[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Droppie92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 01:59

Esther28 schreef:
Hier sinds een week ook mok waarbij t dit weekend naar binnen geslagen is. Dik been en niet meer willen belasten bij stilstaan. Accuut dierenarts erbij en al 4 dagen op rij diverse injecties (vochtafdrijver, ontstekingsremmer en ab), voor de pijnstilling metacam en een ab zalf om te smeren. De plekjes zien er mooi en rustig uit maar dat been blijft zo dik...Ik mag er wel gewoon aan zitten (ook aan de mokplekken) en als ze eenmaal loopt is het niet gevoelig qua belasting. Dit is overigens voor t eerst dat ze mok heeft. Wat is de ervaring met hoe lang t duurt voor dat dikke been weg trekt?

Duurde bij mijn merrie de laatste keer ongeveer een week.

Ruiterhart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:09

Kitten84

Re: [CENTRAAL] mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 00:04

Ja kan ik beamen. Gebruik het bij een Belg met chronische mok. 3 maanden geleden kon ik niet eens aan haar benen komen zonder dat ze stampte. Nu krab ik de hoeven uit en kan haar benen van boven tot onder aan komen.

Ze had ook last van weke mest en nu heeft ze mooie ballen.

Top spul!

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:00

De koopjesdrogisterij.nl zoekt testers voor Zink/zwavelpasta van de Groene Os , bij mok ,kijk even op hun facebook pagina.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:51

Dribbelkont schreef:
Mijn goedje is al jaren.

Zwavelpoeder , uiercreme, olijfolie.

Werkt super

Deze!! Ik kreeg de tip onlangs bij mij op stal. Zat met m'n handen in het haar, mok kroop omhoog inmiddels. Nu drie keer dik ingesmeerd en zeker 80% is weg binnen drie dagen. Ben echt flabbergasted, maar durf nog niet te hard te juichen. Overigens heb ik uierzalf en zonder olijfolie.

En het is goedkoper dan goedkoop. Ik werd getriggerd, omdat de mokzalf van Nice Horse ook leek te werken. En die móet ook iets van zwavel erin hebben gezien de kleur. Alleen die kost €17,- per potje. En dit is een fractie daarvan.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:38

Mok is hier inmiddels volledig over gegaan door 1 x per dag korsten in te smeren met mokzalf (zilverzalf) van Leovet,veel stappen op het harde aan de hand voor de doorbloeding en vooral door absoluut niet meer in de dikke modderbrij te staan door verandering van stal (waar de weide en omgeving droger is en geen totale modderpoel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:43

laddie schreef:
De koopjesdrogisterij.nl zoekt testers voor Zink/zwavelpasta van de Groene Os , bij mok ,kijk even op hun facebook pagina.

Thanks for the tip!

Ik heb meegedaan en ben geselecteerd! Ik ben heel benieuwd of dit werkt en bij welk van mijn paarden dit product het beste aanslaat als het al wat doet..

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:11

interessant allemaal. nu heft die van mij wel rasp en geen "mok" hij jeukt zich niet, stampt niet en er zijn geen wonden alleen korsten. Ik wil de sokken niet afschreven of knippen dus spuit het nu in met blauwspray/violetspray... het lijkt te werken !

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:49

Hebben jullie ook gehad dat de mok of de wond wat ging ruiken? Ik vind het soms wat vreemd ruiken ....
Ben er ook nog steeds niet vanaf. Zink zalf gesmeerd, dikke laag vaseline. Nu maar eens een keer proberen om betadine shampoo te wassen.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 19:58

Ik kan me hier helaas ook melden. Kreeg een berichtje van de opfok dat mijn twenter mok heeft aan zijn rechterachterbeentje. Echt heel erg balen. Hij is ook niet heel makkelijk met zijn benen nog (heeft wat basisopvoeding gemist als veulen). Ik was bezig met voorbeentjes oefenen en dat ging al best goed maar nu moet ik dus aan zijn achterbenen gaan zitten dus hoop dat het gaat lukken. En het is een uur rijden dus wordt erg lastig om dagelijks te gaan. Ik heb betadine en mokcreme van excellent klaarliggen. Ben benieuwd naar die van de groene os, kan je die ook ergens kopen?

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 19:14

silversomali schreef:
Ik kan me hier helaas ook melden. Kreeg een berichtje van de opfok dat mijn twenter mok heeft aan zijn rechterachterbeentje. Echt heel erg balen. Hij is ook niet heel makkelijk met zijn benen nog (heeft wat basisopvoeding gemist als veulen). Ik was bezig met voorbeentjes oefenen en dat ging al best goed maar nu moet ik dus aan zijn achterbenen gaan zitten dus hoop dat het gaat lukken. En het is een uur rijden dus wordt erg lastig om dagelijks te gaan. Ik heb betadine en mokcreme van excellent klaarliggen. Ben benieuwd naar die van de groene os, kan je die ook ergens kopen?

Divoza.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:32

Oh daar was ik gisteren, maar die heb ik niet gezien?

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 20:33

Heeft iemand een tip waar je de Zwavelpoeder kan kopen? Ben al in verschillende drogisterijen geweest maar nergens kunnen ze me eraan helpen. Online kom ik alleen potjes van €45,- tegen dat lijkt me wat duur.. Zou t graag proberen, krijg de mok met geen mogelijkheid onder controle, ook niet met zalf van de dierenarts echt hopeloos...

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:20

https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... o-800-gram

Paar euro en je bent voor de rest van je leven klaar ;-)
Deze heb ik gekocht tenminste en met uierzalf (en nu bij wijze van test paar druppels tea tree erin) werkt het geweldig. Heb ook stalgenoten die nog mengen met olijfolie omdat dat zo lekker plakt.
Ik verwarm de uierzalf gewoon op de verwarming en mik dan zonder problemen de poeder er doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:28

Ik haal het bij de apotheek. Kunnen ze het zo bestellen voor je! Is alleen wel zwavelbloem poeder en niet zwavelpoeder..

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 07:34

Xfull past hier ook niet. Heb bij toeval een groot halster ergens uit kunnen halen. Ik sluit het halster nooit omdat het dan te strak zit :+

Waldemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:37

Shanna schreef:
Ik haal het bij de apotheek. Kunnen ze het zo bestellen voor je! Is alleen wel zwavelbloem poeder en niet zwavelpoeder..

Shanna, hoeveel op hoeveel mix jij dat dan? Ik wil dit eens gaan bestellen en proberen!

joke1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:12

Ik heb een paard met geen "traditionele"mok maar met een verdikte huid wat toch wel wat schilvers geeft. Volgens de DA is het geen "normale" mok. Ik geef nu mokkruiden door het voer omdat het toch begint vanuit de binnenkant. Dit helpt echt en het is zo goed als over :-) De mokkruiden dienen een uur te wellen in gekookt water. Daarna gooi ik het door zn muesli en lucerne en hij vind het heeerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:52

Ik mix c.a. 10 goed volle eetlepels met een pot sudocreme, een pot uiercreme en een halve tot een hele fles babyolie (van de action) in een yoghurt-emmertje met een blender tot het goed gemengt en boterzacht is. Smeert erg prettig! En ik heb 3 friezen te smeren dus dan is het wel handig om met hele potten te werken.

Ik heb overigens ook de zink-zwavel zalf van de groene os getest, en ik vond het niet voor herhaling vatbaar. Ik kon met 1 tube mijn 3 paarden er 4 dagen mee insmeren 1 keer daags, (advies 1 tot 3 keer per dag) en toen was de tube zo leeg dat ik de rest maar gemengt heb door mn eigen mengsel. Merkte geen verschil, ook niet dat de korsten loslieten ofzo.

Voor 1 paard komt dat dus neer op 4/5 dagen 3 x daags smeren met 1 tube, of c.a. 12-13 dagen 1 keer daags smeren, vind het erg duur spul voor zolang het mee gaat (32-35 euro per tube, in de aanbieding voor 25 euro) en had dan toch wel minimaal iets verbetering verwacht.. Misschien komt het ook dat ik niet lang genoeg heb gesmeerd, maar met mn eigen mengsel merk ik op dag 3 al aanzienlijke verbetering.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:48

Maar jij mengt dus ook met die zwavelbloem Shanna?

Lijkt me toch minimaal hetzelfde idee als de zink/zwavel van groene Os als je zelf zwavelbloem met zinkzalf/uierzalf mengt... Alleen een veel goedkopere oplossing dus..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:32

Ja inderdaad met zwavelbloem. Het ruikt wel heel anders dan zink-zwavel-zalf

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 13:53

maikeltje schreef:
Herkent iemand de plek op onderstaande foto? Is een overblijfsel aan het mokbeen van vorig jaar. Been was vorig jaar ook dik, zat een hardnekkige bacterie in en paard is dan ook met verschillende soorten AB behandeld voor de mok onder controle was. De mok is helemaal weg. De plek is bekeken door diverse da's maar geen enkele heeft een verklaring. Het is onderzocht en het is geen mijt en geen schimmel. Het is begonnen met het verharen. De hele plek werd kaal. Nu is de rand een soort van vettige eeltachtige substantie.
Het breidt zich niet uit en paard heeft er ook geen last van. Maar geen DA herkent het. Ik denk dat het iets met het afweersysteem te maken heeft vanwege de medicatie die ze heeft gehad vorig jaar.
[ [url=m/8wI5zo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo begon het

[ [url=m/97LXpD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tijdje later
[ [url=m/81JOhM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt een beetje op ringschurft? Als dat het is dan krijg je er een goedje voor en is het zo weg, maargoed ik zeg ook maar wat xD

Wel een hele aparte plek! Hoe us het inmiddels met deze plek?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 07:24

Heeft iemand ervaringen met sudocreme gemengd met tea trea oil?

En wat zijn de verhoudingen met een grote pot sudocreme, als je het überhaupt al voortijdig klaar kan maken.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:29

Oh ik heb in m'n laatste uierzalf/zwavelbloem mengsel ook tea tree gedaan. En dat lijkt nóg beter te helpen. Mok is nagenoeg weg. Weet niet hoeveel, maar ben niet echt zuinig geweest. Kan de tea tree ruiken door de zwavelbloem heen :D dat zegt dus wel wat.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 11:28

Grote tube Clindacutin vragen aan de veearts. (Wonderzalf!!)