[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:25

Dat ligt eraan. Een vriendin van me heeft ook een Belg, en er zijn maar heeeeeel weinig dekens die goed liggen qua maatvoering om de boeg. Jaan zal haar wel kennen, is Anne Marie hier@bokt. :D

ikenindi

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:30

Ik zou gewoon proberen? even passen en anders ruilen voor grotere maat?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:25

hier foto`svan mijn knappert...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

haar manen blijven groeien! :D en dan te geloven dat ze echt zware eczeem heeft...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:27

Wat ziet ze er goed uit!!!
Man, ik hoop dat ik bij Dunla ooit eens de helft van Indi d'r manen krijg. Which reminds me, ik moet weer eens hoognodig Fayette d'r manen kortwieken want die worden nu eigenlijk te lang maar dit is weer OT :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:41

wauw wat een manen!!!

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:44

Ik lees nog steeds trouw mee maar heb zo weinig gepost omdat Guus het zo goed doet.
Maar die foto's zijn wel een reactie waard. Wat ziet ze er goed uit!!

Guus heeft ook nog steeds niet echt geschuurt. Zijn deken is wel aan vervanging toe.
Hoop dat hij dit seizoen nog even vol houd!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:47

hopelijk wel inderdaad, seizoen is over een dikke maand wel afgelopen zo ongeveer.
Heb je een nieuwe foto van Guus?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:00

whow die manen van Indi daar ben ik wel jaloers op :wow:

Famke staat nu een aantal weken 24/7 buiten met RSIH, oren gaan erg goed, er komt zelfs meer haar in :D
Ze heeft een klein wondje midden op haar hoofd net onder de ogen en begint iets aan haar maantop te schuren -:(- , hoody blijft niet altijd goed zitten. Morgen zal ik dat proberen met Derfen te behandelen.

Blacky heeft één dag tijdens het slechte weer zonder deken gelopen en heeft meteen weer korstjes, nu weer onder de deken en smeren met Eczema Balsem gaat het snel weer beter gelukkig. Maantop ziet er mooi schoon uit en begint weer te groeien, hij heeft nu een leuk kuifje <3

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:56

Zal ik dan ook maar eens met foto's gooien?
Dunla, 4 jaar, sinds maart dit jaar dagelijks Cavalesse en sinds 3 weken gecombineerd met Derfen. Staat 24/7 buiten zonder stal/schuilmogelijkheid en zonder deken.

Foto's zijn van 4 september.

Staart ongekamd:
Afbeelding

Manen, gekamd:
Afbeelding
het korte stuk groeit alweer aan sinds de deken eraf is en ik Derfen gebruik. Dat was ca. 1-1.5 cm kort nu zijn ze al ca. 5 cm.

Helemaal, alleen niet zo'n voordelige pose :')
Afbeelding

En samen met mama:
http://i300.photobucket.com/albums/nn3/Flettie/Dunla/IMG_1337.jpg

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:41

Mooooooie manen van Indi! :j

En die van Dunla gaan ook goed. :j

Heaven had vandaag een vreemde haardracht... Iets te vroeg voor carnaval. :D Zoek de gelijkenissen;

Afbeelding

En zie de mooie manen. :)

Nog even de manenkam ter illustratie.
Afbeelding

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:06

opisop_shop schreef:
hopelijk wel inderdaad, seizoen is over een dikke maand wel afgelopen zo ongeveer.
Heb je een nieuwe foto van Guus?

Heb geen nieuwe foto van Guus.
Zal ik morgen eens maken!

Goed om te zien dat het bij veel paarden nog goed gaat!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:31

Op ebay staan weer een heel stel voordelige RSIH's

94,21 incl verzendkosten

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 10:31

Ook ik lees wel bij, maar ben niet een fanatieke poster. Dit omdat het eigelijk best goed gaat met het schuren van Klaartje. Ze heeft dit jaar weinig geschuurd, maar doordat ze veel zweet onder haar sih zijn de manen door verstikking uitgevallen. Nu heb ik dus nog steeds een fjord met een halve manenkam!

Ze staat nu zonder deken in combinatie met derfen en dit gaat best goed. Dit wil ik dus ook vol blijven houden. Hebben meer mensen hier last van?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:37

verstikking? ik dacht dat de rsih zo goed was?

bedankt allemaal voor de leuke reacties. ben ook echt enorm trots :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:57

wat tof dat indi zo goed gaat, ziet er super uit!

Ik post hier ook nog amper, alleen bij nieuwelingen voor wat advies ofzo.
Van hieruit ook geen nieuws, alles gaat goed.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:11

Hier van twee excemers helaas terug naar 1.... Ik heb haar afgelopen week moeten laten inslapen (ocd beide spronggewrichten).....

De andere excemer doet het erg goed op 1x per dag 20 druppels drainage + Derfen 1x per 4 dagen (was advies CS!). Heel soms een beetje schuren maar dat doen alle paarden hier.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:03

waswa: Wat ontzettend jammer zeg! Sterkte komende tijd.
Blij te horen dat het weer goed gaat.
Die test is wel goed geweest dan hé.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:20

he bah wuswa wat vervelend, sterkte...

Draagt je eczemer geen deken nu, en voorheen wel?

Ik ga morgenvfroeg weer naar Wisse oip de trainingsstal en houd mn hart vast. Ben bang dat ie echt heeft staan schuren, zoja dan moet ie echt onder deken daar op stal of om de dag weer Derfen smeren, die keus laat ik dan aan hen.
Duimen jullie mee???

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:54

Hallo allemaal,

Ik zit met een vraag en hoop dat jullie als ervaren excemers mij een beetje op weg kunnen helpen ....

Ik ben sinds kort (4maanden) in het bezit van een merrie met Exceem klachten ........ de staartgroei is heel slecht ze heeft eigenlijk nauwelijks staart, en ze heeft wat lichte plekken bij de manen en op de rug en onder haar voorpluk ziten vaak heel veel schilvers. Hiervoor gebruik ik Befix produkten (shampoo, lotion en de vliegenspray) ook staat ze momenteel onder deken en ik hou haar staart goed vet met babyolie zonder parfum. En ik voer elke dag omega 3-6-9 olie.

Nu is er een bijkomend probleem wanneer deze merrie hengstig is gaat ze meer jeuken aan haar staart en veranderd ze in een soort van Pittbull ze heeft me al verschillende malen gebeten. Met rijden is ze ook alles behalve fijn, ze slaat constant met haar staart en accepteerd geen been ze reageert niet tot nauwelijks op mijn been, de enige reactie die ik krijg is een irritant staartgezwaai met een nauwelijks staart ;)

Vanmorgen met mijn veearts gebeld en die adviseerde mij om haar Regumate te geven ? ? ? Maar zou dit volgens jullie problemen kunnen gaan geven met de exceem en ..... geeft het bijwerkingen naar je paard toe ? ? De veearts zegt dat ze heel veel paarden op de Regumate hebben staan en dat geeft geen problemen maar omdat mijn paardje toch met die exceem zit tweifel ik heel erg om het haar te geven ? ?

Wie heeft er wat antwoorden op mijn vragen en wie kan mij adviseren ? ? ?

ALle reacties welkom :D

Als ik bovenstaande foto's bekijke word ik toch een soort van jaloers hoor jeetje wat een enorme haardossen dat heeft mijn paardje dus echt niet maar ik doe er alles aan en blijf hopen .................

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:59

hormonen kunnen veel jeuk geven!

regumate kan,maar je kunt ook een ander middel proberen als moody mare,dat zijn dan kruiden en is iets veiliger om te geven.
ik heb ook wel paarden gezien die aan de regumate zaten en daar nooit problemen bij gezien...wat niet wegneemt dat het wel kan natuurlijk..

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:01

@ Ellepel, hartstikke bedankt voor je reactie, zal zo gelijk eens kijken op Google naar Moody Mare ... je schrijft dat je nooit problemen hebt gezien maar het wel kan maar ... weet je dan ook wat de problemen kunnen zijn ? ?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:06

staat ze onder een deken voor de jeukklachten?
Neem anders eens contact op met de producent van Regumate?

Is er niet van Puurnatuur of een ander merk, een homeopatisch middeltje voor te verkrijgen? Iets wat dan weer samen kan met drainage bijvoorbeeld?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:10

lemon71 schreef:
@ Ellepel, hartstikke bedankt voor je reactie, zal zo gelijk eens kijken op Google naar Moody Mare ... je schrijft dat je nooit problemen hebt gezien maar het wel kan maar ... weet je dan ook wat de problemen kunnen zijn ? ?

nee,maar elk middel heeft bijwerkingen en ik denk dus dat je dier dat wel krijgen kan.
zoek in elk geval hier op bokt es, er zijn wel topics over regumate..

maar..als je merrie zo sjaggerijnig word tijdens de hengstigheid kan ze misschien ook last hebben van een cyste op de eierstokken of kan ze vuil zijn in de baarmoeder waardor ze zo reageerd?
zou dat wel laten uitzoeken in plaats van er een middel van de arts in te spuiten.
regumate is wel duur namelijk en voor dat geld zou ik haar zeker laten nakijken.

of en veulentje er in doen,,dan zijn je problemen over :D

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:12

Ze staat idd onder een deken voor haar exceem, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me nu pas sinds drie maanden verdiep in het exceem verhaal dus ik ben echt nog een leek.
Kan idd misschien producent contacten ? ?
Ik heb vanochtend de veearts gesproken en die kwam met Regumate dus ik ben pas sinds vanochtend aan het zoeken naar ja's en nee's en wil haar graag helpen maar ben bang dat de Regumate mijn paardje kwaad doet .... Mijn paardje heeft wel een detox kuur gehad (ontgiftingskuur) en daar reageerde ze erg goed op maar ik denk dat ik tzt over ga op een drainage kuur ik weet alleen niet wanneer ik dat dan het beste kan gaan geven .. ? ?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:14

drainage kan je wel al mee beginnen :)