Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hutch84 schreef:ja ik geef appels wortels en brood maar zeker niet iedere dag dat is helaas erg slecht voor paarden
in wortels zit nog meer suiker dan in appels.
maar appels manderijen enz zijn zuur en maag zuur is ook zuur mijn werd het afgeraden door de dierenarts
Laulitz schreef:Ik geef ook zelden appels (of brood, je hebt twee keer appels geschreven) of paardenkoekjes, ik vind ook dat ze er meer van gaat luchtzuigen.
Laulitz schreef:Ik heb een paar maanden voordroog gevoerd maar daar ging de mijne meer van luchtzuigen. Ik weet helaas niet wat het verschil tussen voordroog/kuil is, maar voordroog is al redelijk 'vochtig'
Anya schreef:Je hebt kuil (dat komt echt uit de bult). Als ze er ook nog zout bij gooien is het koeienkuil. Het kan ook alleen gras zijn dat is ingekuild.
Dan heb je voordroog. Die grote pakken in plastic. Ligt minder lang, is ook minder droog.
En hooi: laten drogen en in pakjes, vaak verdeeld in plakken.
Kuil is zuurder dan voordroog, voordroog is zuurder dan hooi.
De grondstof is hetzelfde: gras
Chikiboy schreef:De achterzijde bijvb van een uniballpen, recht, hard en afgerond. Geen druk 1vloeiende beweging op de CV meridiaan...Alsof je een rits zou dichtritsen.
k Wilde een foto plaatsen , maar kan momenteel niets Uploaden via Photobucket dus heb het even op de FB gezet.
Dat iemand anders mond en ogen van paard in het oog houdt, sg right brainers zullen bij een beginnend maagprobleem bijvb hun mondhoek optrekken of t wit v hun ogen meer tonen.
Bij kromming van de rug hoef je echt niet meer te twijfelen...
Anya schreef:http://www.wateetmijnpaard.nl/
91 euro
Ons ruwvoer komt van de zelfde grond. Dus dan is 1x genoeg. Als je steeds ander voer krijgt moet je als je het echt wilt weten vaker doen. Ik zal kijken of ik de test hier kan neerzetten
SmartBH schreef:Bij ons zit het gewoon in plastic die groen of grijs zijn. Ben ook wel benieuwd naar die test en is dit voldoende om op één baal te laten testen of zijn er verschillende proefmonsters nodig?
hutch84 schreef:fargo ik heb die prijs ook gezien ik vraag mij dan alleen af kan ik dan na het testen weten hoeveel ik van het hooi kan en mag voeren en wat ik er wel en niet toe moet voegen?