Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
NehnaDagmar schreef:En Miek140: sorry geen ervaring mee! Ik merk wel dat ze met Derfen minder schuren en daardoor je manen er niet aan gaan.
intel_1x schreef:Nivada schreef:Ja en nee... het zit op dr hoofd. Ze heeft geen kap op haar hoofd ofzo.
Zag ook wel een plekje in dr nek.
Het schijnt dat zwarte paarden dit vaker hebben in de nazomer? In jongere jaren? Geen idee.. werd me wijsgemaakt..
Ze heeft het vorig jaar ook gehad.
Ik kan me niet voorstellen dat het aan de kleur ligt, ik heb een Haflinger gehad die regelmatig onder zat. Heb liters Imaverol gebruikt om eraf te komen.
Eén jaar laten enten tegen schimmel en daarna gelukkig nooit meer terug gehad.

Malou9 schreef:Gatverdamme deken die eerder besproken is in het topic van EJ had ik besteld, blijkt nu dat ze 'm pas weer een april binnen krijgen. Balen en dus de bestelling maar geannuleerd

uudje schreef:Ik zie dat er bij jullie nu toch ook nog geschuurt word zonder deken.
James schuurt ook nog steeds[ wel een stuk minder] en ik dacht eerst zou hij dan toch iets anders hebben, maar zie nu dat het toch niks aparts is.
Ik heb inmiddels wel zijn manen helemaal afgeknipt, want er was echt niks meer van over en allemaal klitten er in. Dus schaar er in, nu is ie dus niet alleen een shet met fjordenkleur, maar heeft er nu ook zijn maantjes op aan gepast haha.
Nog een vraagje. Vorig jaar is James heel erg ziek geweest en heeft best veel antibiotica gehad. Nu vertelde iemand me dat ie daar wel eens van is kunnen gaan schuren, maar dat vermoeden had ik eigenlijk al, omdat een paard het te veel aan afvalstoffen niet zelf kan afvoeren.
Nu zijn er middeltjes te koop die dat dus wel doen. Nu is mijn vraag: Is er hier iemand die dit ook mee gemaakt heeft en ook zijn paard zo'n middel heeft gegeven?
ZiggyXx schreef:Ik heb een haf met zomereczeem en ook al het nodige geprobeerd nu heb ik dit jaar seh lotion geprobeerd en ze heeft amper last gehad
Heb ook een site gevonden waar het iets goedkoper is
Misschien ook iets voor andere!!!
http://buitenlucht.eu/Hond-kat/paarden/puur-sme
Hopelijk hebben jullie er ook wat aan mijn merrie is iedergeval weer gelukkig en kan eten op het land ipv alleen maar schuren en zielig zijn

ZiggyXx schreef:Ik heb een haf met zomereczeem en ook al het nodige geprobeerd nu heb ik dit jaar seh lotion geprobeerd en ze heeft amper last gehad
Heb ook een site gevonden waar het iets goedkoper is
Misschien ook iets voor andere!!!
http://buitenlucht.eu/Hond-kat/paarden/puur-sme
Hopelijk hebben jullie er ook wat aan mijn merrie is iedergeval weer gelukkig en kan eten op het land ipv alleen maar schuren en zielig zijn