[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

lientjeds

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:24

Als ik volhou, dus vb afgelopen donderdag, dan kan ik na half uur echt wel deftig rondrijden met constante aanleuning & ontspanning. Maar soms denk ik dan: met wat ben ik bezig?!!!

Lage zon, is dat dan zonne-allergie?
Hooikoorts lijkt me ook sterk, zeker na de regen van de afgelopen dagen & gezien het seizoen?!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 17:36

de temperatuur was wel flink hoog,dus dat kan wel hooikoortsklachten geven.
de zon is laagstaand en dan schijnt het in de ogen,sommige dieren zijn daar gevoelig voor en gaan dan schudden omdat het de aangezichtszenuwen irriteerd.( zoiets ,weet het niet helemaal precies meer)
er zijn oogdruppels voor die je dan proberen kunt en ik heb echt even zitten twijfelen om de veearts er voor te vragen.

duurt dit jaar wel erg lang weer allemaal met het schudden bij appie.,
vorig jaar was het echt minimaal en was ik helemaal blij,maar dit jaar valt me toch weer tegen

artikel over die oogdruppels staat hier:
[VN] Onderzoekers doen ontdekking op gebied van Headshaking

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:48

zozo al meer dan twee weken niet gereageerd ahaha het topic zakt af..

sylvia is vorige week weer geweest,

hij was schoon waar hij vioor behandeld is en nu krijgt hij nog 5 laatste korrels als het goed is.

zn linkernier,linkeroor en kaakholtes waren nog niet helemaal goed.

als ik een week klaar ben met de korrels moet ik urine,mest en wattenstaafjes met slijm opsturen en dan kijkt ze hem zo na.
ik ben benieuwd.

hij krijgt nu korrels voor de laatste dingen en ze zei dat het hoofdschudden nu langzaam moet gaan verdwijnen..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:08

nou hopelijk gebeurd dat ook.
ap hefet nog een tijdje staan schudden, maar ik zie het nu niet meer bij hem

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 17:12

Ukster, fijn dat het nu al zo veel beter gaat. Nu nog het laatste stukje! Komt vast goed.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:36

wow hier wordt niet echt meer gepraat ...

even een update...
ben nu bijna aan het einde van me korrels.. nog 1 dag te gaan..

maare ik merk nog geen sprietje verschil,,,

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:44

he, wat jammer ! Misschien komt het nog ?!?!

Van de week zag ik mijn paard al weer rondlopen met een wiebelende lip , alweer stuifmeel in de lucht ??? Ik zag wel dat sommige bomen al weer knopen aan het krijgen zijn....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 18:17

ik heb ook niet veel te melden, maar als het zonnetje schijnt en ze krijgen hooi in de paddock dan schud hij.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 12:55

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:00

Gaat je paard achteruit ????

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:31

Nee, het gaat nu juist weer wat beter. We hebben wel veel tegenslagen gehad. Maar mijn shethengst is gewoon te heftig voor hem. Die wil heel graag spelen en daar heeft Niek geen zin meer in. Daarbij komt dan dat als hij hem op z'n falie wil geven omdat hij weer eens een speels bijtje heeft gekregen hij sneller iets forceert. Ik wil dus een maatje voor hem die de speelfase voorbij is en ook geen hengst meer. Dat kan hij gewoon niet meer hebben.
Voor Nappie heb ik al een goed huis gevonden. Die gaat eind febr. naar Frankrijk. Hij komt bij bokker XLeandrosX te staan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:16

Maris schreef:
he, wat jammer ! Misschien komt het nog ?!?!

Van de week zag ik mijn paard al weer rondlopen met een wiebelende lip , alweer stuifmeel in de lucht ??? Ik zag wel dat sommige bomen al weer knopen aan het krijgen zijn....

appie schud momenteel niet.
laatst nog wel een keer toen de zon erg fel scheen,maar momenteel word er niet geschud.
maart beginnen we weer denk ik.

mirgino:
dat deed appie dus eerder ook.
ik heb hem toen die luchtweg compositum gegeven,volgens mijn veearts zaten er nog pollen in het hooi waar hij op reageerde.
maar nu reageert ap helemaal niet op het hooi,geen proest,geen loopneus,helemaal niks.
ook niet bij inspanning.dus daar ben ik heel blij mee

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:53

als je dat spul geeft,kan je wel gewoon het hooi blijven voeren?
welk merk en waar kan ik dat kopen? :D

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:07

Mijn paard schudt ook nog niet, maar dus wel een wiebelneus van de week ( dat is wel een voorbode ...)
Idd luchtweg comp of puur luchtwegen werkt heel goed. Ik heb mijn paard dit jaar een week of 6 puur luchtwegen gegeven en geen loopneus ( was vaak na het rijden ) !

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:21

Maris schreef:
Mijn paard schudt ook nog niet, maar dus wel een wiebelneus van de week ( dat is wel een voorbode ...)
Idd luchtweg comp of puur luchtwegen werkt heel goed. Ik heb mijn paard dit jaar een week of 6 puur luchtwegen gegeven en geen loopneus ( was vaak na het rijden ) !

dat merk ik bij de mijne ook ,hij schuurt tijdens hooi eten met z`n neus langs het gaas.
ik ben erg benieuwd wat het voorjaar gaat brengen
de vorige eigenaar weet van niks, en bij mij begon het na 2 weken al en ik heb hem op 23 mei gekocht en hij is gelijk de wei op gegaan toen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 19:29

deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... rd/102006/

appie had eerst ventipulmin van de veearst gehad,maar dat vind ik echt rotzooi,dus ben daar na 10 dagen mee gestopt.
heb toen even 5 dagen aangekeken,maar ap bleef reageren op de stof/pollen.
toen heb ik via bokt de tip gekregen om dat te proberen en dat werkt echt super.
ik heb het een 2-3 weken gegeven en toen was zijn hoesten weg, heb toen afgebouwd en ben er mee gestopt

ik heb een konijn hier thuis zitten met een soort chronische snot,die krijgt het ook vaak van me op een stukje brood en daar werkt het ook super bij :D
maak je het hooi ook nat eigenlijk?
kijk als dat werkt dan zou ik dat proberen.
alhoewel de boel nu vast bevriest :+

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:08

Hoi
Meld me ook weer even :)

Dan krijgen ze een soort ijsco-hooi :D

Kyra schud nog niet, bij haar begint het meestal rond maart.
Luchtweg compositum is echt super! Kyra heeft afgelopen zomer 3 antibiotica kuren voor het hoesten gehad en nog was het niet over. Nog een keer antibiotica zag ik niet zitten aangezien het lichaam al genoeg te verduren heeft gehad. Heb toen luchtweg compositum gegeven en het was over. In december begon ze weer te hoesten, gelijk weer een flesje besteld en het is over :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:13

ik vind eigenlijk al die producten van de groene os wel goed.
ik zit wel es te denken om die trias omega van hun te bestellen..
zou de darmen helpen ontgiften en dat is voor appie net weer heel goed

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:15

lientjeds: heb je al een allergietest laten doen? Kan ook huisstofmijt of voedermijt zijn.

Update van Jim: met de sneeuw stond hij veel binnen. Waardoor het schudden ook weer begon. We hebben afgelopen week het rijden weer opgepakt en gelukkig werd het schudden weer minder.
Ik denk een combinatie van het stof en de Pavokoeken die hij kreeg. Hier zijn waarschijnlijk toch de mijten weer in gaan zitten.
Die krijgt hij dus ook niet meer.

Hij staat nu alleen op hooi en krijgt straks wortels of voederbiet met een vitaminesupplementje bijgevoerd. En verder nog een goede liksteen. Moet genoeg zijn :j

Grote nieuws is wel dat ik ga verhuizen. Of nou ja, Jim gaat verhuizen :D
Van een pensionstal waar hij in de winter op stal staat naar een particulier waar hij zomer en winter, dag en nacht naar buiten kan. Ook geen stro meer in stal, maar gewoon het zand van de uitloop. Ik hoop dat het schudden en schuren dan helemaal weg gaat!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:16

Gringo hoest niet, hij heeft alleen veel prikkels op zijn neus waarmee hij ook flink over de grond wrijft

en hij wilde zijn bit niet in en ook niet uit doen, en begon gilletjes te geven als ik naar wees om te pakken en later rende hij ook weg in de wei
en het rare was ,dat als je hem 1x vast gehad had dat gedrag over was en hij weer achter me aan liep.

het is een moeilijk iets ;)

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:16

Ik heb geen ervaring met andere producten van de Groene Os. Hebben ze eigenlijk ook iets tegen headshaking??
*gaat gelijk even kijken* :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:18

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:20

Amanda wat fijn dat je paard gaat verhuizen naar een stal met meer weidegang. Ben benieuwd hoe het dan gaat. Schud je paard dan in zomer niet als hij op de wei staat?

Mirgino, dat is wel vreemd. Kan het niet zijn dat hij het bit associeert met iets vervelends of dat hij er geen in heeft?? (niet stom bedoeld)
Ik heb namelijk ook zo'n leuke dram merrie die steeds weer nieuwe trucjes verzint :o

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:21

Dat heb ik geloof ik al eens geprobeerd. Volgens mij hielp het niet echt.
Heb jij deze al eens gebruikt voor Ap?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:22

Nee, hij heeft geen pollenallergie, maar allergie voor voedermijten en huisstofmijten. Dus dat moet geen probleem zijn.
Wel heeft hij wat last van de zon. Witte neus, dus irriteert snel. Maar daar helpt een neusnetje met UV bescherming goed voor.