Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
10tje2 schreef:Lootje1991 schreef:10tje2 mijn da zei dat het voor 10 dagen 230€ kost
Oeps, dat is nog duurder.
Het kan te maken hebben met de hoeveelheid die een DA inkoopt. Dat zei mijn DA door de telefoon. Ik heb voor de zekerheid vandaag nog via een mail gevraagd hoeveel het nu gaat kosten, ze had het eerder door de telefoon over 180 euro . Inderdaad ook voor 10 dagen.
Raamzicht schreef:Hier is het paard sinds vrijdag opeens gestopt met hoesten. Waarom weet ik niet..
Had overigens ook nog bloed af laten nemen voor een allergie test, kwam negatief terug.
Hebben jullie ook een allergie test laten doen? Wat kwam daaruit?
Clasical schreef:Mij werd deze onlangs ook aangeraden door DA.
Ik heb het niet gedaan.
Het schijnt dat je erg diep moet ademen om de stof effectief in de longen te krijgen.
Een mens kan dit bewust doen bij het gebruik van een inhalator maar een paard niet, die houd vaak juist uit spanning de ademhaling oppervlakkig.
Raamzicht schreef:Hier is het paard sinds vrijdag opeens gestopt met hoesten. Waarom weet ik niet..
Had overigens ook nog bloed af laten nemen voor een allergie test, kwam negatief terug.
Ik geef de flixotide met een voorzetkamer, maakt die van mij geen probleem van, die staat geduldig te wachten tot er weer een stukje wortel tevoorschijn komt, die equihaler is lastiger vind ik zelf. Vooral omdat die per se in het linker neusgat moet, dat werkt tegen mn hand voor mn gevoel (gaf de flixotide altijd in z'n rechterneusgat daarom)Citaat:
ElCid schreef:Clasical schreef:Mij werd deze onlangs ook aangeraden door DA.
Ik heb het niet gedaan.
Het schijnt dat je erg diep moet ademen om de stof effectief in de longen te krijgen.
Een mens kan dit bewust doen bij het gebruik van een inhalator maar een paard niet, die houd vaak juist uit spanning de ademhaling oppervlakkig.
Mijn man heeft daarom zelf een masker gemaakt voor het inhaleren van de flixotide en atrovent. Dat werkt erg goed omdat ons paard wel diep moet inademen hiermee.
De maskers in of op de neus werken niet bij die van ons maar het zelfgemaakte masker wel. Sterker nog, als hij echt last heeft laat hij het makkelijk toe en stopt zelf zijn neus er in.
De flixotide werkt goed en als het erg wordt puffen we met de atrovent. Met een busje flixotide doen we 3 weken.
Ik ken het andere spul niet maar wat een geld zeg. Het idee is misschien goed maar bij allergische astma/ pollenallergie ben ik bang dat zoiets niet helpt.
Mijn man wil ze ook op verzoek maken.
[ [url=m/LL3vKa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Citaat:Ciclesonide
DDD Gemiddelde prijs per dag
Alvesco, aerosol 160ug/do 0,16 mg € 0,41
€ 0,41 vergoed
Alvesco, aerosol 80ug/do 0,16 mg € 0,64
€ 0,64 vergoed
Fluticason
DDD Gemiddelde prijs per dag
Flixotide, inhalatiepoeder 100ug/do 0,6 mg € 0,91
€ 0,91 vergoed
Generiek, aerosol 125ug/do 0,6 mg € 0,58
€ 0,58 vergoed
Flixotide, aerosol 125ug/do 0,6 mg € 0,58
€ 0,58 vergoed
Generiek, aerosol 250ug/do 0,6 mg € 0,51
€ 0,51 vergoed
Flixotide, aerosol 250ug/do 0,6 mg € 0,56
€ 0,56 vergoed
Flixotide, inhalatiepoeder 250ug/do 0,6 mg € 0,78
€ 0,78 vergoed
Flixotide, inhalatiepoeder 500ug/do 0,6 mg € 0,71
€ 0,71 vergoed
Flixotide, aerosol 50ug/do 0,6 mg € 0,92
€ 0,92 vergoed
Clasical schreef:Raamzicht schreef:Hier is het paard sinds vrijdag opeens gestopt met hoesten. Waarom weet ik niet..
Mijn paard ook sinds donderdag, ik vermoed door de neerslag.
Het is lange tijd erg droog geweest en explosief veel pollen.
ElCid schreef:Raamzicht schreef:Hier is het paard sinds vrijdag opeens gestopt met hoesten. Waarom weet ik niet..
Door het vocht zijn de pollen deels uit de lucht dat scheelt enorm.
Wij hebben geen allergie test laten doen maar gezien de reacties van ons paard heeft hij deels last van een pollenalergie ( verergering in het voorjaar) en deels last van een hooi-allergie/ overgevoeligheid voor schimmels. Hooi wordt dus gestoomd en ligt altijd achter gesloten deuren opgeslagen anders gaat het meteen mis. Stalbodem zijn strokorrels en hij staat in een open stal.
Het is en blijft lastig en een hoop werk maar we hebben hem nu al een hele tijd heel goed, vrolijk en blij, en daar gaat het om.
Fangio schreef:Bij mij is het een beetje laatste redmiddel, alle tests zijn zo'n beetje gedaan (oa BAL spoeling, allergietest, arterieel bloedgas) alles is prima en niks te vinden maar de hoest blijft...
Raamzicht schreef:Is de fixotide ook via de flexineb toe te dienen?
Raamzicht schreef:Fangio schreef:Bij mij is het een beetje laatste redmiddel, alle tests zijn zo'n beetje gedaan (oa BAL spoeling, allergietest, arterieel bloedgas) alles is prima en niks te vinden maar de hoest blijft...
Jeetje geen enkele aanwijzing dus.. En kun je info halen uit je omgeving? Hoest hij meer bij bepaald weer of bepaald seizoen, bij bepaald hooi? Etc?
Raamzicht schreef:Is de fixotide ook via de flexineb toe te dienen?
LinSa schreef:Fixotide kan prima met flexineb. De puf kan je op het buis gedeelte zetten en zo puffen. Ik heb dit zo een aantal maanden bij mijn pony gedaan.
Fangio schreef:Raamzicht schreef:
Mijn dierenarts wil de gewone flixotide puffers neit meer voorschrijven omdat er nu een speciaal middel voor paarden is, dus ik zit er wel aan vast...
LinSa schreef:Klopt! Dan gebruik je inderdaad alleen het masker en niet het motortje. Werkt wel fijn vind ik. Het motortje gebruik ik dan weer om zout te verdampen als dat nodig is.
Chubby schreef:Hi, ik heb de laatste pagina's gelezen maar de ingo duizelt mij een beetje.
Mijn senioren Tinker en Shetlander hoestten de laatste maanden. Ik dacht aan een virusje, maar ben een week of 8 geleden toch fenegriek gaan geven. Dat hielp niet voldoende, dus toen de dierenarts vorige week op stal was, heb ik haar om advies gevraagd. Beide paarden waren toch wel goed benauwd, dus kregen ze beiden Ventipulmin voorgeschreven. In de loop van de week merkte ik flinke verbetering, dat het na een flinke periode ging regenen hielp natuurlijk ook wel tegen de hoeveelheid stof in de lucht en op de paden (ze wonen in een PP).
Morgen komt de dierenarts terug. Ze had het reeds over een behandeling met corticosteroïden. Voor de Tinker (schraal en heeft ook een episode met hoefkanker achter de rug) een systemische, voor de Shet (te dik) een nieuw type wat met een puffer in de luchtwegen gebracht wordt, waardoor minder kans op hoefbevangenheid. De da gaf aan dat die laatste een €23 per dag kost![]()
![]()
Ik ben benieuwd of iemand ervaringen of meer info heeft over dat laatste. Als het geweldig werkt, wil ik het best overwegen, maar het is erg veel geld als er minder goede ervaringen mee zijn. Is dit het medicijn waar jullie het deze dagen over hebben?