Wegen is wel aan te raden want op een bekertje voor bv honden- of kattenbrokjes staat weliswaar ook 200 gr maar het volume van een brokje is natuurlijk anders dan een granulaat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Hoe bedoel je "neemt niet meer op" ?
Dat het niet meer in het bloed te vinden is? Mag de menselijke variant in Duitsland nog gegeven worden?
Twee mg is kennelijk een te lage dosis - ik ken paarden die op 5 - 9 mg staan..?
Nader en meer uitgebreid onderzoek lijkt gewenst.
Melody21 schreef:Jannepauli schreef:Hoe bedoel je "neemt niet meer op" ?
Dat het niet meer in het bloed te vinden is? Mag de menselijke variant in Duitsland nog gegeven worden?
Twee mg is kennelijk een te lage dosis - ik ken paarden die op 5 - 9 mg staan..?
Nader en meer uitgebreid onderzoek lijkt gewenst.
Dank voor je reactie Jannepauli,
Ja ik bedoel dat ze de medicijnen wel krijgt maar dat dat (volgens de DA) niet in het bloed te zien is.
Mijn eerste vraag aan haar was ook of ze dan niet gewoon meer moest hebben maar volgens haar was de 'cushing-waarde' zo hoog dat het eigenlijk daar niet aan kan liggen. Bijkomende aanwijzing dat ze niet (meer) goed voedingsstoffen en/of medicijnen kan opnemen is dat ze zo mager word. Ik koop de medicijnen in Nederland.(elke keer spannend of het nog lukt inderdaad)
Wat zou bv onderzocht kunnen worden volgens jou Jannepauli?
Trouwens, ze vond 2mg al vrij veel?? Goed om te weten dat dit dus niet heel veel is!
Er zijn denk ik veel mensen van de humane pergolide overgestapt op de dieren pergolide? Heeft iemand verschil gemerkt?
Mijn dierenarts vertelde dat bij paarden sommige medicijnen anders opgenomen worden dan bij mensen. Zoals maagbeschermers, de humane lossen bij mensen op in de maag. Datzelfde middel lost bij paarden op in de darmen, waardoor het zijn functie dus verliest. Ze denkt dat dit evt bij de pergolide ook afwijkend zou kunnen zijn.Vandaar dat we nu kijken of het met de prascent wel beter word.