Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mac schreef:Hoefzweren zie je wel meer dan gemiddeld vaak bij paarden met PSSM is mijn ervaring.
Ook kan het er vaak op lijken door de manier van lopen als ze last van hun spieren hebben.
Hou in je achterhoofd dat ze, vooral bij MIM, locaal last van een spier(groep) kunnen hebben en niet per se over het hele lichaam.
Change03 schreef:“Fijn” om te lezen dat het los staat van elkaar maar wel erg vervelend voor jullie en jullie paarden!
Voor wie interesse heeft in een filmpje van het kreupel lopen mag een pb sturen. Het is een mysterie. Ben al 1,5 week dagelijks aan het weken in soda maar helaas geen verschil. Daarnaast is er geen verdikking, temperatuurverschil, pulsatie etc. Hij zet ook gewicht op zijn been, loopt enkel kreupel op de volte en met name op een zachte ondergrond.
Ben zo bang voor hoefkatrolontstekingof andere nare dingen…. Hij is nog zo jong.
Slmt9 schreef:Change03 schreef:“Fijn” om te lezen dat het los staat van elkaar maar wel erg vervelend voor jullie en jullie paarden!
Voor wie interesse heeft in een filmpje van het kreupel lopen mag een pb sturen. Het is een mysterie. Ben al 1,5 week dagelijks aan het weken in soda maar helaas geen verschil. Daarnaast is er geen verdikking, temperatuurverschil, pulsatie etc. Hij zet ook gewicht op zijn been, loopt enkel kreupel op de volte en met name op een zachte ondergrond.
Ben zo bang voor hoefkatrolontstekingof andere nare dingen…. Hij is nog zo jong.
Wat ontzettend lastig! Mijn paard heeft onlangs in zes weken tijd 3x op 3 benen gestaan. Dag 1 niet lopen, dag 2 been slepen en dag 3 liep hij weer.
Elke keer dezelfde voet.
Ook door de hele medische molen gehaald en tot de dag van vandaag is het een raadsel wat het geweest is. Ik hoop dat het voor jou ook mag aflopen met een sisser
Slmt9 schreef:Maar blijft die kramp 24-48 uur?
Bij mijn paard kwam het ook vanuit het niets. Stond gewoon te eten achter of liep van achter de track naar voren toe en na een paar passen was het mis.
Mac schreef:Slmt9 schreef:Maar blijft die kramp 24-48 uur?
Bij mijn paard kwam het ook vanuit het niets. Stond gewoon te eten achter of liep van achter de track naar voren toe en na een paar passen was het mis.
Dat kan, ja.
Kan me de keren niet heugen dat ik de arts erbij heb laten komen. Die ging dan op zoek naar een hoefzweer, die nooit werd gevonden. Op een gegeven moment heb ik dat maar achterwege gelaten. Het ging uiteindelijk met een paar dagen vanzelf over.