[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:14

Al geprobeerd, maar dat past ie niet.. Dan is het gedeelte bij zn nek weer net ff te kort.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:15

tja dan is het niet anders denk ik?
maar een deken hoort toch ook niet strak te zitten
lijkt me dat het dan veel sneller schuurplekken veroorzaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:18

Ik had laatst in bit nog een deken gezien die heel strak om het lichaam heen zat, maar die was van speciaal materiaal. Ben alleen zo stom geweest om bit kwijt te raken ( }:0 ), weet dus niet meer welke deken het was. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:19

de deken die ik heb sluit mooi aan, maar de hals zit wat ruimer en is langer dan die van bijv. Pagony, misschien is dat iets voor je? ze vallen wel klein dus als je dat wil dan zou ik een maat groter nemen die je normaal hebt..
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... no=3320001 hals lijkt daar korter. er zit ook nog een 'hoes' van hetzelfde materiaal als de deken om de klipjes tussen de voorbenen (voor de buikflap) dus hij schuurd niet..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:23

Misschien kun je dan gewoon de deken op de flubberplekken wat innemen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:58

Amy ik denk dat jij een snuggie hebt gezien. Maar die is niet echt geschikt voor eczemers. Hij sluit goed aan en zit straks, maar de stof is niet echt prettig om de hele zomer in te staan.

De Ivanhoe valt ook vrij strak geloof ik.

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 20:51

er zijn meer merken met strakkere halzen en zo als je googled op www.boett.com of op ivanhoe krijg je alle varianten te zien van die merken, kwam op een duitse site ook nog tegen dat er binnenkort ook speciale regendekens zouden komen van boett.

als je dus op wat merken googled kom je vanalles tegen, ook welke maten er leverbaar zijn en namen van hoofddealers.
zoeken op de stof heeft nog weinig opgeleverd, wel zijn via allerlei sites de clips bij te bestellen. nadeel is dat ze vaak geen prijzen vermelden.

als wat mensen per pb de namen van de stof/samenstelling die op de wasetiketten staan even door kunnen geven via pb, zoekt het misschien iets sneller of makkelijker. tijd genoeg op dit moment.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:22

Zyta heeft sinds gisteren een ECHTE eczeemdeken op...

En ze staat al vééééél rustiger *\o/*

Ik heb een potje uiercreme gemengd met tea tree creme, haar daarmee ingesmeerd en dan haar eczeemdeken opgedaan gisteren, heb haar al anderhalve dag niet zien stampen, rollen, krabben, niets :D Enkel nog aan haar gezicht en af en toe haar staart, maar die is nog aan het verharen.

Dus momenteel zie ik het weer even zitten :D Ze staat ook lekker sexy met zo'n eczeemdeken hoor :')

Sophie_Sacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:26

ellepel schreef:
Sophie_Sacha schreef:
Hoi,
Onze pony heeft nu een pagony eczeemdeken op maar die bevalt niet echt. Het halsstuk schuift terug waardoor een (groot) deel van de manen niet onder de deken zit. Ook is de buikflap erg klein.
Nou wilden wij graag een Rambo Sweet Itch Hoody kopen, maar in alle webshops is deze deken er alleen in grote maten. Is deze deken er niet in kleine maten? Of wel? En zoja, waar kan je die (op internet) kopen?
Als we geen Rambo in de goede maat kunnen vinden (a pony) willen we een Boett deken kopen. Wat zijn jullie ervaringen met de Rambo en de Boett? Welke vinden jullie beter?

kun je dat halsstuk niet strakker zetten?
dan schuift het ook niet terug.
boett blijft verder de beste eczeemdeken die er is...maar dat is mijn eigen mening.

Hij zit al vrij strak. hij is gewoon iets te kort waardoor het naar achter schuift als ze haar hoofd naar beneden beweegt om te eten...

Ik ga morgen een Rambo deken bestellen uit Engeland :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:35

_Amyyy schreef:
Ik had laatst in bit nog een deken gezien die heel strak om het lichaam heen zat, maar die was van speciaal materiaal. Ben alleen zo stom geweest om bit kwijt te raken ( }:0 ), weet dus niet meer welke deken het was. |o

equismart is ene vrij strakke/aansluitende
www.equismart.eu

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:37

Hihi... heb nou pas door dat jij Sophie bent, eigenaar van Angels Ditch Sacha! Grappig! Hoe gaat het met jullie?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:49

Hier even fotootje van zyta met der nieuwe deken:

Afbeelding

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETXKWOQQ.jpg[img]

wat denken jullie? Juiste maat?

Sophie_Sacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 21:50

AngelsDitch:
Ja dit gaat ook over de pony van mn zusje en niet over Sacha, dus het is ook niet heel duidelijk dat ik het ben.
Maar het gaat heel goed met Sacha. Toen we haar kochten was ze best wel een beetje druk en koppig, maar ze is heel lief nu :) ze houdt meer van springen, wat ze ook goed kan, dus met dressuur hebben we nog wel eens verschillende ideeën. Maar dat gaat ook steeds beter. Ik ben nog steeds heel blij met dr! :) Ik zal binnekort eens nieuwe fotos van haar maken en die naar je sturen.
Gaat het ook goed met Rosalinde? Ik zie wel eens topics over haar voorbij komen (met fotos) en ik vind het echt een hele leuke pony!

tug

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:03

lees net op horses.nl dat ze er in engeland eindelijk in geslaagd zijn de stoffen uit het muggenspeeksel dat zomereczeem veroorzaakt te isoleren, schijnen 20 stofje in te zitten die nu nagemaakt kunnen worden en getest om te zien wat de allergeen is.

los nog niet direct iets op, maar geeft weer meer kans en hoop op nieuwe therapieen!!!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:09

tug schreef:
lees net op horses.nl dat ze er in engeland eindelijk in geslaagd zijn de stoffen uit het muggenspeeksel dat zomereczeem veroorzaakt te isoleren, schijnen 20 stofje in te zitten die nu nagemaakt kunnen worden en getest om te zien wat de allergeen is.

los nog niet direct iets op, maar geeft weer meer kans en hoop op nieuwe therapieen!!!

Dit is al heel mooi. Dan zouden ze dus waarschijnlijk ook een inenting kunnen maken (in de toekomst) om de allergie te 'bestrijden'.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:36

daar hoop ik ook dan op,word zelf ook gek als ik sun zo zie jeuken.
ze staat nu rondom stroom,ook de stalwanden (sorry sun maar is niet anders) ze schuurd zich tot bloedens aan toe en ben bang voor infectie.
ze staat al zomers lang met een pagony om, en ja ook de hals net te kort.
alles geprobeerd, nu krijgt ze elke dag allegitum (2x 20 druppels) sioskin op de kale plekken (sluit de huid af tegen steken maar vind wel dat haar huid droog ervan word,wat ook kan jeuken) veel wassen met teershampoo tegen schilfers.
de vliegenspul van life aid animal is erg goed, hoeft maar 2 x per week opgespoten worden (is nu verbeterd, had het vorig jaar als tester,was alleen nog maar in frankrijk getest,maar zeer tevreden)
TKC 97 ook al gehad (2 seizoenen) maar vind dat haar huid er raar van wordt,erg verdikt zelfs nog in de winter et scheren!
ik spuit ook nog hertshoornolie op de bovenkant manen/staart tegen knabbelen van andere ponys
oftuwel : ik word er gek van!
laat maar komen dat serum!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:38

Dank je Sophie (tenminste zo heet jij toch?). Vind Sacha ook erg mooi! Zou het leuk vinden om weer eens nieuwe foto'tjes van haar te zien. Rij je ook wedstrijden met haar?
Wat heeft je zusje voor pony? Vervelend dat ze last heeft van ZE

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:01

Happytime, Sun heeft er wel flink last van of niet?
zeker voor ernstigere gevallen lijkt me een echt medicijn of therapie welke echt helpt zo ontzettend een uitkomst
kijk, ik zal blij zijn als het idd er is , maar Edda'a eczeem is prima in de hand te houden met een deken
en ik spray einde van de middag met bremsenbremse
smeer eventuele wondjes in met helosan en haar hoofd ook met antie vliegen gel van zedan
en haar hoofdje is binnen twee dagen weer helemaal rustig

maar echt flinke eczemers.... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:05

chipieke schreef:
Hier even fotootje van zyta met der nieuwe deken:

Afbeelding

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ETXKWOQQ.jpg[img]

wat denken jullie? Juiste maat?

Ziet er goed uit!
mooie deken hoor :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:05

tug schreef:

hier (in frankrijk )hebben ze geprobeert het paard te enten met het spul wat de allergie veroorzaakt(het speeksel)...zodat ze anti-stoffen opbouwen....bij het betreffende paard heeft het denk ik niet gewerkt,ik reed laatst langs en toen stond hij in burka in de wei....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:07

mijn nieuwe spray en smeer stramien

ik zorg dat ik einde van de middag, begin van de avond op stal ben
ik zet Edda in een box, deken afpellen en flink poetsen
lichaam insprayen met bremsenbremse (sprayflessen blijven spooky volgen madame)
deken weer aan , plekjes aan hoofd insmeren met helosan , en daarna vliegengel van zedan op kaken en voorhoofd+neusbeen
en mevrouw is klaar voor de schemeruurtjes

de Helosan(wondcreme) ben ik heel erg aangenaam over verrast
ik had het op de site zien staan bij de paardendrogist , maar ik kwam toch langs de ruitersportzaak op weg naar stal, dus eerst daar gekeken , en de gok maar genomen , tis heel betaalbaar spul dus waarom niet
maar in twee dagen tijd is ze van , hele boze open rauwe wondjes, naar gezonde nieuwe huid en een rustig velletje gegaan
tis een wondgel die ook hydraterend werkt
ik gebruik het vooral op haar hoofdje want verder zit ze ingepakt en heeft ze geen plekjes
ik ga hem er maar eens inhouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:28

dan ga ik straks ook even om Helosan kijken, mijn pony heeft ook al plekjes op zijn hoofd :j dankje voor de tip!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:38

eerst had ik kamillosan, werkt ook prima, maar is zo een klein tubetje, daar heb ik er twee in de week van nodig ,
de helosan is er in 100, 300 en 1000 gram tubes
ik heb de 300, want die 100 gram was niet te krijgen
en de 1000 gram tube daar doe ik denk ik te lang mee voor het mooie

300 gram is iets van 11,50 euro en dat is een flinke tube

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:27

Mijn paard had al maanden schimmel, alles geprobeer. Met Helosan was het binnen een week weg, super spul. Gebruik het ook over voor!! Die tube van 300gr kun je echt lang meer vooruit, ik smeer het overal op. Toppie spul :j.

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 13:42

Wil iemand die Helosan heeft de ingredienten erin hier optypen?
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat er inzit.