Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:57

marleen_usar schreef:
Mijn paarden staan buiten en gaan nooit naar binnen , ook nu niet.Wegens gezondheids redenen kan mijn paard niet binnen staan.

Oke en kunnen er ook mensen bij de weide? Denk aan aaien, pennymeisjes of zijn er ruiterpaden in de buurt?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 09:59

Nee het is af gelegen,en er komen geen aaiende penny,s.We gaan ook niet met ze lopen we houden ze op de wei.

Sabbientje

PhiaBink schreef:
yrsa_karlijn schreef:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/04-03-201 ... -holland-0

Op rijnmond stond dit nieuws gisteravond.

Oud nieuws! Zie voorpagina

Edit: Mijn geschreven stuk was ineens weg....

Ik wil niet zeuren, maar het bericht waar alle stallen in staan, staat niet meer centraal op de voorpagina en komt ook niet meer boven in beeld voor.
Dus vind het niet gek dat het niet gezien is.
Laatst bijgewerkt door Sabbientje op 05-03-12 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Javayo

Juist in de buitenlucht is het risico op verspreiding toch kleiner dan in stallen met stilstaande lucht.

bij ons is er wel verzocht geen wedstrijden/lessen op ander terrein meer te rijden. buitenritten in het aangesloten gebied zijn nog wel toegestaan, kans daar vreemde paarden tegen te komen is ook vrijwel nihil.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:01

Volgens mij is het nu wel iets rustiger wat betreft rhino?
Er komen geen nieuwe plaatsen meer bij?

(Of het wordt nog stil gehouden, kan ook natuurlijk)

Hier is alles nog gewoon open.
Maar ben er wel huiverig voor.....
Kom wekelijks op 3 verschillende stallen

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:03

Mijn pony's staan dus op een "openbare" weide. Er wordt in die omgeving veel gereden met paarden van een nabij gelegen manege. En het is er een trekpleister van pennymeisjes die de pony's regelmatig een poetsbeurt geven omdat ze onder de modder zitten (sielug). Ik heb hier nog geen berichten gehoord dus laat ze voorlopig staan. Wel gaan we voorlopig even het land niet meer uit.

Ik vraag me wel af wat te doen op het moment dat het hier wel in de buurt komt, buiten laten staan of op stal? En of er bokkers zijn in een soortgelijke situatie..

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:04

Ik heb gisteren toch mijn pony's naar hun nieuwe wei gebracht.
Ze stonden al geisoleerd van de buiterwereld, en nu kan er nog steeds niemand bij in de buurt komen.

Volgens mijn dierenarts zijn er al meer meldingen van Rhino, maar zijn ze huiverig om het te bevestigen vanwege de paniek.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:06

Tiffany schreef:
Mijn pony's staan dus op een "openbare" weide. Er wordt in die omgeving veel gereden met paarden van een nabij gelegen manege. En het is er een trekpleister van pennymeisjes die de pony's regelmatig een poetsbeurt geven omdat ze onder de modder zitten (sielug). Ik heb hier nog geen berichten gehoord dus laat ze voorlopig staan. Wel gaan we voorlopig even het land niet meer uit.

Ik vraag me wel af wat te doen op het moment dat het hier wel in de buurt komt, buiten laten staan of op stal? En of er bokkers zijn in een soortgelijke situatie..

Ik zou die kinderen in ieder geval wel voorlopig weigeren contact te hebben met je pony's.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:06

PhiaBink schreef:
yrsa_karlijn schreef:

Oud nieuws! Zie voorpagina

Edit: Mijn geschreven stuk was ineens weg....

Ik wil niet zeuren, maar het bericht waar alle stallen in staan, staat niet meer centraal op de voorpagina en komt ook niet meer boven in beeld voor.
Dus vind het niet gek dat het niet gezien is.

[VN] Rhino uitbraak in Nederland *Update 3 maart 2012 14.05 uur*

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:07

Nou zit ik met de vraag, mijn pony word vanmiddag geënt omdat hij op de manege komt te staan waar elk paard geënt moet zijn.

Ik moet daar vanmiddag met de trailer naar toe alleen is er nou een vervoersverbod of niet ????
Ik woon in Bergen op Zoom.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:08

Rambogirl schreef:
Tiffany schreef:

Ik zou die kinderen in ieder geval wel voorlopig weigeren contact te hebben met je pony's.

Dat is dus waar het al fout gaat. Ze gaan zonder toestemming het hek over. Op het moment dat ze worden gezien of betrapt worden ze weggestuurd door mij of de buren die op dat moment aanwezig zijn. Maar wij zijn er natuurlijk niet 24 uur bij.

Maaike_Ma

Nou die 2 plaatsnamen die in de krant vanochtend stonden zie ik hier boven in die link toch echt niet staan, waarvan iemand op mijn bericht reageerde dat het wel zo was....

Vala

Nee, er is een advies om niet onnodig met je paard op weg te gaan, een vervoersverbod is er niet.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:09

Vala schreef:
Nee, er is een advies om niet onnodig met je paard op weg te gaan, een vervoersverbod is er niet.

Ow gelukkig, dan kan hem rustig meenemen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:10

ivy_power89 schreef:
Volgens mij is het nu wel iets rustiger wat betreft rhino?
Er komen geen nieuwe plaatsen meer bij?

(Of het wordt nog stil gehouden, kan ook natuurlijk)

Hier is alles nog gewoon open.
Maar ben er wel huiverig voor.....
Kom wekelijks op 3 verschillende stallen

pas geleden is Wouburgge erbij gekomen.

En op een ander forum las ik dat er in *** (grens gelderland/noordbrabant) en *** (Drente) gevallen bijgekomen waren.
Die heb ik echter nog niet op Bokt voorbij zien komen, dus weet ook niet in hoeverre die gevallen waar zijn.

Maar rustig is het dus voorlopig nog niet.....
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 05-03-12 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsen verwijderd.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:12

Maaike_Ma schreef:
Nou die 2 plaatsnamen die in de krant vanochtend stonden zie ik hier boven in die link toch echt niet staan, waarvan iemand op mijn bericht reageerde dat het wel zo was....

Ik zou zowiezo bokt niet (alleen) als medium voor plaatsnamen gebruiken..

Ik vind het jammer dat er zo traag wordt gereageerd vanuit de nieuwsredactie. Bokt loopt een beetje achter ;)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:14

Mensen, er mogen geen plaatsnamen genoemd worden!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:16

De nieuwsredactie publiceert alleen de plaatsen waarbij het door de eigenaren of bevestigd is of ontkracht. Het kan dus heel goed zijn dat er meer achter de schermen is gebeurd dan er in het VN topic staat.

En dan hier nogmaals de oproep om ons te informeren met concrete gegevens. Met geruchten als 'ergens in Lutjebroek (voorbeeld!)' kunnen we gewoon niets, hoe graag we ook willen. Dus als je een naam van eenstal of eventueel een dierenarts hebt, graag laten weten, dan gaan we er achteraan.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:18

Er is op tv geweest dat er een vervoersverbod is, maar verder niks over te vinden. Een beetje raar die onduidelijkheid.
Er word teveel stil gehouden !! Hier worden ook alweer 3plaatsen genoemd, 2 daarvan met de abortus variant en 1 met de neurovorm. In de omstreek hier zit ook al veel op slot. Ik ga verder geen namen noemen dus geen pb.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:19

ilayda schreef:
Nou zit ik met de vraag, mijn pony word vanmiddag geënt omdat hij op de manege komt te staan waar elk paard geënt moet zijn.

Ik moet daar vanmiddag met de trailer naar toe alleen is er nou een vervoersverbod of niet ????

Er is geen landelijk vervoersverbod. Het wordt alleen afgeraden.

Onze stal ZELF heeft een verbod om het terrein af te gaan.

Femke_Tweety

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:21

Tsja, deze verwarring komt denk ik door Hart van Nederland. (journilastiek gezien toch al niet het best geinformeerde programma, sorry als ik hiermee mensen op de tenen trap)

Die hadden het over een vervoersverbod.

NIET waar dus, wel een advies om niet onnodig op pad te gaan.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:22

S_en_Z schreef:
ilayda schreef:

Er is geen landelijk vervoersverbod. Het wordt alleen afgeraden.

Onze stal ZELF heeft een verbod om het terrein af te gaan.

Hier bij ons heb ik nog niks gehoord en er zijn ook geen stallen dicht, vandaar dat ik het hier even vroeg.
De andere stal ik ook maar 15 km verder en beide stallen hebben er niks over gezegd.

Maar omdat ik hier en daar hoorde dat er een vervoersverbod zou zijn was ik even gaan googlen en kon niks vinden.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:23

Ik vind het lastig om te weten wat waar is of niet!
Maar gister is er een paard in 3 uur tijd overleden en zojuist heeft een dierenarts bevestigd dat het ook nog in een Andere plaats is.. Dit alles in mijn provincie... Mijn bron heeft de da gesproken..

Het is dus wel degelijk nog aan de gang. Het staat alleen niet op het internet..

FahyaFemke

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:25

ik weet ook van een paard dat gister overleden is. maar dit was geen rhino, maar koliek. dit kan ook nog he, paarden gaan nu niet alleen maar dood aan rhino, er zijn nog weet ik veel hoeveel andere oorzaken....

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:25

geef dit soort info door aan de nieuwsredactie met naam van of de dierenarts of staleigenaar. Dan kan er gebeld worden!!