[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bubbels79

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:53

oke, dankjewel voor de tip Knipoog
ik was er net aan het kijken ja...op divoza.
inderdaad totaal niet duur zeg! Pling
ik zal bammie zo eerst eens opmeten om te kijken welke maat ie heeft.
tis maar een ukje dus ik denk dat ie toch onder mini-shet valt. Tong uitsteken
echt onwijs bedankt OK dan!

leuke pony trouwens ook Knipoog
en het deken sluit mooi aan zie ik wel.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:46

Zijn de pagony dekens wel een beetje stevig?

Weet iemand toevallig ook of ze aan het einde van het seizoen zijn afgeprijst bij divoza?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 17:49

Ik zou niet weten of ze afgeprijst gaan worden...

volgens mij zijn ze best stevig... daar adverteren ze wel mee. Scheurvrij staat er op de site..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:40

is toch kwestie van uitproberen denk ik
goedkoopste is volgens mij die van www.huppa.nl die kost 59 euro, die van divoza is een tientje duurder dacht ik.

ik heb nu d ebuikflap er af gehaald, en een dekensingel er omheen gedaan en dan met touwtje aan de gespen van de deken zelf vatsgemaakt.
zo zit ie toch beter vind ik Knipoog

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:18

Nicole10 schreef:
ik heb het spulletje puur cullico van de paardendrogist bestelt.
Heeft iemand daar toevallig ervaring mee?

http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... ctID=25491

Yep. Geeft het al 2 jaar 2x per dag aan mijn pony en het helpt helemaal niks. Eczeem gaat niet weg en wordt er zelfs niet minder van Verdrietig

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:32

shera schreef:
XxSultanxX schreef:
ik heb hem niet vast aan het halster ... kan je hem niet wat straker doen bij de hals dan ?

Dan vind ik het zo strak zitten, krijgt ze blauwe lipjes Bloos

heb jij er ook 1 met een elastieken einde bij de hals ?
dan zit die niet te strak hoor
dagt ik in het begin ook wel eens maar als je voeld dan zit die gewoon goed

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:33

XxSultanxX schreef:
weet je wat ik vandaag eens bedacht ... dat onze paarden het helle jaar met een deken op staan Clown
best sneu eigenlijk ... in de zomer hebben ze eczeemdekens op en in de winter hebben ze winterdeken op ...

of staan die van jullie in de winter allemaal zonder ?

die van mij staat in de winter ook met deken op a.g.z ze word geschoren Ja , die van mij staat dus ook 365 dagen met een deken op
maar of het nou zielig is ??? Tong uitsteken , denk dat dat wel meevalt
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 26-07-07 19:37, in het totaal 2 keer bewerkt

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:33

XxSultanxX schreef:
__KELLY schreef:
een centimeter manen meer of minder maakt voor een paard niet uit

dan heeft mijn paard bijna geen manen meer Schijnheilig heb ze vanmidag op 1 lengte geknipt , en das heel kort Clown maarja dan groeit het wel weer op 1 lengte aan , mijn paard heeft ook geen last van dat zijn manen stuk gaan door het deken ...

maar ben het wel met jou eens , liever geen manen meer door de deken dan door die vervelende eczeem

haha , was ook maar bij wijzen van spreken Clown

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:36

zweetvos schreef:
zweetvos schreef:
Is dat de Vantaggio-deken?

AngelsDitch schreef:
Volgens mij is dit de pagony...

Oke, Vantaggio heeft er volgensmij veel van weg dan :p.
Die heb ik laatst voor erbij besteld maar nog niet opgehad omdat die dikkerd van mij de buikflap niet past..
Was benieuwd naar de ervaringen tot nu toe als het dezelfde was.

ik heb ook de deken van vantaggio ik vind ehm echt ideaal , hij past goed (ook de buikflap past heel goed) en er gaat nog niks stuk (heb ehm al ongeveer 2 maanden) dus ben dik te vreden , het enige nadeel is dat die snel verkleurd door de zon maar dat maakt me vrij weinig uit Tong uitsteken

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:38

Ik heb trouwens vandaag de pagony hoofdkap binnengekregen ,
wie heeft deze nog meer ? , ik vind het er wel zielig uitzien maar ben benieuwd ...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:43

Vind het ook altijd een naar gezicht... maar beter een zielig gezicht dan dat je paardje jeuk heeft. Ze kunnen nog beter pijn hebben dan jeuk. Maak je een foto'tje? Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:09

ja is goed Ja

maar aan die pagony hoofdkap zitten een paar van die vastmaak klipjes , zitten op die pagony eczeemdeken ook die bevestigings klipjes (zowiezo 2 rond de borst gelloof ik)
aangezien ik de deken heb van vantaggio kan ik die niet bevestigen.

maar arm beest , je ziet alleen nog een wit neusje , 4 witte benen en een stukje staart Ach gut Clown

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:12

Bij de pagony deken zitten boven aan de hals geen klipjes hoor, dus misschien hebben ze een andere bedoeling.

Misschien kan je de kap met die klipjes aan een halster vast maken...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:18

nee want het zijn van die bevestiginsklips die je ook om de achterbenen heb alleen dan in het klein
alleen ik zie het al want er zit een stuk elastiek aan en die moet je zelf aan de deken vast naaien denk ik voor een goede bevestiging Ja

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:34

hmm vaag

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:11

ellepel schreef:
ik heb nu d ebuikflap er af gehaald, en een dekensingel er omheen gedaan en dan met touwtje aan de gespen van de deken zelf vatsgemaakt.

ik heb de buikflap er ook afgehaalt , maar hoe heb jij dat met een touwtje vast aan het deken ?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 22:13

XxSultanxX schreef:
ellepel schreef:

ik heb de buikflap er ook afgehaalt , maar hoe heb jij dat met een touwtje vast aan het deken ?

Ik haal de singel door die elastieken waar de gespjes voor de buikflap aan zitten. Die gespjes kun je naar achteren schuiven en dan heb je dus twee lussen waar precies een elastische singel door past. (ik heb het over de pagony eczema Haha! )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 06:15

ik heb em anders vastgemaakt, want als ik het zo doe als jij zegt dan zit hij te strak.

Knipoog ik heb gewoon dekensingel om.
stukje touw door een gespje heen en dan vast om de singel met een knoopje. en aan het andere gespje ook een stukje touw.
zo blijft ie mooi liggen.
alleen moet ik dus wel zijn buik nu insmeren met spul tegen de vliegen

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 07:44

Hallo pagony eigenaren. Ik ben er eindelijk uit. Ik ga toch de pagony bestellen.
Normaal heeft die van mij maatje 175. Was het de pagony die klein uitviel? Paardje is 1.47 dus zit niet op de grens met de maat. Dus hebben jullie de normale maat van het paard genomen of een maatje groter.

En kan ik eventueel bij Divoza omruilen als ik de verkeerde maat heb? Moet hem trouwens wel met post laten komen omdat divoza wat ver weg ligt.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:35

ellepel schreef:
ik heb em anders vastgemaakt, want als ik het zo doe als jij zegt dan zit hij te strak.

Knipoog ik heb gewoon dekensingel om.
stukje touw door een gespje heen en dan vast om de singel met een knoopje. en aan het andere gespje ook een stukje touw.
zo blijft ie mooi liggen.
alleen moet ik dus wel zijn buik nu insmeren met spul tegen de vliegen

okej zal ik dat vanmidag ook eens ff doen , heb jij niet dat de dekensingel los gaat ?
mijn paard heeft gister een vliegendeken op gehad met dekensingel.
hij had hem al snel los ... heb ik hem dan te los?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:35

joyce83 schreef:
Hallo pagony eigenaren. Ik ben er eindelijk uit. Ik ga toch de pagony bestellen.
Normaal heeft die van mij maatje 175. Was het de pagony die klein uitviel? Paardje is 1.47 dus zit niet op de grens met de maat. Dus hebben jullie de normale maat van het paard genomen of een maatje groter.

En kan ik eventueel bij Divoza omruilen als ik de verkeerde maat heb? Moet hem trouwens wel met post laten komen omdat divoza wat ver weg ligt.

ik geloof dat de meesten hier een maatje groter hebben gedaan

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:56

joyce83 schreef:

Mijn pony heeft normaal gesproken maatje 155... ze is een kleine c pony van 1.305 m. Als eerste had ik dus de 155 van de pagony... veeeeel te klein.
Toen de 165... zat op zich netjes, maar hier en daar toch wat aan de krappe kant.
Nu heb ik de 175... en deze is eigenlijk voor het mooie net wat te groot. Maar ik heb liever een net iets te ruime deken dan een net iets te krappe deken.

En Divoza ruilt hem gewoon om hoor... ben al 3 keer terug geweest hahaha.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:02

Nou ik heb hem besteld. Voordeel was nu dat ze blijkbaar korting hebben! Toch nog altijd goedkoper dan de everline waar ik over aan het denken was en ik kon nu ook gelijk een truitje mee bestellen. Hoop dat het past heb de 185 besteld.
ik hoop dat het klopt dat een bestelling voor 11 uur ook de dag erna bezorgd wordt.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 13:12

Toch idd eind van het seizoen maar ns kijken of ze eczeemdekens in de uitverkoop gooien... Scheelt weer voor volgend jaar!! Lachen
Verder zit ik nu dus nog steeds in Culico-Allergie-Drainage protocol, maar wil daar eigenlijk mee stoppen omdat ik het idee heb dat het de deken is die werkt en niet de druppels. Misschien is het de combinatie... Dendie is nu gelukkig jeuk-vrij! Haha!

LYNN05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 14:04

Ik heb een vraagje! HOE weet je of je pony eczeem heeft? (of zich 'zomaar' schuurt?!)

Sinds ongeveer 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een leuke 3 jarige merrie! Knipoog
Bij de aankoop (ook bij de kliniek) hebben we gezien dat ze haar staartje iets had geschuurd, maar verder was er niks aan de hand.
MAAR sinds ze bij ons is, schuurt ze dagelijks haar staart EN heeft ze ook (1 middag) haar manen iets geschuurd! Huilen
Ze staat overdag van ± half 9 's ochtends tot half 6 buiten, daarna in de stal!
Elke avond/ nacht schuurt ze haar staartje (niet helemaal kaal, maar wel warrig/ pluizig) en ze heeft dus 1x de kans gehad (toen het bovenluik openstond) om haar manen te schuren, waardoor ze nu op 1 plek een pluk mist en een rij iets korter is geschuurd...... Verdrietig

Het is een geweldig leuk dier, prettig in de omgang en braaf onder het zadel, MAAR ik wil eigenlijk liever niet een eczeempaard!
HOE weet ik nu of ze zich zomaar iets schuurt (kriebel), ofdat ze werkelijk eczeem heeft of ontwikkeld?!