[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 23:36

Opisop, dat is een hele goede, maar ik durf er niet in te knippen :o Dat is meteen zo definitief en straks knip ik het verkeerd en heb ik mijn geld weggegooid en een paard die weer onder de vliegendeken moet.

Tug, de beenkoorden zaten zo laag omdat de deken te lang was, dat ik ze niet durfde te kruisen. Ik was bang dat hij met rollen zich eruit zou wurmen, of vast zou komen te zitten. Maar nu het hoger hangt, is het inderdaad een goede tip!

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:59

welk merk eczeemdeken is fijn en waarom?
En welke zou je niet aanraden?
pasvorm, werking, prijs kwaliteit?
en waar kan ik die halen?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:01

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:02

Auks schreef:
welk merk eczeemdeken is fijn en waarom?
En welke zou je niet aanraden?
pasvorm, werking, prijs kwaliteit?
en waar kan ik die halen?

daarin verschillen meningen omdat eczeemsituaties per paard verschillen, en verwachtingen per eigenaar :)
[SV] Vergelijken van eczeemdekens
een handig topic denk ik :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 10:02

blaat.. opisop was eerder :)) :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:58

Ik heb inderdaad een stuk klittenband aan de staartflap zitten, zodat ie mooi om de staartwortel heen sluit.

Deken zit nu in de wasmachine, als die straks nog niet goed klit knip ik hem er gewoon af.

Ponybeest loopt nu even met halsdeken en vliegendeken erover. Kan prima even een aantal uurtjes (vooral met dit weer) mooi even gebruik maken van de gelegenheid om de deken even te wassen.

Ik zou echt niet zomaar durven te knippen etc. in de eczeemdeken haha. Maar die van mij past dan ook precies.

Als je dat stof nou in grote lappen kon krijgen, zou ik er eentje maken helemaal naar haar eigen maten.
Ben redelijk goed met de naaimachine dus. Maja

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:10

Het gaat hier heel goed met de eczeemdeken, hoofdkap en uierlap! Alleen ging ze gister wel met haar kont tegen de voerbak staan... Had toen haast, maar zal vandaag eens kijken of ik iets zie aan haar staart ofzo... Lees hier over klittenband om da staartflap om de staartwortel heen te kunnen doen. Komt er dan geen mest tegen aan?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:47

HanneRonja: Inderdaad, mijn staartflap en een klein stuk van de deken zelf zitten snel onder de mest. Is de Ivanhoe dan de enige die er een stukje klittenband heeft zodat de staartflap in zijn geheel de staartwortel afsluit?

Sophie_Sacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 13:52

deedee19 en AngelsDitch: Bedankt voor de site!

nog 1 vraag :o Als ik bij die deken bij maten kijk zijn die maten in cm dan de bovenmaten? Dat 95 cm dus een 145 is?

Steenbok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:02

CarolShadow schreef:
HanneRonja: Inderdaad, mijn staartflap en een klein stuk van de deken zelf zitten snel onder de mest. Is de Ivanhoe dan de enige die er een stukje klittenband heeft zodat de staartflap in zijn geheel de staartwortel afsluit?

Bij de Boett hangt de flap gewoon los. Bij de Everline ook trouwens.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:06

Sophie_Sacha schreef:
deedee19 en AngelsDitch: Bedankt voor de site!

nog 1 vraag :o Als ik bij die deken bij maten kijk zijn die maten in cm dan de bovenmaten? Dat 95 cm dus een 145 is?

Hier is een site waar zowel de engelse maat en de nederlandse maat staan... kan je goed kijken welke maat je nodig hebt.

http://www.paardrijwinkel.com/index.php ... age=page_2

Sophie_Sacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:15

Bedankt!

Dat is wel lastig met die engelse maten. Onze pony is rond de 1.15 en heeft meestal maat 145.
maar volgens de engelse maten is 145 voor een pony vanaf 118.
Weet je misschien of de deken klein valt? Want dan kan ik gewoon de 145 nemen. Als hij groot valt neem ik denk ik dan toch maar de 137 voor ponys tot 117...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:26

HanneRonja schreef:
CarolShadow schreef:

Bij de Boett hangt de flap gewoon los. Bij de Everline ook trouwens.

equismart heeft net als ivanhoe en klittebandje aan de flap

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:06

Sophie_Sacha schreef:
Bedankt!

Dat is wel lastig met die engelse maten. Onze pony is rond de 1.15 en heeft meestal maat 145.
maar volgens de engelse maten is 145 voor een pony vanaf 118.
Weet je misschien of de deken klein valt? Want dan kan ik gewoon de 145 nemen. Als hij groot valt neem ik denk ik dan toch maar de 137 voor ponys tot 117...

Ik heb voor mijn pony van 1.35 een 5.3 gekocht. Dat komt overeen met 160. Toch had ze wel een maatje groter mogen hebben. Normaal heeft mijn pony 155/165. Dus denk dat hij redelijk normaal valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:20

zijn er hier meer die een Epplejeck deken hebben? en hoe zit bij jullie paarden?
ik heb hem sinds vandaag bij mijn pony om, hij zit opzich wel goed, buikflap sluit mooi aan, en bij zijn benen sluit het ook goed. het halsgedeelte zit wel heel ruim om zijn hals heen, maar aan het einde zit hij wel strak genoeg. ook is zijn staartflap best lang (geeft geen problemen hoor) is dit bij jullie ook zo?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:31

wil je wel een foto voor me maken?
ben wel benieuwd hoe die deken eruit ziet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:35

is goed, doe ik morgen of dinsdag even.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 15:49

Ik heb ook een epplejeck deken voor mijn paard. Heb alleen het halsgedeelte laten vermaken, kreeg met geen mogelijkheid haar hoofd door dat gat :D Stuk klitteband ertussen gemaakt zodat ik het op maat kan verstellen en los kan maken met aan en uit doen. Verder vind ik de deken wel goed zitten, sluit idd mooi aan overal.
http://i108.photobucket.com/albums/n39/oeds318/DSC_3803-border.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:07

Vandaag is er iemand geweest om te kijken voor mijn paardje t.a.v. ziekte van Lyme, maar het schijnt mee te vallen :D Zij zegt dat ie het al heel lang heeft, maar dat het nu pas naar boven komt. Ben iig blij dat het verder niks ernstigs is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:10

gillian:
op de foto is dus de deken van epplejeck?

die lijkt echt sprekend op de pagony :roll:

is de stof wel een beetje stevig dan?
ik vond de pagony namelijk echt heel erg dun aanvoelen, de boett is veel dikker en steviger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:12

de hals bij mijn pony zit losser dan bij die van jou, bovenaan sluit hij wel mooi aan, staartflap zit hetzelfde.
ik vind deze deken juist wel fijn om hem over de hals te doen, met de pagony deken moest ik altijd flink trekken om die over zijn hoofd te trekken :=

gelukkig viel het mee _Amyyy!
voor diegene die een onderzoek gehad hebben (dus de haren opgestuurd hebben) hoeveel kostte dat? en wat kunnen ze er allemaal uit halen?

de epplejeck deken is van een andere stof, veel fijner! ook iets dikker dan de pagony, en de hals is langer (bij de pagony was de hals te kort) de kleur is ook donkerder, ik vind deze deker beter dan de pagony, van wat ik nu zie iig, hij is beter te verstellen, en beter vast te zetten.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 16:26

Of het dezelfde is als de Pagony weet ik niet. Ik heb zelf als reserve een oude Equi Theme eczeemdeken.
Verder heb ik nog geen ervaring mee, dit paard heb ik nu net een half jaar en dit is dus het eerste eczeem seizoen ;)
Gelukkig sloopt ze geen dekens.
Zou best een Boett willen maar ik vind ze wel erg duur, daarbij vind ik deze deken z'n werk ook goed doen en dat voor een stuk minder geld ;)

De hals is idd wel lang, ze staat nu met het hoofd omlaag dus dat scheelt denk ik, daarbij heeft ze natuurlijk ook een dikke Friezenhals. Die elastiek zat echt veel te strak om over haar hoofd te frotten...was dat na 2 dagen al spuugzat :D Denk dat mijn Friesje een best dikke kop heeft :o Een andere pony bij ons op stal heeft dezelfde deken, 2 maatjes kleinder, en die past prima over het hoofd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 17:08

beter dat de hals juist wat lang is dan te kort toch?
dat valt makkelijk even om te zoomen.

gillian, ik heb dus wel een boett.
ik had een pagony maar die was na een paar maanden al helemaal kapot.
de boett die ik nu heb kon ik voor een prikkie overkopen van iemand.
deken was al een aantal malen gemaakt maar dat geeft niet,hij was heel en dat vond ik belangrijk :j

de boett die ik voor ap heb is hem wat te lang omdat hij heel kort gebouwd is.
maar de hals zit bij hem ook vrij strak hoor,hij heeft nogal een dikke kop haha :+
moet altijd wurmen om dat ding om te krijgen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:11

Weet één van jullie welke eczeemdeken het strakst om een paard heen zit? Veel dekens flubberen er heel erg omheen zegmaar.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 19:12

maatje kleiner nemen?