Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ze stond er vandaag echt als een dood vogeltje bij. Hebben jullie ook in het begin overwogen of jullie dit je paard wel willen aandoen? Dat ik er gewoon bijna over nadenk om haar uit haar lijden te verlossen. 

esthervannes schreef:Fijn om te horen. Hoop dat 't bij mijn paardje ook helpt! Al die "kwaaltjes" horen die gewoon bij de ziekte of worden die straks ook onderdrukt door de prascend?

esthervannes schreef:Hallo allemaal,
Sinds 2 dagen weet ik dat mijn merrie van bijna 22 (31 maart) cushing heeft.
Ik reed haar 2 maanden geleden nog fanatiek. Hoe ik er achter kwam: haar bespiering op haar rug was de ene week beter als de ander, terwijl ik haar geschoren had en dekens op deed toch weer dikker in haar haar komen. Ze heeft einschuss gehad begin februari, ze kreeg in 1 keer acute mok. Terwijl ze dit in de 10 jaar dat ik haar heb nog nooit heeft gehad en dit allemaal dit jaar. Nu heeft ze sinds vandaag een soort van ontstoken oog. En dit allemaal sinds februari.
Pfff wat heb ik een medelijden met haar. Sinds 2 dagen geef ik haar nu ook prascend. Ik hoop dat het snel aanslaat. Ga morgen bij de drogist echinacea bloem halen. Hebben jullie paardjes dit ook allemaal gehad?
Groetjes,
Esther
Maar dat soort ontstoken oog kreeg mijn merrie ook toen ik ze prascend begon te geven...wel iets langer dan die 2 dagen bij jou, maar in elk geval had mijne tevoren nooit problemen het haar ogen...begon pas met die pillen, maar is na een paar weken ook weer weggegaan hoor !
Is paard te dik met rare vetopslag overal, gaat ie op dieet en mag meer werken en na x aantal maanden zullen we dan de balans opmaken. Dit heeft mij de voorbije 2 jaar goed resultaat opgeleverd