lissie_zigor schreef:maikeltje schreef:Herkent iemand de plek op onderstaande foto? Is een overblijfsel aan het mokbeen van vorig jaar. Been was vorig jaar ook dik, zat een hardnekkige bacterie in en paard is dan ook met verschillende soorten AB behandeld voor de mok onder controle was. De mok is helemaal weg. De plek is bekeken door diverse da's maar geen enkele heeft een verklaring. Het is onderzocht en het is geen mijt en geen schimmel. Het is begonnen met het verharen. De hele plek werd kaal. Nu is de rand een soort van vettige eeltachtige substantie.
Het breidt zich niet uit en paard heeft er ook geen last van. Maar geen DA herkent het. Ik denk dat het iets met het afweersysteem te maken heeft vanwege de medicatie die ze heeft gehad vorig jaar.
[ [url=m/8wI5zo.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo begon het
[ [url=m/97LXpD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tijdje later
[ [url=m/81JOhM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het lijkt een beetje op ringschurft? Als dat het is dan krijg je er een goedje voor en is het zo weg, maargoed ik zeg ook maar wat xD
Wel een hele aparte plek! Hoe us het inmiddels met deze plek?
Had deze post nog niet gezien, sorry

Maar zal straks een foto maken als ik eraan denk.
Ik was op dit moment iedere week de plek met een goedje tegen mijt en langzaam wordt het minder. De structuur verandert, de huid is weer rustiger en er komt haar op. De aanhouder wint zullen we maar zeggen maar wat het nu precies is, geen idee.
Foto volgt