Sjoyceje schreef:En Ellepel, schud hij al? Hoop het niet! heb bij Kyra nog niets gezien. Bij haar begint het vaak begin maart...
Ik zat eens te denken he, in dit topic zijn er gaande weg al erg veel mogelijke 'oplossingen' aan bod gekomen die voor sommige paarden helpen en verlichting van de klachten geven. Nu is het erg lastig om steeds het hele topic door te spitten om te bekijken wat men al heeft geprobeerd. Is het niet een idee om op een bepaalde plek (bijv. de beginpost) mogelijke middeltjes, therapieen etc te vermelden, zodat je dit snel kan vinden en het voor iedereen overzichtelijk is? Er staat me ook iets van bij dat ik een hele tijd terug iets gelezen heb van een bokker die een middel had gekregen van de DA en dat het goed aansloeg.
Ik las bijvoorbeeld ook ergens in het begin dat Singasong ooit kalk bij heeft gevoerd en dat dit geholpen heeft. Is dat nog steeds aan te bevelen??
Ik zit zelf een beetje in dubio. Eigenlijk wou ik een DA of homeophaat laten komen om te bekijken of ze Kyra van haar headshaking af kunnen helpen. Aan de andere kant, we zijn nu eindelijk al een half jaar verlost van DA's (andere problemen) en gaat het nu verder eindelijk erg goed! Ik heb dus niet zo'n zin om weer de malle molen in te gaan. Kyra voelt zich momenteel erg goed en je kan gewoon merken dat ze nog nooit zo goed in haar vel heeft gezeten. Ik wil nu eindelijk eens kunnen genieten van haar en me niet overal zorgen over moeten maken.
Ik wou daarom eigenlijk weer drainage compositum bestellen om haar te reinigen, alvorens te starten met puur pollen.
Vorig jaar heb ik alleen puur pollen gegeven en dat heeft niet echt goed geholpen. Het jaar ervoor heb ik eerst drainage compositum gegegeven en toen had het geloof ik meer effect. Maar nu lees ik ook iets over All septicum. Hebben jullie een idee wat ik het beste kan gebruiken? Of weten jullie nog andere middeltjes?
Het enige wat heeft geholpen bij Niek was de behandeling van mijn therapeute. Vorige zomer is hij heel goed doorgekomen met minimaal geschud. Dus eigenlijk ben ik heel tevreden. Helaas heeft hij deze winter weer behoorlijke lichamelijk terugval gehad dus het zal mij niets verbazen als hij in het voorjaar weer begint met schudden. Afwachten maar.