[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 14:58

Banjer schreef:
ik ben met homeopatische medicijnen bezig, nu een paar maanden... eerst korreltjes, toen nog een keer korreltjes en nu druppeltjes... het lijkt goed te helpen.. Banjer schuurt nog wel, maar vele malen minder (eigenlijk nog maar vrij weinig), niet meer tot bloedens toe... de afgelopen 2 dagen heb ik haar niet zien schuren trouwens... Lachen

De medicijnen zijn me voorgeschreven door een gediplomeerd klassiek dierenhomeopaat (Mazzeltje op Bokt)

Hoe heten deze medicijnen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:20

ben ik vergeten... Bloos
Mazzeltje weet het vast nog wel.. Haha!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:23

Dan hoop ik dat ze dit leest... hihi

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:33

misschien een domme vraag, maar zou het ook werken wanneer je een eczeemdeken alleen opdoet in de uren dat het vliegje actief is? Dus om 16.00 uur op en de volgende ochtend om 10.00 uur weer af? (net zoals opstallen)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:43

Ik vind het geen domme vraag dacht er zelf laatst ook aan omdat sommigen zeggen dat ze rond die tijd op stal zetten. Maar helaas weet ik het antwoord niet. Ow en hoe zit het met "open" stallen? Dus met hoofd echt naar buiten kunnen kijken?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:46

Als je je paard op de tijden wanneer de vliegjes actief zijn op stal wil zetten, moet dit wel in een dichte stal zijn... bij een open stal kunnen de vliegjes alsnog naar binnen komen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 16:04

AngelsDitch schreef:
Dan hoop ik dat ze dit leest... hihi

je kan haar ook een om sturen... Haha!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 18:37

Dat kan inderdaad... hihi

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 19:35

Ik ken ook een boer met een bonte shetlander die zomerexceem heeft en als die in het koeiengras (bemest) staat is het heel erg en als hij de shet aan de kanaaldijk aan de ketting zet (nooit bemest) heeft hij er geen last van, maar uit gemakzucht laat hij hem nu heel de zomer op stal staan (zielig).

Ik vind vet houden heel goed gaan. Ik gebruik nog steeds babyolie wat ik in het midden van de manenkam spuit, er zijn al wat flessen doorgegaan, maar het kost gemiddelt maar 2 euro. Zalf smeren gaat zoveel tijd in zitten bij een tinker met lange manen.
Vorige week zijn we 5 dagen weggeweest en toen ik thuiskwam had hij veel geschuurt en was de huid heel droog, daarna weer flink babyolie er in gedaan en het gaat weer goed.
Als je bang bent voor verbranden, dan zou je ook zonnebrandolie kunnen proberen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 20:25

Kijk wel uit met babyolie... dat gaat echt verbranden op de huid van je paard... heb daar gevallen van gezien... erg zielig.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:00

jaa dat zij ze er al bij angelsDitch o:)

ik heb gister bij de paardendrogist dit spulletje besteld:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... tID=25502#

wie heeft/had dit nog meer ? en werkte het bij jullie paarden of niet ?

en je heb er ook nog middeltjes voor in te nemen
hebben jullie daar ook al eens wat voor jullie paarden uitgeprobeerd ?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:20

silkie schreef:
misschien een domme vraag, maar zou het ook werken wanneer je een eczeemdeken alleen opdoet in de uren dat het vliegje actief is? Dus om 16.00 uur op en de volgende ochtend om 10.00 uur weer af? (net zoals opstallen)

Ik doe het ook zo, eind vd dag halsdeken op en volgende dag weer uit, kunnen de manen ff luchten. beetje sweet itch erop en s;avonds weer op.
Ik was eerst erg huiverig om de deken dag en nacht op te houden, maar ik ben net 14 dgn op vacantie geweest en de halsdeken is niet afgeweest, hengstenvlecht eronder en goed in de creme gezet voor het behoud en ze zien er toch nog super uit, maar nu laat ik hem toch overdag weer af, lijkt me voor het behoud op den duur toch beter......

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:25

mammaslamma schreef:
silkie schreef:

Ik doe het ook zo, eind vd dag halsdeken op en volgende dag weer uit, kunnen de manen ff luchten. beetje sweet itch erop en s;avonds weer op.
Ik was eerst erg huiverig om de deken dag en nacht op te houden, maar ik ben net 14 dgn op vacantie geweest en de halsdeken is niet afgeweest, hengstenvlecht eronder en goed in de creme gezet voor het behoud en ze zien er toch nog super uit, maar nu laat ik hem toch overdag weer af, lijkt me voor het behoud op den duur toch beter......
Bij mijn paard gingen onder de ivanhoe de manen idd naar zijn grootje. En dan had ik hem 's nacht af...Ze staat nu overdag onder een hele eczeem deken. Die hals zit minder strak om de manen.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:01

ik ben ff een prutje aan het maken met acijn , knoflook en citroen door elkaar heen.
*wat een lucht zeg*

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:11

leandros schreef:
ik ben ff een prutje aan het maken met acijn , knoflook en citroen door elkaar heen.
*wat een lucht zeg*

Werk dat?? hoeveel delen azijn op hoeveel delen knofloof en citroen doe je? Of hussel je maar wat? Tong uitsteken
Mijn paard heeft namelijk eczeem in zn staart, en heb ook gelezen hier over rooibos thee.. Heb dat ook gekocht, maar moet het nog uitproberen.. (Red het tot nu toe nog redelijk met water en betadineshampoo)

Raya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 08:27

Ik doe het ook hoor de deken alleen in de avond en nacht om en dan in de ochtend haal ik hem eraf... Ook al zit de hals vrij ruim
vind ik het nog steeds niet zo lekker om de deken de hele dag om te laten. Paard ook niet want die gaat altijd eerst ff lekker rollen als ie af is en dan zit er haardos weer prima Haha!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:12

M_K schreef:
leandros schreef:
*wat een lucht zeg*

Werk dat?? hoeveel delen azijn op hoeveel delen knofloof en citroen doe je? Of hussel je maar wat? Tong uitsteken
Mijn paard heeft namelijk eczeem in zn staart, en heb ook gelezen hier over rooibos thee.. Heb dat ook gekocht, maar moet het nog uitproberen.. (Red het tot nu toe nog redelijk met water en betadineshampoo)

ik heb een halve fles erin gedaan.
een hele knoflook en citroen.
en dan een dag laten staan tot het gaat trekken.
en dan in een spuitflacon doen zodat je niet overbodig gebruikt.
maar ik ken het nog niet, ik hoorde wel dat de manen er droog van worden, daarna doe ik er een beetje uierZALF op.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:41

Ik voer mijn paardjes ook nog knoflook erbij, hoe meer stank hoe beter. En ze zien er super uit Haha!

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:41

joyce83 schreef:
Ik vind het geen domme vraag dacht er zelf laatst ook aan omdat sommigen zeggen dat ze rond die tijd op stal zetten. Maar helaas weet ik het antwoord niet. Ow en hoe zit het met "open" stallen? Dus met hoofd echt naar buiten kunnen kijken?

Toen mijn pony in een stal stond waar ze naar buiten kon kijken was ze al snel weer heel erg aan het schuren.
In een 'stalgang' gaat het een stuk beter.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 09:47

Ja goed helaas kan ik niks aan de stal veranderen. Staat namelijk aan huis. Gelukkig schuurt hij zich niet zo heel erg en laat ik toch echt de deken af als hij de stal in gaat. (eigenlijk bedenk ik me dus nu dat hij in principe dus de deken af heeft telkens als de vliegen er zijn.) Maar goed als hij de stal in gaat krijgt hij nog een lading vliegenspray over zich heen. Alleen in de ochtend heeft hij dan geen bescherming tot 7 uur.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:08

__KELLY schreef:
jaa dat zij ze er al bij angelsDitch o:)

ik heb gister bij de paardendrogist dit spulletje besteld:
http://www.paardendrogist.nl/index.asp? ... tID=25502#

wie heeft/had dit nog meer ? en werkte het bij jullie paarden of niet ?

en je heb er ook nog middeltjes voor in te nemen
hebben jullie daar ook al eens wat voor jullie paarden uitgeprobeerd ?

Phoei dat spul stinkt... hahaha... ik heb er eens een proefflesje van gehad... eigenlijk nooit gebruikt omdat het zo stinkt... als het op je handen zit duurt het zeker een dag voordat de lucht weg is... Maar het zou best goed kunnen werken.

Ik gebruik het Hoet 2 stappen ginseng pakket. Werkt bij die van mij erg goed. Ook heb ik de AVS gel van de paardendrogist, werkt ook goed en wordt niet vettig. De Sweet itch gel van sectolin werkt ook wel lekker.
Maar ja voor elk paard geldt een ander product, dus gewoon proberen zou ik zeggen.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:11

Ik had de halsdeken wel gewoon dag en nacht om... maar haar manen werden er niet echt mooier op. Nu heeft ze beide dekens finaal stuk gemaakt, dus moest ik wat anders. Heb nu de pagony eczema en deze zit een stuk losser bij de hals en blijven de manen mooier. Als ik tijd heb om 's ochtends naar stal te gaan, dan haal ik de deken af, maar heb ik daar geen tijd voor blijft ie gewoon op.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:11

ik heb 3 exeempaarden en die staan dag/nacht met exeemdeken op,zodra ik ze eraf haal zie je ze al kriebelig worden op elke vlieg die landt..

dus die deken beschermt ze ook nog eens tegen de gewone vliegen... Lachen

daarnaast als je 1x net te laat bent met binnen zetten en ze zijn gestoken door de mugjes en je doet dan die deken op schuren ze de hele deken aan gort...

verder smeer ik ze zo af en toe nog in met biohaut oil ruikt heel erg lekker en is en jeukstillend en verzachtend... Lachen

maar wat een rampenjaar is dit jaar zeg...ze hebben echt nog nooit zoveel last gehad als dit jaar...

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:14

Ik heb net veel minder last dit jaar Nagelbijten / Gniffelen Maar dat kan ook komen omdat ik dit jaar pas voor het eerst de eczeemdeken op heb Clown
Alleen is die al op verschillende plaatsen stuk. Maar de belangrijkste zijn nog bedekt.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 10:19

Ik heb ook nog niet zoveel last.. maar in ons land staat vrij veel wind.