Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Change03 schreef:Hij zweet zonder inspanning bij warmer weer, maar dan zweet hij terwijl de andere paarden weinig tot niet zweten. Met de hele hete dagen zweten de andere paarden een beetje en is hij van voor tot achter doorweekt.
Bij inspanning zweet hij ook maar ook dit wisselt. Gisteren was hij al aan het zweten bij het instappen, andere keren is het pas na 30 minuten arbeid.
Maar dan moet ik er ook bij zeggen, ik zie deze hele situatie nu door een andere bril omdat ik nu weet ik welke hoek ik het moet zoeken. Ik probeer nu ook dagelijks foto's van hem te maken, zodat ik veranderingen kan bijhouden.
Denken jullie dat het ok is om ook al met de magnesium en amino te starten? Of toch nog even wachten? Wil hem niet overvallen met allerlei supplementen maar ik zit heel erg in de "ik wil je helpen" modus.....
Mac schreef:Ik zou even wachten, zodat je van elke toevoeging kunt zien wat het doet (of niet doet).
Change03 schreef:Ik durf nu niet meer zo goed te wassen, dus dat heb ik ook maar niet meer gedaan. Soms spons ik zijn borst/buik een beetje af of tussen zijn benen bij de koker (waar hij dan inderdaad erg happy zijn been optilt) maar verder dan dat durf ik niet.
Ik kan het ook nog een weekje of 2 aankijken maar ik merk dat ik dat erg moeilijk vind omdat hij klachten vertoond. En dan gilt alles in mij om maar te helpen maar ik weet dus (nog) niet goed hoe....
Caily schreef:Hoort eigenlijk niet in dit topic, maar afgelopen week stond een van mijn paarden zeiknat van het zweet onder eczeemdeken. De mentale prikkel van gevlieg rond haar is minstens net zo intens als de jeuk. Maar de deken moest echt af qua warmte. Dus een zwaar overprikkeld paard, wat de dagen daarna ook nog door werkte. Zou de deken helemaal nat maken een oplossing kunnen zijn? Of wordt dat na een tijdje juist super heet? En paard eronder ook afspuiten of juist droog laten?
Slmt9 schreef:Change03 schreef:Agradi heeft sale op Horseflex supplementen (3 dagen nadat ik mijne besteld heb.... zucht)
Ik zou een nieuwe order plaatsen en je huidige gratis retourneren
Dank voor je tip! Gelijk maar 5 liter olie besteld
MyChoice schreef:Ik kreeg Weyrauch nr 19 aangeraden om te gaan voeren als balancer. Schijnt heel goed te zijn voor PSSM-ers/MiM-ers. Iemand hier ervaring mee al? Ik heb een kilo besteld om te kijken hoe ze het daarop gaat doen. Je schijnt daarnaast geen andere supplementen bij te hoeven geven. Enkel een grasbrok en de Nr 19. Het is nogal aan de prijs, je bent 110 euro per maand hieraan kwijt, maar goed alle supplementen bij elkaar die ik normaal voer komen ook in die richting of duurder.
Andere vraag. Ik was overgegaan van Marstall Force naar Victorious secret (en dus vanaf komende week naar de nr 19), en na 1,5 week tot 2 weken ging mijn paard van fantastisch lopen naar liever niet willen lopen. Nu heb ik de brokjes vergeleken qua samenstelling en blijkt in de VS geen mangaan te zitten. Dat is nu juist belangrijk voor PSSM/Mim-ers. Super stom van mij natuurlijk, dat had ik vooraf moeten checken. Zijn er meer mensen met de ervaring van geen mangaan bijvoeren en paarden die ineens zo terugvallen?
Tinkermuts schreef:Hoe gaat het hier met de pssmers?
De mijne holt de laatste maanden helaas achteruit.
Erg stijf en niet echt meer willen lopen, ook erg gevoelig op zn lijf.
Hij heeft ook botwoekering in voorbenen en dat lijkt nu ook te verslechteren.
Ik zit er tegenaan om de handdoek in de ring te gooien na jaren knokken tegen deze rotziekte