_Elaine_ schreef:Dat is indd veel duidelijker dan dat mijn DA me deed geloven (mits je indd waarden boven 150/200 krijgt)
Heb je dit via je dierenarts gedaan? Of zelf via een lab geregeld?
Ik heb dit via de dierenarts gedaan. Zij doen dit vrij regelmatig en ook stalgenoten die hier al ervaring mee hadden. Zelf hier nog nooit van gehoord voor ik hier op stal kwam te staan. Dierenarts gaf ook aan dat het bij 70% van gevallen helpt. Of in iedergeval veel verbetering geeft. Dus het is altijd afwachten wat voor reactie je paard erop geeft.
lies schreef:car0linee schreef:Ik heb voor nu injecties voor een jaar gekregen. Ze hebben ook aangeven dat ik ook echt een jaar moet prikken om verschil te zien. Als je na dat jaar prikken totaal geen verschil ziet dan helpt het niet voor jouw paard.
Wij zijn in mei gestart en zitten nu denk ik 2 maanden op volledige dosis.
Uitslag zelf vond ik heel helder en duidelijk. Zie hier onder de uitslag van mijn merrie.
Voor haar is een mengsel gemaakt voor timotheegras, haverpollen en katwilg.
[ [url=m/9FAJZJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat duidelijk! En fijn dat je nu weet hoe het zit en je kunt handelen.
Maar vraag me wel af, hoe lang heeft je paard al jeuk en kreeg je het niet of alleen deels onder controle onder een eczeemdeken of was het niet zo ernstig? En dan wil ik ook graag weten hoe het nu gaat met de therapie in vergelijk met de situatie voor je ermee begon. Vertel ons alles!!![]()
Ik twijfel ook nog steeds of mijn paard wel allergisch is voor de knutten of dat het iets anders is. Ze begon pas te schuren nadat ik haar naar huis verhuisd heb, waarbij ze van kale paddock naar deels gras kwam. Verdere omstandigheden zijn een beetje hetzelfde, open ruimte, wel iets meer bossage dan op de pensionstal. Ze schuurde hier vrijwel direct behoorlijk hevig (dezelfde avond begon ze al), echt tot wonden aan toe op haar maantop en de kruinen op de hals. Toen ik dat ontdekte heb ik haar een dag en nacht onder een eczeemdeken gehad. Ze schuurde al na een paar dagen vrijwel niet meer.
Heb haar nu overdag bloot lopen of onder een gewone vliegendeken als er veel vliegen zijn. Alleen de avond/nacht loopt ze onder de eczeemdeken. Overdag zie ik haar wel eens schuren, maar het is niet overmatig en ze houdt er geen wonden aan over (tot nu toe). Vraag me dan af, heeft ze geen wonden doordat ze niet gestoken wordt door de knutten (immers in de avond/schemer actief), heeft ze geen wonden doordat ze niet goed kán schuren doordat ze de deken een groot deel van de dag op heeft of schuurt ze weinig doordat ze nu gewend is aan het gras en is die deken helemaal niet nodig.. Ingewikkeld allemaal hoor.
Lang verhaal, hoop dat iemand zin heeft om het te lezen en er iets zinnigs op zou kunnen zeggen
Mijn paard heeft nu sinds haar vierde jeuk. Is nu 12 jaar. Het is echt afhankelijk van de plek waar ze staat of ze veel jeuk heeft.
In beginjaren heel veel jeuk. Daarna verhuisd en stond ze in Groningen op het platte land waar het flink waaide. Hier had ze minimaal jeuk en makkelijk onder controle te houden.
En nu is ze mee verhuisd naar Brabant en staat ze aan het bos en hier is de jeuk weer heel erg.
Ik dacht zelf grasgerelateerd of de knutjes.
Maar door onderzoek komt het nu naar voren dat ze voornamelijk op pollen en bomen reactie geeft. Dat verklaard wel waarom het op het platteland zo goed ging.
Ik heb haar altijd ingepakt staan. Voordeel met immunotherapie is dat ik het goed onder controle kan houden. Ze heeft wel kriebels, maar niet extreem. Denk dat als ik haar op een plek bij bomen uit de buurt zet, dat ze helemaal geen reactie meer geeft.
Ik had zelf gehoopt volledig zonder iets te kunnen, maar we staan hier ook wel echt op een verkeerde plek voor haar allergieën.
Het onderzoek geeft een goed beeld en hierdoor weet ik ook wat voor plek voor haar ideaal is en waar ze reactie op geeft. Alleen dat vind ik al heel erg fijn om te weten.
Lastige situatie bij jou ook. Ik dacht dat het bij ons dus ook aan gras lag. En daarom dacht ik dat huidige plek wel zou kunnen omdat ze daar helemaal geen gras krijgt. Maar dat blijkt dus niet het geval. En het verschilt zo per paard waar ze reactie op geven. zo'n onderzoek geeft je wel meer inzicht.