eerst even maken!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:24

1 ding staat voor mij vast, neem geen pony/paard meer met ZE. Als ze het later zouden krijgen (dus al langere tijd in mijn bezit) ok.

Maar eigenlijk, nee, zou het niet zo graag meer doen.
Alleen al de ellende voor het dier zelf, ook al is het nog zo goed in de hand te houden met bepaalde dingen.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:30

Ik zou denk ik ook niet snel een paard met ZE nemen. Ik probeer bij Senna echt vanalles er aan te doen, maar toch blijkt ze wat jeukerig. Gelukkig niet meer zo erg als vorig jaar, maar toch, ik vind het ook gewoon zo sneu om te zien.
Vorig jaar is mijn verzorgpaard verkocht, bij ons had ze een hekel aan de vliegjes en stond daarom met een deken, maar waar ze nu staat heeft ze echt hele erge ZE. Ze is van Gouda naar Eindhoven gegaan. Je kan het van te voren dus ook niet altijd voorspellen of het paard wat je koopt ZE heeft of niet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:32

dees_daan schreef:
er stond ook op dat het voor je handen te gebruiken was, dus de verkoper zei ook, een lekker spulletje voor je handen? nou nee :=

grappig, had ik nog niet eens gezien :+
maar als ik Ed insmeer (idd dagelijks de aangedane plekjes) dan spuit ik een hoeveelheid bovenop mijn rechterhand zodat ik met mijn linkerhad an smeren etc
en die plaats op mijn hand is heel zacht , terwijl de rest van mijn handen erg droog zijn :+

btw, tweespan heeft het helemaal voor een leuk prijsje :)

Carolshadow... ik begrijp helemaal wat je bedoelt
hoewel ik ook van mezelf weet dat als ik HET paard tegenkom en hij/zij heeft licht eczeem, dat het me toch niet tegenhoud :roll:

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:36

Shadow heb ik 14 jaar lang verzorgd, en nu is dan ze dan echt van mij. Dit ligt heel anders. Maar als ik een paard zou kopen wat al aangeboden wordt met ZE haak ik toch af.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:49

Ik zou dan ook echt afhaken.
Ik heb mijn pony vanaf dat hij zeven maanden oud was, en hij is vanaf zijn drie ZE gaan ontwikkelen.
Maar ik zou er echt niet meer voor kiezen om een paard te nemen waarvan ik al weet dat hij ZE heeft.