Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wiske2 schreef:Alles staat op de site, levertijd kan met spoed maar kost dan meer ( soms maakt het niet uit) .
Ik voer ze in een voerbeurt niet verdeeld. Niet weken of nat maken. Als je terugleest kun je veel tips vinden.
Droog zijn ze vrij smaakloos.
Coentjuh schreef:Coentjuh schreef:Hmmmm nu snap ik hem niet meer.. Nog meer mensen ervaring met bulkpacks?
Bulkpack = zelfde als 50 zakjes. Als paard 3 zakjes per dag zou moeten, kan ik er 50 / 3 = 16,66 dagen mee doen. Ik heb nu precies / net 11 dagen meegehaald? Het maatschepje klopt toch wel (afgestreken uiteraard)
Zojuist de inhoud van het blauwe maatschepje van Abler gewogen met een 'weeg-lepel'. 1 Abler schepje zou overeen moeten komen met 1 Abler zakje van 2,8 gram. Nu heb ik een paar keer gewogen met de weeglepel en kom iedere keer tussen de 3,6 a 4,3 gram uit. Vandaar dat ik met een bulkpack amper 11 dagen kon doen ipv 16,7 dagen.. Het blauwe schepje moet dus niet helemaal vol, eerder ¾ als je het wilt vergelijken met zakjes.
Hebben nog meer mensen dit ondervonden?
henshem schreef:Beste Iriswolf, heel vervelend dit voor jou en je paardje. Maar lees de posts van anderen ook door oa over het afbouwen van omeprazol (ulcergard). Ekygard is een supplement en daarop wordt heel verschillend gereageerd. Bij het ene paard heeft het enig effect en bij het andere paard niet.
SteffiiY schreef:Wat vervelend Lot, welke omeprazol heb je je paard gegeven op aanraden van de DA en hoelang heb je dit gegeven?
Jouw verhaal qua rijden herken ik zeker, niet de poging tot mesten maar het staken zeker wel.
petitparis schreef:ik zie niet in waarom je een AB kuur zou geven tenzij er is aagnetoond dat de maagzweren door helicobacter worden veroorzaakt. Maar bij paarden is "stress" en fout rantsoen toch echt de meest voorkomende oorzaak van maagzweren.
Ik werk mijn paard gewoon (eventueel wel wat aangepast, minder galop) tenzij het zo erg is dat ze zelfs eten weigert. Het voelt idd dubbel, maar routine is heel belangrijk en verandering hierin brengt stress te weeg. Dus het is afwegen welk kwaad het ergst is. Of dat is hier toch eigenlijk het geval.
Mizora schreef:Jade, wat voer je nu precies? Aan medicatie/krachtvoer/ruwvoer/supplementen in zowel soort als hoeveelheid. Want vaak valt daar toch nog wel wat in te schuiven voor een optimaal resultaat en dat kan per paard verschillen.