[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Malenka

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:09

Zijn er mensen die gegevens hebben van de verkoper uit Amsterdam die op marktplaats de Rambo sweetitch hoody's voor 120 euro aan bied? Het gaat om OTH of Ot Hulsebos

Ik heb mijn deken nu nog niet en wil zorgen dat dit opgelost wordt. Als het goed is zijn hier meer mensen die zaken hebben gedaan met deze persoon. Ik hoop daarom dat jullie mij kunnen helpen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 13:21

Breghje schreef:
Echt niet, in haar opinie:... er is eten en er is beloning en daar zit wel wezenlijk verschil in :D , plus dat sommigen van die oefeningen vrij snel achter elkaar doorgaan, en als ze dan elke keer eerst een pluk hooi moet wegkauwen... Ik heb wel eens zitten denken aan grove brokken, maar dan zit je weer met de suiker enzo... wat gebruiken jullie bv voor eet beloning?

Grasbrok. Doen ze hier een moord voor en het is het goedkoopste wat ik hier aan (natuurlijk) snoep kan krijgen. Moet ik poeders voeren dan gebruik ik het ook, samen met een flinke scheut heet water eten ze alles op.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:01

Malenka schreef:
Zijn er mensen die gegevens hebben van de verkoper uit Amsterdam die op marktplaats de Rambo sweetitch hoody's voor 120 euro aan bied? Het gaat om OTH of Ot Hulsebos

Ik heb mijn deken nu nog niet en wil zorgen dat dit opgelost wordt. Als het goed is zijn hier meer mensen die zaken hebben gedaan met deze persoon. Ik hoop daarom dat jullie mij kunnen helpen.

Helaas, ik heb even gezocht in mijn afschriften maar daar wordt niet meer dan een naam + gironummer vermeld. Ook de oude mailtjes heb ik nog en meer dan een mailadres van deze persoon (= othulsebos@live.nl) heb ik niet aan gegevens. Geen adres of iets dergelijks.... Vervelend voor jou zeg! Ik had 'm direct in huis.....

Anneke1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:25

Hoi Malenka,

Ik weet niet wat je voor paard hebt,ik heb tinkers en mijn ervaring met de hoody is op zich goed alleen het is best een warme deken,voor mijn paard was hij te warm,vooral echt in de zomer,ze zweete er onder ,als ze nu een deken op heeft dan is het de imperial vliegendeken met buikflap.Maar goed misschien heeft die van jou daar wel geen last van.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 15:38

het gaat niet om de deken. maar om de verkoper van de deken :P

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:25

yvonnedv schreef:
Op ebay staan weer een heel stel voordelige RSIH's

94,21 incl verzendkosten

dat is pond tog ?

maar klopt het dat je daar alleen kan betalen met creditcrd?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:33

tamary schreef:
Breghje schreef:
Echt niet, in haar opinie:... er is eten en er is beloning en daar zit wel wezenlijk verschil in :D , plus dat sommigen van die oefeningen vrij snel achter elkaar doorgaan, en als ze dan elke keer eerst een pluk hooi moet wegkauwen... Ik heb wel eens zitten denken aan grove brokken, maar dan zit je weer met de suiker enzo... wat gebruiken jullie bv voor eet beloning?

Grasbrok. Doen ze hier een moord voor en het is het goedkoopste wat ik hier aan (natuurlijk) snoep kan krijgen. Moet ik poeders voeren dan gebruik ik het ook, samen met een flinke scheut heet water eten ze alles op.

Welke grasbrok geef je dan?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:02

is natuurlijk wel een heel verschil tussen elke dag een kilo wortel en een kilo appel dan dagelijks een paar stukjes als je aan het clickeren bent denk ik??
kijk als je begint met een eczeempaard met serieuze klachten moet je even alles schrappen waar teveel suiker en zetmaal in zit.
en dat betekend ook uit veel gras halen,want dat kan ook klachten geven
maar als een paard op een gegeven moment klachtvrij is dan kan er best wel weer wat in.

wortels kan appie dan niet tegen,en de appels eet ik zelf liever op ,maar hij eet momenteel zonder problemen brok met een suiker en zetmeel gehalte van 32% op.
moet wel zeggen dat hij momenteel ook weer in flink gras kan staan.dat is ook jaren wel anders geweest

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:46

Geven jullie in de winter het zelfde voer aan jullie pony's? Klaartje krijgt momenteel namelijk 0.3 kilo nova-mix van Mijten. En een schepje stop itch eczeemkruiden. Nu wil ik de eczeemkruiden gewoon nog even door voeren tot november. Alleen het voer van Mijten is bijna op. Nu kan ik hier ook niet meer zo gemakkelijk aan komen.
Nu wil ik volgend eczeemseizoen andere brokken voor haar gaan voeren. Zouden jullie dan in de winter gewoon van een nieuw merk de eczeembrokken gaan voeren, of komende winter ponybrokken voeren?

We hebben momenteel nog veel gras ter beschikking, dus overdag staat ze op het hoge gras en 's nachts op het paddock. Ik wil ze pas in oktober hooi bij gaan voeren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 17:58

Flosje446 schreef:
tamary schreef:

Welke grasbrok geef je dan?

Die van de lokale grasdrogerij in Ruinerwold. Hartog kan ook, maar dan betaal ik 2 euro meer voor een zak en grijp ik soms mis. Dat is met deze nog niet gebeurt.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:24

ik zou niet te vaak wisselen van voer, dus dan de nieuwe eczeembrok in de winter...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:30

ik voer in de winter gewoon hetzelfde straks met Wisse.
Storm&Darren kregen in de winter wel biks bij en in de zomer niet, en zomers gras en winters aangevuld met hooi.
Maar omdat wisse het jaar rond op hooi staat nu blijft dat allemaal mooi gelijk. Na het rijden krijgt hij een halfje biks.
Momenteel op de trainingsstal staat hij op 2x 1/3 kilo per dag.
Ging zo goed met hem dat hij ook op gewoon biks staat, heb geen subli zonder meegegeven daar naartoe.
Was thuis ook al half om half met sportbrok aan het mengen en gaf geen problemen. Dat doe ik over twee weken als hij terugkomt gewoon weer.

wat de verkoper van MP betreft; misschien kun je een oproep plaatsen op mp in die rubriek (mag zeker niet of wel) of eens kijken op oplichtingssites?
Open anders hier op bokt een topic, misschien heeft iemand wel gegevens van de verkoper?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:03

ik voer nu de brokken van equiral, en dan alleen als ik op stal kom.
kan varieren van 3x per week of vaker.
ik doe er dan wel multivitamine doorheen en selenium,omdat ap snel tekorten heeft.

maar als de brok op is stap ik voor de winter weer over naar equiral structuurmix,daar zit ook paardenbloemkruid, brandnetelblad, foenegriek en knoflook in wat voor hem goed is vanwege zijn gevoelige luchtwegen.

steffie ik denk dat je als dit voer op is over moet stappen naar het voer wat je straks wilt gaan geven,dat kan in de winter natuurlijk ook al wel.
welk merk wil je gaan geven dan?

Pien06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:36

Breghje schreef:

Ik gebruik sinds een tijdje knolselderij als beloning. Die snij ik van te voren in kleine hapklare brokjes, ze vind het heerlijk :Y)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 20:56

Ik voer winter en zomer hetzelfde.
Pony heeft lange tijd op een heel streng dieet gestaan om de ergste klachten onder controle te krijgen.
Nu krijgt ze tussendoor een appel, of andere groenten zonder dat dat problemen oplevert.
En verder krijgt ze ook gewone brok weer, die best nog wel wat bevat, tijdens haar dieet stond ze op ponybrok, en dan speciaal uitgemeten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:02

Biies schreef:
yvonnedv schreef:
Op ebay staan weer een heel stel voordelige RSIH's

94,21 incl verzendkosten

dat is pond tog ?

maar klopt het dat je daar alleen kan betalen met creditcrd?

Nee hoor is in euro's en je kan ook via paypal betalen

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:07

Vandaag begonnen met het dieeet, bij aankomst paardje wat brood, twee sinaasappels en twee penen gegeven das echt al een heeeeeeeeeel stuk minder ;-) Morgen ga ik ander voer halen ik wil pavo's nature best halen ipv de appelmuesli (laag eiwit van vente) die ik nu bij voer (1kilo per dag na het rijden) is dit een juiste keuze ? ? Het paard krijgt dan verder nog twee maal per dag 1kilo bix van stal en wat dit precies voor bix is weet ik helaas niet en uiteraard nog 2x per dag kuil

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:33

ik heb mijn arme pony nu ook al een graasmasker omgedaan, dus naast burka met hoofdkap is het nu ook nog een soort hannibal lecter :( maar goed, liever dat dan jeuk en straks ook nog een hoefbevangen pony. ik heb tijdelijk de greenguard van een stalgenootje en na 2 uur stond ze al weer gras te knagen......

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:34

lemon waarom voer jij eigenlijk zoveel fruit/brood?

Kim, ze wennen er snel aan inderdaad en worden er heel handig mee!

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:41

Anneke1970 schreef:
Ik heb 2 Tinkers Moeder en Zoon,beide met zomereczeem.Ik had borstels in de stal,vorig jaar er uit gehaald,ze schuurden zich er aan kapot.Bij mij kunnen ze nu nergens meer aan schuren.Behalve dan door te rollen in de wei of elkaar te knabbelen.Ik had al allerlei smeerseltjes geprobeerd en ook knoflookolie,niks hielp.
Nou heb ik ze in september 2009 laten enten met Insol dermatophyton.Eigenlijk te laat in het seizoen,maar ik wilde dat hun afweer alvast gestimuleerd werd.Afgelopen februari maart weer laten enten,hier mee.Het bestaat uit 2 entingen,eerst 1 en dan zo'n 3 weken later nog 1.Dit moet elk jaar weer.
Eigenlijk is de Enting bedoelt tegen schimmel aandoeningen,maar veel paarden met Z Eczeem,hebben er baat bij.
Die van mij dus ook,ik heb ze dit jaar veel minder onder de deken gehad en heb al sinds half augustus geen deken meer bij ze op.
En dat terwijl ik naast een bos woon..

is de kans op hoefbevangenheid net zo groot als bij die andere enting??

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:50

lemon71 schreef:
Vandaag begonnen met het dieeet, bij aankomst paardje wat brood, twee sinaasappels en twee penen gegeven das echt al een heeeeeeeeeel stuk minder ;-) Morgen ga ik ander voer halen ik wil pavo's nature best halen ipv de appelmuesli (laag eiwit van vente) die ik nu bij voer (1kilo per dag na het rijden) is dit een juiste keuze ? ? Het paard krijgt dan verder nog twee maal per dag 1kilo bix van stal en wat dit precies voor bix is weet ik helaas niet en uiteraard nog 2x per dag kuil

ik geef ook pavo nature best. Sterre doet het er goed op!
evt kan je ook kijken naat Marstall. Vito of Exzem. wel duurder maar zit nog minder suikers in dan pavo.
kijk op zakken voer naar de samenstelling.. niet alleen suikers maar ook zetmeel! zetmeel zet om in suiker.

sterre krijgt alleen wat graan van Subli na het rijden. voor de rest krijgt ze op een dag 1/2 schep voer (over de hele dag.)
3x per dag kuil. 1 broodje met duppels drainage en cullico. verder helemaal niets.

conditie doet ook een hoop. is je paard dik, slaat veel afvalstoffen op in de manenkam en gaat schuren.
een paard wat goed op gewicht is zal de afvalstoffen beter kunnen afvoeren.

over het algemeen... een paard met ZE geen snoepjes, koekjes enz geven.
zo sober mogelijk houden.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:59

Ik voer mijn paarden nu een halve baal hooi, een halve emmer geweekte bietenpulpbrok met tarwezemelen, ruim een halve schep maisvlokken en een halve schep lijnzaadbrok. Ik ben erg benieuwd of ze nu eindelijk aan willen komen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 01:53

Ik heb ook even een vraag:
Ik heb een bijna 3-jarige haflinger die afgelopen voorjaar plots is beginnen schuren. Leeftijd klopt, periode klopt, maar toch zijn er een aantal zaken die me ernstig doen twijfelen of dit wel écht exceem is. Kan ik op een of andere manier laten testen of ze ZE heeft? Zo ja, kan eender welke DA dit doen? Aan wat voor bedrag moet ik denken?

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:54

de reden dat ik mijn paardje veel fruit gaf is echt gewoon voor de verwennerij ik heb het idee dat ze het heerlijk vind en mijn oude paardjes kregen het altijd zonder problemen zijn er heel oud mee geworden maar voor mijn nieuwe aanwinst is het dus helaas geen optie .... Nu bij aankomst een paar sneetjes brood en af en toe een appel of peen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:05

schuurde je paard eigenlijk bij de vorige eigenaar ook lemon??

malenka:
Citaat:
een halve baal hooi, een halve emmer geweekte bietenpulpbrok met tarwezemelen, ruim een halve schep maisvlokken en een halve schep lijnzaadbrok.

en je schrijft of ze nu eindelijk aan willen komen, ik mis een beetje de vitamines in dit verhaal?
geef je daar ook wat voor?