[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:15

Mijn merrie heeft soms wel van die vochtige rode plekjes.. Is dit beginnend mok oid?

Ik smeer er altijd uit voorzorg maar sudocrem op. Ze staat nu 24/7 buiten in een paddock, deels verhard, waar de hooiruif staat, dan een flink stuk modder, echt pure drap. En daarna zandpaddock..

Na de sudo-crem lijkt het wel te verdwijnen maar ben zo benieuwd of dat nou ook mok is.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 21:48

suffie schreef:
Poeh, wat een verhaal en een werk. Het lijkt wel heel erg op vasculitus, dat is geen mok (mok is natuurlijk ook een verzamelnaam) maar ontstaat onder invloed van zonlicht. Helaas heeft mijn merrie het ook gehad en is het ook van binnenuit aangepakt met speciale kruiden. Het is wel een heel lang traject en ze blijven er vaak gevoelig op...

Nee, het is zeker geen vasculitis geweest. Mok komt natuurlijk in principe ook van binnenuit en heeft ook te maken met de weerstand en kan ook beïnvloed worden door functioneren van organen. Daarom ben ik ook zeker van binnenuit gaan behandelen in combinatie met smeren van zalf van hetzelfde merk.

Erg leuk hiervan is ook dat door 2 reviews te schrijven, ik €50,- verdiend heb. Door op FB ook een foto te plaatsen op de pagina van een ruitersportzaak, deze ruitersportzaak het nu ook gaat verkopen en ik zelfs gecontacteerd ben door iemand van NAF zelf om een stuk te schrijven voor hun website :o

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 11:54

Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met het behandelen van mok met de Gelly of propoliscréme van Forever?

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:17

ik volg mijn merrie heeft ook last van een paar kleine mok plekjes

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:05

Hey :)
Mijn paard heeft sinds vorige week mok met gelijk 2 dikke benen.
Hiervoor al naar de DA geweest en de ontstekingen zijn bijna over, maar ik vroeg me af hoe je weet of de mok beter aan het worden is? Het begon als korstige donkere plekken en nu is het vooral roze huid met gele 'vlokken'

edit: Ik verzorg het overigens 2x per dag nu met betadine en muddoc. Ook komt ze niet meer in vochtige weides/paddocks tot het beter gaat.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:51

Was je het 2x per dag met betadine? Je maakt dan wel de huid week en betadine is best agressief.

Ik ga met mijn paard binnenkort naar Utrecht. De dierenarts is uitgedokterd. Het gaat dus niet om reguliere mok, dat krijgen we nog wel weg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:57

Inderdaad niet doen zoveel met bedatine wassen, dat is echt tuig!

Ik ben met mijn paard vorige week naar Den Hoek geweest.
De plekken waren weer veel groter geworden en hij had er echt last van.
Na een keer met betadine wassen was het nog zeker 3x zo erg geworden...
Ik heb het met vetericyn, vaseline en Zinkolie weer redelijk terug kunnen dringen maar helemaal weg kreeg ik het niet, dus toen toch maar een andere weg gekozen om het verder te behandelen, nu afwachten...
Het is bij mijn paard trouwens wel getest een huidallergie ipv gewoon mok.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:19

Heb het een dag of 3 geleden ook naar 1x per dag gedaan, inderdaad ook omdat ik bang ben dat het anders te agressief is.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:20

Zou je mij eens een foto kunnen sturen Ellis? Misschien via fb het makkelijkst.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 20:52

Ja zal ik doen, zal zo nog even een foto maken hoe het er nu uit ziet

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 08:31

Van een bokker kreeg ik de tip om Mokthee te geven.Mijn ruin liet zich niet behandelen dus drama.Echt geweldig spul.Je geeft het als thee samen met bv meusli.Het bestrijd de mok van binnen het lichaam.Echt geweldig.De kruiden heten Chevadonyll.Ik bestel het bij Chevalcare.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:11

Hoi allemaal, ik heb voor het eerst last van mok bij mijn paard! Met name zijn 2 witte benen zijn behoorlijk aangetast. Ik ben 5 dagen geleden begonnen met smeren van mokcreme van grand national en vandaag begonnen met cure mok pillen. Ondertussen ook nog kruiden gegeven voor de darmgezondheid. Zijn zwarte benen zijn bijna weer genezen maar de witte dus nog totaal niet... hoe lang duurt het voor ik verbetering zou moeten zien van de curemok?

Hij staat 24/7 buiten, ik stap 2x per dag een tijdje met hem over het harde en hij krijgt onbeperkt hooi.

Hebben jullie verder nog tips? Of kunnen jullie me gerust stellen?

(Uiteraard ga ik naar de dierenarts als het ernstig wordt, maar nu zijn zijn benen niet dik of warm en loopt hij niet kreupel)

xxx2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 20:18

eerst weken met sudo crem geprobeerd
toen tandpasta
toen duur zalfje van de dieren arts
ik werd er helemaal gek van toen heb ik op aan raden van bokt.nl
/3
Beaphar Vlooienshampoo Hond 200 ml knock down gebruikt 8 min in laten trekken op mn Belgisch trek paard en vwala weg was het. ik was zo blij bij gehouden met frontline en geen last meer van een stampend paard heerlijk kon wel een gat in de lucht springen en hij ook.
en het kost maar een tientje

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:13

xxx2 schreef:
eerst weken met sudo crem geprobeerd
toen tandpasta
toen duur zalfje van de dieren arts
ik werd er helemaal gek van toen heb ik op aan raden van bokt.nl
/3
Beaphar Vlooienshampoo Hond 200 ml knock down gebruikt 8 min in laten trekken op mn Belgisch trek paard en vwala weg was het. ik was zo blij bij gehouden met frontline en geen last meer van een stampend paard heerlijk kon wel een gat in de lucht springen en hij ook.
en het kost maar een tientje

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Voor mijt of mok?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:21

dat werkt puur tegen mijt en andere diertjes niet tegen mok.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:53

Gezien het paard stampte verwacht ik ook eerder mijt dan mok dus dan is het logisch dat dit hielp en mokzalf niet

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:28

Ik mag me helaas ook melden. Merrie heeft er onderhand al twee weken last van, dierenarts is geweest en een zalfje gegeven maar dat werkt niet naar mijn idee.
Nu hoorde ik over zout water laten weken enkele dagen. Heeft iemand daar ervaring mee en wat is daar de hoeveelheid van?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 10:33

Britta31 schreef:
Van een bokker kreeg ik de tip om Mokthee te geven.Mijn ruin liet zich niet behandelen dus drama.Echt geweldig spul.Je geeft het als thee samen met bv meusli.Het bestrijd de mok van binnen het lichaam.Echt geweldig.De kruiden heten Chevadonyll.Ik bestel het bij Chevalcare.

Nog steeds geweldig spul *\o/*

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:21

Mee eens, ik gebruikt het ook, heb nog nooit zo'n blij paard gehad zonder pijn of jeuk *\o/* uitvinding van de eeuw voor mij, na 12 jaar eindelijk iets gevonden dat helpt zonder dat ik iets op de benen hoef te smeren :D

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:46

Afbeelding
Werkt heel goed. Ook preventief.

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:29

Chrisss schreef:
[ [url=m/AXcN4d.jpg]Afbeelding[/url] ]
Werkt heel goed. Ook preventief.

Sudocreme met toevoeging van copaiba. Kreeg net ook weer een positief bericht binnen dat het goed werkt bij pony hier in de buurt.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:40

Mijn paard loopt al een tijdje met heel erge mok.. het stinkt heel erg en het heeft gele/oranje korsten met een soort pus lijkt het wel. Ik was het bijna elke dag met chloor/bleek, omdat de hoefsmid zei dat dit hielp. Heb al verschillende mokzalven geprobeerd, hielp niet. Heb nu vetericyn wondspray, maar er lijkt geen verbetering in te komen. Is het sudocreme wat echt heel goed helpt?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:48

Als er echt troep uit komt en het stinkt zou ik er toch even een dierenarts naar laten kijken.
Misschien is een antibioticakuur nodig of zalf met antibiotica.
Ik zou even voorzichtig zijn zodat het niet erger wordt door alles waarmee je het wast.
Vetericyn is wel fijn spul, dat kun je wel gebruiken.
Zinkolie kan ook goed werken, maar als het echt open is zou ik wel oppassen met smeren van allerlei dingen.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:32

iiSunshine schreef:
Mijn paard loopt al een tijdje met heel erge mok.. het stinkt heel erg en het heeft gele/oranje korsten met een soort pus lijkt het wel. Ik was het bijna elke dag met chloor/bleek, omdat de hoefsmid zei dat dit hielp. Heb al verschillende mokzalven geprobeerd, hielp niet. Heb nu vetericyn wondspray, maar er lijkt geen verbetering in te komen. Is het sudocreme wat echt heel goed helpt?

Heb je foto's? Dit klinkt als vasculitis.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:53

Horseware schreef:
iiSunshine schreef:

Heb je foto's? Dit klinkt als vasculitis.

ik maak morgen wel even betere foto's dit is een beetje wazige.

Afbeelding
hij heeft het op alle kootholtes behalve rechts voor die is gewoon "gezond"