Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Shanna schreef:Bleek is echt troep. Echt niet doen, zeker niet in open wonden. Eerst die sokken er af en dan de rest. Sokken groeien in no-time weer aan dus uiterlijk zou nooit boven de gezondheid van je paard mogen gaan.
Chrisss schreef:Iemand die de toevoeging van de olie aan Sudocreme wil uitproberen? Stel ik een proefflesje olie ter beschikking. Verzendkosten voor tester of ophalen. Zelf Sudocreme aanschaffen. Hoor dan graag of er verbetering optreed.
Tessebes schreef:Chrisss schreef:Iemand die de toevoeging van de olie aan Sudocreme wil uitproberen? Stel ik een proefflesje olie ter beschikking. Verzendkosten voor tester of ophalen. Zelf Sudocreme aanschaffen. Hoor dan graag of er verbetering optreed.
Waarvoor wordt die olie gebruikt normaal gesproken? Zou je het met iets anders kunnen mengen, waardoor het sneller intrekt?
lissie_zigor schreef:Ik zou het niet met betadine wassen dat prikt verschrikkelijk en dan maak je het weer nat terwijl je het droog wil hebben... in sprayen met acederm en vanaf een dag daarna iedere dag droog maken en insmeren met een vette zalf dat het niet vochtig kan worden en dat het soepel blijft. Daarnaast kun je misschien de mokthee proberen..
Shanna schreef:Uit welk tijdperk komt jou hoefsmid?!
Serieus ik kan er echt niet bij, jou behandeling klinkt als een regelrechte marteling. Hoefsmeden zijn geen mok-experts, daar is de dierenarts beter voor.
STOP-MET-CHLOOR. Ik ga het niet nogmaals zeggen.
STOP-MET-TEER. Ga ik ook maar eenmalig zeggen.
STOP-MET-BIJTENDE-MIDDELEN-IN-OPEN-WONDEN. Het is gewoon mishandeling! En gevaarlijk, kans op bloedvergiftiging. Ik neem aan dat je dat allemaal niet wilt?
Ik kan je gerust stellen, betadine-shampoo prikt echt niet. Chloor brand daarintegen wel! Je moet de mok/ wonden eerst droog zien te krijgen/ houden.
Nogmaals, als je niet naar ons luisteren wilt neem dan op zn minst telefonisch contact op met je dierenarts om je huidige behandelmethode voor te leggen. Dat kost je niks, en weet je wel of je op de goede weg zit.
Als je op deze manier doorgaat trek ik me er van af. Ik wil daar niks van weten en kan jou behandelmethode echt niet aanhoren.
Doe er mee wat je wilt..
Shanna schreef:Cebacil schijnt wel goed te werken, zelf kan ik er helaas niet aankomen dus uit eigen ervaring kan ik helaas niet spreken. Maar er zijn veel positieve ervaringen met cebacil, vooral als de mok door mijten veroorzaakt wordt.
Maar bij natte mok is het eerst zaak om het droog te krijgen en te houden zodat je niet meer in etterende open wonden behandeld.
iiSunshine schreef:de hoefsmid is geweest vrijdag, en die heeft het behandeld met chloor zodat alle troep er uit kon. daarna hoefteer er op gedaan. dat moet ik er af wassen en dan behandelen met cebacil. we gaan kijken of het helpt. ook gaf hij de tip honden shampoo voor mijten en blauw/violetspray