Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

... Elke dag als ik aankom is het eerste wat ik doe .. ik vlieg de stal in om de staart te bekijken, dan de manen en de voorpluk voordat ik ook maar iets heb gedaan aan mijn paardje schaam schaam .... Mijn paardje krijgt elke dag twee kilo peen en een kilo appels en 2 sinaasappels wij zitten zelf in het fruit vandaar de hoeveelheid , kan dit ook de exceem dan verergeren ? En nu ik toch ben begonnen met vragen ... is het zo dat de exceem swinters weg is omdat die muggen er dan niet zijn ... herstelt alles dan ? ? Sorry als mijn vragen wat dommig overkomen
Ik heb besloten om mijn paard eerst verder te laten nakijken voordat ik met de hormonen ga rommelen ... weten jullie wat de veearts tegen mij zei toen ik voor de eerste maal een veearts bij mijn paardje liet kijken voor haar staart : ... je moet maar eens nadenken of je haar zonder staart ook nog zo leuk vind die opmerking blijft mij zo bij joh ik kreeg toen wel een detox kuur en de omega 3-6-9- olie , nogmaals bedankt voor al het advies ! !
ga er dan maar per direct mee stoppen of over naar een appel en een peen per dag .... 

ellepel schreef:oeh, die peen en appels moet je echt mee stoppen.
weet je ,ze zijn wel gezond,maar er zit ook een hoop natuurlijk suiker in.
en veel eczeempaarden zijn juist gevoelig voor suiker.

eten is eten...

ikenindi schreef:een plukje hooi in je hand? doet die van mij ook alles vooreten is eten...
, plus dat sommigen van die oefeningen vrij snel achter elkaar doorgaan, en als ze dan elke keer eerst een pluk hooi moet wegkauwen... Ik heb wel eens zitten denken aan grove brokken, maar dan zit je weer met de suiker enzo... wat gebruiken jullie bv voor eet beloning? ikenindi schreef:verstikking? ik dacht dat de rsih zo goed was?
Breghje schreef:ellepel schreef:oeh, die peen en appels moet je echt mee stoppen.
weet je ,ze zijn wel gezond,maar er zit ook een hoop natuurlijk suiker in.
en veel eczeempaarden zijn juist gevoelig voor suiker.
Ik weet het.. maar ik moet bv fysio oefeningen doen met Bregh, rek en strek, en dan krijgt ze nu óf elke keer een stukje appel óf een plakje wortel. Dus zeg maar 2x per week een appel of een winterwortel. Ik heb me al suf gepeinsd wat ik kan geven in plaats daarvan, want zonder beloning nokt ze er gewoon mee, en ze heeft de oefeningen wel nodig.

Flosje446 schreef:Breghje schreef:
Ik weet het.. maar ik moet bv fysio oefeningen doen met Bregh, rek en strek, en dan krijgt ze nu óf elke keer een stukje appel óf een plakje wortel. Dus zeg maar 2x per week een appel of een winterwortel. Ik heb me al suf gepeinsd wat ik kan geven in plaats daarvan, want zonder beloning nokt ze er gewoon mee, en ze heeft de oefeningen wel nodig.
Je kan ook een stukjes gedroogd brood of komkommer gebruiken. De paarden hier vinden komkommer erg lekker.