[INFO] Luchtzuigen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:14

Alicia2u schreef:
Ik heb de laatste tijd bij mijn luchtzuiger erg veel succes met photonic therapy. Na een reeks stopt hij een paar weken met luchtzuigen. Daarna herhaal ik de behandelreeks weer. Iemand anders ervaringen hiermee?

Jep Alicia2u, ik heb ervaring met de therapie en ook bij luchtzuigen werkt het uitstekend 8-) Als je langszaam zou afbouwen, zal het probleem ook wegblijven.
De eerste 2 weken doe je de punten elke 2 dagen (duurt alles bij elkaar toch maar een minuutje), dan elke 3 dagen, dan 2x per week, dan 1x per week en als "health maintenance" te behouden daarna slechts 1x om de 2 weken.
Vergeet de standaardpunten ook niet hé, die geven je paard kracht op alle niveaus spier-skelet-orgaan (verhoogde celgeneratie, fitter en gezonder etc...)

SmartBH

Re: centraal topic over luchtzuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:36

Ik heb ook even een vraag voor jullie. Deze zomer gaf ik mijn paard fibre force en merriebrok van cavalor. Hij stond 24/7 buiten met een weidemaatje en ik werkte 5 tot 6 keer per week. Laag niveau enkel stap en draf dus helemaal niet intensief. Nu ben ik verhuist, staat opnieuw buiten 24/7 met schuilhok. Paard naast hem in aanpalende weide. Dit weekend proberen we ze eens samen te zetten. Hij staat hier nu een maand en begint enorm veel te luchtzuigen. Hij is nerveus en niet oplettend. Ik werk nu ook veel minder met hem (1 keer per week) en zijn dieet is iets anders. Hij krijgt nu pavo daily plus ipv fibre force omdat ik het te prijzig vond voor de hoeveelheid. Daarnaast krijgt hij westernmix van cavalor. Hij kreeg er 's ochtends van de staleigenaar (hoeveel weet ik niet, maar het zal niet veel zijn) en in de namiddag een handje van mij met nog wat pavo plus.

Verder krijgt hij 's ochtends voordroog van de staleigenaar. Wanneer ik kom krijgt hij één plakje hooi in een hooizak met kleine mazen en gooi ik nog een halve plak stro in zijn schuilhok. Dan krijgt hij soms ook eens een worteltje, appeltje of mais.

Zou het kunnen dat hij eventueel maagzweren heeft? Hij had dit gedrag vorig jaar ook, maar dit was vanwege de grote hoeveelheden voeding die hij kreeg om terug op gewicht te komen. (is in samenspraak met de dierenarts geweest) Dit keer heb ik hem op gewicht kunnen houden. Hij heeft wat gewicht verloren, maar staat zeker niet te mager. Ik begrijp niet goed de verandering van gedrag. Ik vermoed dat de staleigenaar geen grote hoeveelheden zal geven dus ik denk dat we samen nog niet eens aan een kilo zullen geraken.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:16

SmartBH, ik pb je effe een link waar je zelf kan leren hoe je je paard kan checken of die maagpijn/-zweren heeft

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 20:45

Chikiboy schreef:
Alicia2u schreef:
Ik heb de laatste tijd bij mijn luchtzuiger erg veel succes met photonic therapy. Na een reeks stopt hij een paar weken met luchtzuigen. Daarna herhaal ik de behandelreeks weer. Iemand anders ervaringen hiermee?

Jep Alicia2u, ik heb ervaring met de therapie en ook bij luchtzuigen werkt het uitstekend 8-) Als je langszaam zou afbouwen, zal het probleem ook wegblijven.
De eerste 2 weken doe je de punten elke 2 dagen (duurt alles bij elkaar toch maar een minuutje), dan elke 3 dagen, dan 2x per week, dan 1x per week en als "health maintenance" te behouden daarna slechts 1x om de 2 weken.
Vergeet de standaardpunten ook niet hé, die geven je paard kracht op alle niveaus spier-skelet-orgaan (verhoogde celgeneratie, fitter en gezonder etc...)

Ik zit dit gedeelte met belangstelling te volgen. Ik heb youtube-filmpje bekeken, maar dat lijkt alleen maar over punten
te gaan waarbij het paard aangeeft last van de maag te hebben. Wat is de therapie dan precies? Ik kan alleen maar engelse artikelen hierover vinden op google.
Heb jij wat meer informatie, Chikiboy?

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:04

Melody94 schreef:
Ik zit dit gedeelte met belangstelling te volgen. Ik heb youtube-filmpje bekeken, maar dat lijkt alleen maar over punten
te gaan waarbij het paard aangeeft last van de maag te hebben. Wat is de therapie dan precies? Ik kan alleen maar engelse artikelen hierover vinden op google.
Heb jij wat meer informatie, Chikiboy?

Hoe heb jij dat gevonden ??? }>
Het filmpje toont je hoe je kan onderzoeken of je paard maagpijn hebt. Ja dat klopt !
Daarna zijn er punten in de acupunctuur die je kan stimuleren om het probleem te verhelpen.
Maar in plaats van naalden te zetten die 20 minuten moeten blijven zitten, gebruik je een torch met een licht op 660nm die de kracht heeft om diep genoeg in/door de huid te kunnen schijnen om deze acupunctuurpunten te kunnen stimuleren.
Met de torch hoef je de punten maar 5 seconden aan te stralen (bij een paard, 2 bij een hond), gaat dus heel snel en is veilig want iedereen mag het zelf doen thuis.
De stimulatie van een acupunctuurpunt brengt enkel in balans wat niet in balans is...
Sommige ziekten/toestanden kan je genezen, sommige kan je voorkomen en van anderen kan je aan symptoombestrijding doen.
Als je paard al arthrose heeft bijvb. dan gaat die niet verdwijnen, maar door het torchen zal je oa de pijn wegnemen zodat die medicijnen niet hoeven bijvb. (die op zich ook weer voor maagproblemen zorgen bijvb.) en de levenskwaliteit ontzettend verbeterd wordt. Door zijn immuunsysteem te gaan versterken zal ook de celregeneratie versneld worden en de pijngrens verlegd etc...
Meer info vind je op de aphotonictherapy.com of op de FBpagina. Ook op "Markt" staat meer info bij Clinics want ik vlieg volgende week voor een laatste keer dit jaar naar Ndl.
Maar als je nog vragen hebt, stel ze me gerust per pb. Ik wil dit topic er niet mee belasten. ;)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:28

Chikiboy schreef:
SmartBH, ik pb je effe een link waar je zelf kan leren hoe je je paard kan checken of die maagpijn/-zweren heeft

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar..

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:08

Coentjuh schreef:

Je vindt hem terug op de FB pagina van Photonic-Therapy (scroll in oktober) ;) of je komt volgende week kijken als ik in Ndl. ben en het de mensen aanleer :j

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:36

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:41

al tijden voer ik mijn paarden spelt en ik merk een duidelijk verschil. mijn paard moet veel beter kauwen op de spelt dan hij ooit heeft gemoeten op luzerne.
en dit heeft positief iets gehad op zijn luchtzuigen ( wat hij niet meer deed omdat hij gevoerd werk in een voerbak op de grond
sinds 2 weken heeft hij een ijzer voerbak met een ronde rand deze heb ik wel beschermd maar ik heb meneer er nog niet op zien zuigen of dit nu komt doordat hij spelt krijgt ik weet het niet

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:44

Melody94 schreef:
http://youtu.be/Fr05hMmLCY4
Dit is de link die ik op vorige pagina vond.

Nee dit is wat anders en een stuk ingewikkelder voor mensen die geen ervaring hebben met acupunctuurpunten.
In de video waar ik het over heb, hoef je niets te kennen. Je hoeft enkel te weten waar de navel is en het begin van het borstbeen ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:10

Nog een keer een vraagje over Paddy's Choice. :)

Weet iemand wat de samenstelling daarvan is? Op de site staan alleen de gehaltes maar niet de ingrediënten. Zit er bijvoorbeeld melasse in? En mais?

Ik ben benieuwd welke ingrediënten er nou voor zouden zorgen dat dit voer geschikt is voor luchtzuigers.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:35

LindyH schreef:
Nog een keer een vraagje over Paddy's Choice. :)

Weet iemand wat de samenstelling daarvan is? Op de site staan alleen de gehaltes maar niet de ingrediënten. Zit er bijvoorbeeld melasse in? En mais?

Ik ben benieuwd welke ingrediënten er nou voor zouden zorgen dat dit voer geschikt is voor luchtzuigers.

Ik heb het ook even bekeken en inderdaad je kunt op die manier er niet veel van op uit maken. Wat ik wel vind is dat het hoog in suiker en zetmeel is. Of is dit mijn indruk? Samen 38%?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:50

Dat totaal is wel hoog, maar niet extreem hoog. Ik vraag me wel af wat dan het percentage suiker is. Dat is veel belangrijker dan het totaal van zetmeel en suiker. Zetmeel is naar mijn mening lang zo slecht niet voor luchtzuigers als suiker omdat het niet zoet smaakt.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:53

LindyH schreef:
Dat totaal is wel hoog, maar niet extreem hoog. Ik vraag me wel af wat dan het percentage suiker is. Dat is veel belangrijker dan het totaal van zetmeel en suiker. Zetmeel is naar mijn mening lang zo slecht niet voor luchtzuigers als suiker omdat het niet zoet smaakt.

Dat staat niet vermeld. Ik kan je even het linkje geven als dat eventueel helpt.

http://paddys-choice.nl/informatie.html

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:54

Nee, dat had ik gezien dat het niet vermeld staat. Ik had de site al bekeken. Toch bedankt. :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:26

Chikiboy schreef:
Coentjuh schreef:

Je vindt hem terug op de FB pagina van Photonic-Therapy (scroll in oktober) ;) of je komt volgende week kijken als ik in Ndl. ben en het de mensen aanleer :j

Dus als ik het goed begrijp.. van navel naar borstbeen gaan met een recht stokje? zonder druk te oefenen. Als paard (negatieve) reactie vertoont, dan grote kans maagzweren/pijn.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:30

recht stokje/pen achtig? Of juist gebogen/gerond?

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:58

De achterzijde bijvb van een uniballpen, recht, hard en afgerond. Geen druk 1vloeiende beweging op de CV meridiaan...Alsof je een rits zou dichtritsen.

k Wilde een foto plaatsen , maar kan momenteel niets Uploaden via Photobucket dus heb het even op de FB gezet.
Dat iemand anders mond en ogen van paard in het oog houdt, sg right brainers zullen bij een beginnend maagprobleem bijvb hun mondhoek optrekken of t wit v hun ogen meer tonen.
Bij kromming van de rug hoef je echt niet meer te twijfelen... :o

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:15

Chikiboy schreef:
De achterzijde bijvb van een uniballpen, recht, hard en afgerond. Geen druk 1vloeiende beweging op de CV meridiaan...Alsof je een rits zou dichtritsen.

k Wilde een foto plaatsen , maar kan momenteel niets Uploaden via Photobucket dus heb het even op de FB gezet.
Dat iemand anders mond en ogen van paard in het oog houdt, sg right brainers zullen bij een beginnend maagprobleem bijvb hun mondhoek optrekken of t wit v hun ogen meer tonen.
Bij kromming van de rug hoef je echt niet meer te twijfelen... :o

Dus er gewoon overgaan zou voldoende zijn? Ik snap de werking niet zo goed. Als er geen druk mag opgezet worden wat activeer je dan? Dan kun je toch hetzelfde doen met je hand of vingers?

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:29

Zoals ik op vorige pagina al zei...dit handelt niet over luchtzuigen en ik wil een ander zijn topic niet belasten.
We moeten zien of we dit onder een ander topic kunnen brengen. Ik bedenk effe wat... en verwittig je per pb straks :)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:35

Geven mensen in dit topic hun paard nog appel of appels? Ik heb het heel lang niet gedaan omdat ik het idee had dat mijn paard er meer van ging luchtzuigen, maar omdat hij het wel erg lekker vindt, geef ik vanaf het weekend weer elke dag 1 appel. Het lijkt - maar goed - alsof zijn maag inmiddels meer van slag is. Maar aangezien hij vanaf maandag ook zijn ruwvoer slechter eet en met dikke achterbenen staat, kan het ook komen omdat hij daardoor van slag is. Zijn er nog meningen of ervaringen hierover???

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:14

Ik geef ook zelden appels (of brood, je hebt twee keer appels geschreven :Y) ) of paardenkoekjes, ik vind ook dat ze er meer van gaat luchtzuigen.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:17

Hier geen snoepjes en krachtvoer.. appeltje heel af en toe

Melody94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:07

Hier ook geen appels. Ook geen snoepjes of tussendoortjes, gaat ze eerder van zuigen..
Ze krijgt 1 wortel per dag bij het voer.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:33

Normaal was dit bij mijn paard ook zo. Sinds we nu verhuist zijn naar een weide 24/7 buiten met schuilhok, luchtzuigt hij énorm. Ik had laatst wat wortelen over en gaf er hem een paar, maar hij deed gewoon verder de hele tijd. Ik kwam er gek van. Hopelijk stopt het luchtzuigen wat als hij deze week verhuist naar een iets vollere weide met weidemaatje.